336 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Oke, een update. De verwijsbrief is binnen en daar staat duidelijk op mono ...
Wat een dure woorden 😂. Hier hebben we het net aan familie vertelt. Vooral ook omdat het anders weer 6 weken later is voor we iedereen zien 😅. En als het dan niet goed gaat weten ze het ook. Ook op m’n werk net vertelt. Toevallig een teamuitje waardoor bijna iedereen het in een keer hoorde. Nog wel wat vroeg maar ook hier met de gedachte; het zal sneller te zien zijn en steun is ook fijn. Ook ben ik op mijn werk altijd open geweest over het traject om zwanger te worden dus altijd de vagen omzeilen valt niet mee. Maar je moet vooral doen waar je jezelf het beste bij voelt!

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Wat een dure woorden 😂. Hier hebben we het net aan familie vertelt. Voora ...
Hahahaha 😆. Echt hè, voel me soms een encyclopedie. En dan zitten we pas aan de start. Hahaha. Maar ik voel me wel erg opgelucht nu, hopelijk nu wat meer genieten. Ja, familie en close vrienden weten het bij ons ook inmiddels. Dat kan ik echt niet lang verbergen. Verder wil mijn vrouw tot de volgende echo (10w) met werk en anderen. Moeilijk. Maar ik ga proberen het zo lang mogelijk vol te houden.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Hahahaha 😆. Echt hè, voel me soms een encyclopedie. En dan zitten we pas a ...
Is het jullie eerste zwangerschap? Verder nog veel last van andere kwaaltjes? Merk dat ik echt regelmatig moet eten omdat ik me anders zo leeg voel en dan juist misselijk wordt.

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Is het jullie eerste zwangerschap? Verder nog veel last van andere kwaaltj ...
Ik heb een zoon van 14 maanden. Dus dat worden er straks 3 onder de 2! Daar zie ik nog wel tegen op hoor, drie kleintjes. En praktisch ook, andere auto want drie autostoeltjes, veel spulletjes drie keer, het hele logistieke gedeelte. Dat wordt een uitdaging. Hahaha. Hoe oud is jouw dochter? Ik heb geen extreme kwaaltjes, kleine dingetjes, zoals beenkrampen, banden pijn en vervelende darmen. Maar ik vind zwanger zijn sowieso ellende. Niet mijn hobby.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Ik heb een zoon van 14 maanden. Dus dat worden er straks 3 onder de 2! Daar ...
Tegen de tijd dat de tweeling geboren zal worden is onze dochter bijna 3,5. Gelukkig oud genoeg om het te beseffen wat er aan de hand is en hopelijk ook om een beetje te helpen. Gelukkig voor haar dan niet veel spullen meer om mee te nemen maar drie autostoeltjes blijft een punt. T zal toch een andere auto moeten worden 😅. Bij haar geen enkel zwangerschapskwaaltje gehad dus alles wat ik nu voel valt wel op 😂.

4 jaar geleden

Wauw gefeliciteerd met dit mooie nieuws een tweeling! Wij hebben woensdag onze eerste echo en zijn ook heel benieuwd. Ook wij hebben behandelingen gehad en de laatste keer waren er 4 eitjes aanwezig. Zo benieuwd hoe dit heeft uitgepakt!

4 jaar geleden

Reactie op HappyS

Wauw gefeliciteerd met dit mooie nieuws een tweeling! Wij hebben woensdag o ...
4 zelfs 😱. En je mocht daar wel mee door gaan? Heb zelfs een ronde moeten stoppen met twee eitjes, kon dat geen tweede keer aan dus nu wel door gegaan. Spannend zeg! Laat je ons weten wat er uit komt?

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

4 zelfs 😱. En je mocht daar wel mee door gaan? Heb zelfs een ronde moeten ...
We hebben naar die laatste echo zelf niets meer “gedaan”. De bevruchting was waarschijnlijk op dat moment al bezig. Vreemd verhaal hè, wij geloven het zelf ook nog steeds niet. Ik zal woensdag even iets laten weten. Wat fijn dat jullie de 2e keer de keuze hebben gemaakt om toch door te gaan met 2 eitjes en het gelukt is!!

