336 Reacties

vor 4 Jahren

Reactie op Nora-28

Vandaag 12 weken echo. Allebei weer helemaal goedgekeurd. 6 cm en 6,8 cm, h ...
Yes wat goed! Risico termijn is in ieder geval voorbij :) Gaan jullie de NIPT test ook nog doen?

vor 4 Jahren

Reactie op Alessandra88

Yes wat goed! Risico termijn is in ieder geval voorbij :) Gaan jullie de N ...
Klopt. Die eerste spannende fase zijn we voorbij. Ja, afgelopen dinsdag bloed geprikt dus nu wachten op de uitslag.

vor 4 Jahren

Reactie op Nora-28

Klopt. Die eerste spannende fase zijn we voorbij. Ja, afgelopen dinsdag bl ...
Toch fijn als de echo goed is hè! Hier vorige week de termijnecho al gehad. Had het idee dat ze langer bezig waren om ze te kunnen meten dan om te kijken of alles goed is... Wij hebben gekozen om geen NIPT te doen. Met een twee-eiige tweeling is de uitslag toch al moeilijker. Afwijking kan wel gevonden worden maar dan weet je nog niet welke baby het is. Daarnaast is het ook de vraag wat je met een uitslag gaat doen; weghalen zou voor ons geen optie zijn. Daarnaast vonden we het ook wel veel geld 😂. Maar ieder z’n eigen keuze natuurlijk! Hoe gaat het verder met jullie? Ik vind het soms toch al flink tegen vallen. Super snel moe. En werken valt me zwaar. (Werk in de zorg dus fysiek wel bezig) Ik zie het me niet volhouden tot 30 weken 🙄

vor 4 Jahren

Reactie op miekmus

Toch fijn als de echo goed is hè! Hier vorige week de termijnecho al gehad. ...
Ja, dat is zo'n geruststelling elke keer. Hier ook veel werk om te meten ja. Gaan ook steeds draaien of de een ligt veel gestrekter dan de ander. Blijft toch niet echt betrouwbaar met die echo's. Over twee weken hebben we nog een gewone echo en over vier weken een guo. Ja klopt. Ik hoorde ook dat nipt bij gescheiden vruchtzakken veel minder betrouwbaar is. Bij ons is er bij een chromosoom afwijking meteen een afwijking bij beiden, dus ik wil het wel graag weten. Maar daar maakt iedereen zijn eigen overweging in ja. De kosten zijn bij ons minder relevant. We hebben een spermadonor gebruikt dus er zijn al een aantal duizenden euro's doorheen gegaan om hier te komen, hahaha. Hier gaat het fysiek nog goed. Soms moe en wat rugpijn. Maar mentaal vind ik het pittig. Ik ben snel geïrriteerd, snel gestresst en voel me soms echt labiel. En dan werkt al het regelen met de medische afspraken, oppas en werk ook niet echt mee. Ipv rustig aan doen is er alleen maar meer bijgekomen voor mijn gevoel.

vor 4 Jahren

Hier ook de termijnecho gehad. Alles zag er helemaal top uit en ze bewegen super veel! Toch een grote geruststelling. Wij moeten pad op 16 weken voor het eerst naar de gynaecologe dit lijkt me vrij laat toch? Wel over 2,5 week weer een echo bij de verloskundige. Na de vorige echo wat boeken besteld. Zijn heel erg fijn zeker om wat met tweeling informatie te hebben. Combinatietest slaan wij ook over. Twee eiige tweeling dus is niet zo betrouwbaar. Zijn jullie al bezig met praktische zaken? Vind het tot nu toe lastig om mezelf in gang te zetten. Als ik thuis ben van werk wil ik enkel op de bank liggen😅.

vor 4 Jahren

Reactie op miekmus

Toch fijn als de echo goed is hè! Hier vorige week de termijnecho al gehad. ...
Hey Miekmus Ik heb ( gelukkig ) zittend werk en voel me niet anders dan 6 maanden geleden. Behalve dat ik mega last heb van m'n borsten ( alleen in de ochtendz ). Vermoeid was ik alleen in week 4/5. Volgende week alweer week 10! We hebben aanstaande woensdag nog een pretecho ingepland, gewoon nieuwsgierig hoe de kleintjes zijn gegroeid. Laatste echo was 12 Feb en volgende termijn echo in het ziekenhuis pas 17 Maart. Vond het toch te lang duren allemaal; laat die kleintjes maar zien! 😍 Ben wel al een beetje aan het oriënteren naar spullen enz. Gister bij de Negenmaandenbeurs geweest en toch al 2 speentjes gekocht ( wilde eigenlijk wachten tot termijnecho, maar gister kriebelde het wel héél erg haha! ) En even met die Bugaboo donkey twin gereden die we Zo graag willen hebben. Tijd als een tierelier! Dus dat wordt 'm! Qua broeken ook maar alvast 2 zwangerschapsbroeken besteld, want telkens die knoop 'spannen' met een elastiekje vind ik ook niks meer 😅. Hoe is het bij jullie qua groei? Is het al goed te zien? Liefs!