4 jaar geleden

Reactie op HappyS

We hebben naar die laatste echo zelf niets meer “gedaan”. De bevruchting wa ...
Ik zou echt gek worden van zoveel onzekerheid 😅. Maar wel een positieve test dus. Eentje had ik ook prima gevonden hoor 😂. Maar twee zijn ook zeker welkom. 🙂

4 jaar geleden

Wij hebben een echo gehad na 7 weken: 2 sterk kloppende hartjes! Ze groeien ook naar behoren. A.s. vrijdag hebben we de 10-weken echo. Ik merk dat ik nu mentaal mijn rust heb gevonden en voel dat het wel goed zit. Ik ben zwanger na 6 jaar: 5 puncties en een miskraam later. Er zijn bij onze allerlaatste punctie 2 embryo’s teruggeplaatst. Wij zijn helemaal in de wolken!

4 jaar geleden

Reactie op Linn_J

Wij hebben een echo gehad na 7 weken: 2 sterk kloppende hartjes! Ze groeien ...
Gefeliciteerd! Bijzonder hè twee hartjes zien. Is de controle al bij de gynaecoloog? Want die eerste afspraak daar vind ik toch wel spannend! (Ook al duurt het nog twee weken)

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Ik zou echt gek worden van zoveel onzekerheid 😅. Maar wel een positieve te ...
Heel begrijpelijk, die spanning voelen we zeker! 😅

4 jaar geleden

Proficiat, hier vandaag eerste echo gehad heb ook een tweeling 😊 ben nu 6 weken en 4 dagen ver.

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Tegen de tijd dat de tweeling geboren zal worden is onze dochter bijna 3,5. ...
Oeh. Ook niet makkelijk, die leeftijden. Ja, die auto dat wordt hier ook nog een dingetje. En ik dacht dat ik deze zwangerschap nauwelijks iets zou hoeven aanschaffen... Haha toch wel. Ik heb qua klachten een vrij vergelijkbare zwangerschap tot nu toe. Volgens de arts zijn de klachten bij een monochoriale tweeling (placenta delen) niet dubbel. Wel merk ik dat ik veel meer stress heb om de zwangerschap. Waar ik destijds volledig vertrouwen had in mijn lichaam, ben ik nu constant bang dat er iets mis is. Dinsdag hebben we de 2e echo met 10 weken. Hopelijk neemt dat wat zorgen weg.

4 jaar geleden

Reactie op Shauntje_93_

Proficiat, hier vandaag eerste echo gehad heb ook een tweeling 😊 ben nu 6 ...
Proficiat. Volledige verassing of enigszins verwacht?

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Proficiat. Volledige verassing of enigszins verwacht?
Verassing, we dachten echt dat het 1 ging zijn. 😁

4 jaar geleden

Hier ook een tweeling na een hormoonbehandeling en iui. Echo op 7 weken gehad nu 7+ 6. Twee kloppende hartjes en goed te zien. Beide kindjes met hun eigen vruchtzak. Mijn symptomen veranderen constant. Hier word ik erg onzeker van maar goede hoop dat na al die tijd en een miskraam dit onze wondertjes worden. Nog tips om het wachten vol te houden?

4 jaar geleden

Wat leuk dat er nog meer zijn met een tweeling; gefeliciteerd! En leuk om wat ervaringen te kunnen delen! Ja dat wachten duurt lang 😅. Vind dat het wel scheelt om af en toe te werken en dat er nog een rondloopt geeft ook afleiding. Hier af en toe beetje misselijk, gelukkig nog wel alles binnen kunnen houden. Verder wel ontzettend snel moe. Dat vind ik wel een verschil met de vorige zwangerschap. Hopelijk wordt het tweede trimester weer wat beter.

4 jaar geleden

Hoe is het met iedereen? Nog veel last van kwaaltjes? Hier vooral erg moe...

4 jaar geleden

Vandaag 10 weken. En de tweede echo gehad. Alles is helemaal oke. Uitgebreid gesprek met de verloskundige van het zkh. Erg fijn, een hele hoop kunnen vragen. Over twee weken weer.