vor 4 Jahren

@ karman: 16 weken lijkt mij ook erg laat ja. Maar heb geen idee hoe het meestal gaat. Ik ben van kliniek meteen naar gynaecoloog verwezen, dus heb helemaal geen verloskundige gezien. Wij zijn wel begonnen met alle voorbereidingen, elk vrij uurtje wel bezig. Maar het schiet nog niet enorm op. @allessandra88: sinds een week begint het flink te groeien. Het lijkt elke dag wel meer te worden. Vandaag voor het eerst de zwangerschapsbroek aan. Gewone kleding past nog, maar die riem is zo irritant aan het worden.

vor 4 Jahren

@karman; 16 weken lijkt mij ook laat. Maar ook voor mij geld gelijk van fertiliteitsarts doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar ook al wel een echo gehad door echoscopist dus dat is toch ook anders dan verloskundige lijkt me. Daarnaast al bloed geprikt en urine ingeleverd zodat ze een 0-meting hebben. Als er iets van zwangerschapsvergiftiging zou ontstaan is dit beter op te sporen. Misschien toch even contact opnemen met ziekenhuis? @allesandera: hier begint de buik flink te groeien. Bij eerste zwangerschap was tot 20 weken ongeveer niets te zien maar nu... 😱. Sinds vorige week zwangerschapsbroeken aan. Het paste nog wel maar zat niet echt lekker meer. Qua voorbereiding zijn we hard op weg. De donkey staat al in huis en tweede maxi cosi ook. Nu druk bezig om zolder te verbouwen zodat de oudste dochter daar heen kan. Heb beetje last van nesteldrang geloof ik... ergens het gevoel dat ik over een tijdje zelf zo weinig meer kan. Dus het liefst alles snel af! Wel ook erg vermoeid dus manlief mag ook flink mee helpen 😉.

vor 4 Jahren

Reactie op miekmus

@karman; 16 weken lijkt mij ook laat. Maar ook voor mij geld gelijk van fer ...
Heb de laatste 2 dagen beetje last van m'n buik, alsof ik teveel heb gedaan ofzo. Heb jij dat ook soms? Het is geen pijn maar voelt meer als druk met soms een steekje. Ga aanstaande week m'n 10e week in, dus misschien gewoon flink aan het groeien daar beneden :) Over de donkey gesproken, wij zijn opzoek naar de donkey twins, maar geheel in zwart. Heb jij misschien nog een site ( behalve Babypark en Babydump ) waar je die kan kopen? Tips zijn altijd welkom gezien deze combinatie bijna overal uitverkocht is! Gister op de Negenmaandenbeurs zeiden ze al dat je er optijd bij moet zijn ivm corona virus. De wagens worden in China gemaakt, dus kan goed zijn dat ze stoppen met verschepen... :( Dat wordt inderdaad nog even klussen ! Gelukkig zijn het voor ons de eerste en hebben we een hele lege kamer ter beschikking!

vor 4 Jahren

Ik heb dat ook sinds een dag of drie. Heel lichte druk en steekjes. Doet geen pijn, maar licht zeurend. Gisteren hadden wij een echo met 13 weken en daar heb ik dit ook aangegeven, maar alles zag er goed uit. De hartjes klopten actief en de baby’s groeien naar behoren. Ook de uitslagen van mijn bloedonderzoek waren helemaal goed, dus ik denk inderdaad dat ze flink aan ‘t groeien zijn! Wat betreft de wagen: wij hebben ‘m vorige week aangeschaft: de Qtus DuetPro Black. Rijdt heerlijk en is lekker compact. http://www.baby-dump.nl/product/kinderwagens/13/qtus-duetpro/61343/qtus-duetpro-mono/61344/qtus-duetpro-black-black-frame/145154/?gclid=EAIaIQobChMI5KezkNH35wIVEOJ3Ch0w9ACkEAQYASABEgInc_D_BwE

vor 4 Jahren

Reactie op Alessandra88

Heb de laatste 2 dagen beetje last van m'n buik, alsof ik teveel heb gedaan ...
Dat gevoel herken ik zeker! Vooral als ik gewerkt heb of gewoon veel heb gedaan. Begon bij mij ook rond de 10/11 weken. Zal ongetwijfeld ook met het groeien te maken hebben maar zou het dan zeker een beetje rustiger aan doen als dat lukt. Wij hebben de donkey via marktplaats, zeker ook de moeite waard om eens te kijken. Hadden zelf geen zin om nog een keer ruim €1000 aan een kinderwagen uit te geven (vorige keer nieuwe bugaboo buffalo). Soms heb je bij lokale bankzaken ook wel goede aanbiedingen. Weet nog babyentienerstore.nl, prenatal misschien? Succes in ieder geval!

vor 4 Jahren

Reactie op Alessandra88

Heb de laatste 2 dagen beetje last van m'n buik, alsof ik teveel heb gedaan ...
Is dit de wagen die je zoekt? https://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/kinderwagens-en-combinaties/m1507144863-bugaboo-donkey-twin-zwart-kinderwagen.html

vor 4 Jahren

Reactie op Linn_J

Is dit de wagen die je zoekt? https://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-ba ...
Hi Linda, Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad de wagen die ik zoek, maar wil graag een nieuwe :)

vor 4 Jahren

Reactie op miekmus

Dat gevoel herken ik zeker! Vooral als ik gewerkt heb of gewoon veel heb ge ...
Dank je wel Miekmus! Een box vind ik nog niet zo erg om tweedehands te kopen, maar Maxi-Cosi, kinderwagen en ledikantjes wil ik graag nieuw. Bedankt voor het meedenken in ieder geval! Ja moet ook zeker een paar stapjes terug gaan doen inderdaad. Dit gevoel in mijn buik maakt me ook onzeker. We zijn de risico periode immers nog niet voorbij... Aanstaande woensdag een pretecho ingepland, hopelijk zijn ze goed aan het groeien!

vor 4 Jahren

Reactie op Alessandra88

Hi Linda, Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad de wagen die ik zoek, ...
Ah oké, wellicht bij de Prénatal tijdens de Mega Mazzeldagen van 23 tot en met 29 maart?

vor 4 Jahren

Reactie op Linn_J

Ah oké, wellicht bij de Prénatal tijdens de Mega Mazzeldagen van 23 tot en ...
Ik ga erop letten, heel erg bedankt voor de tip!!! :)

vor 4 Jahren

Leuk om te lezen allemaal. Qua spullen halen. Wij willen ook gaan voor de Bugaboo donkey, tweedehands. ik vind ze tweedehands zelfs nog enorm duur. Maar wel fijn dat het naast elkaar is, ook eenpersoons te gebruiken is en klein inklapt. We zullen wel onze enkele wagen verkopen, dus weer wat centjes er bij. Alleen zie ik vooral roze of blauwe bekleding voorbij komen, dus moeilijk om nu al te kopen. We gaan een gewone kledingkast plaatsen, ik vind die kinderkasten echt klein. En we hebben weinig opslag, dus zo veel mogelijk op de kinderkamer zelf. Commode kopen we tweedehands en bedjes waarschijnlijk nieuw. Twee dezelfde bedjes is niet makkelijk te vinden. Nieuwe auto, tweede autostoel er bij met base, want ik heb er nog eentje. Gewoon simpele Maxi-Cosi cabriofix. Wat kleertjes en veel meer hebben we niet nodig volgens mij. Het meeste heb ik nog.

vor 4 Jahren

Oh ja en ik heb een tweeling draagzak gezien die me goed lijkt. Bij mijn eerste heel veel gedragen, dus als dat nu ook zou kunnen zou dat top zijn.

vor 4 Jahren

Reactie op Nora-28

Oh ja en ik heb een tweeling draagzak gezien die me goed lijkt. Bij mijn ee ...
Hehe hier gewoon een blauwe bugaboo; hadden we bij de eerste ook. Ik vind dat meisjes ook prima in een blauwe wagen kunnen zitten 😂. Roze is verder toch al dr favoriete kleur geworden... Twee dezelfde bedjes kan ik me niet zo druk om maken. Ze liggen er amper 2 jaar in. (Eerst in de wieg en met nog geen 2,5 klom ze er uit). Toevallig een vriendin die dezelfde meubels heeft dus die nog even overhalen om de jongste in een peuterbed te leggen 😂. Welke draagzak heb je gezien (merk)? De eerste ook best veel gedragen, dus als het nu ook zou kunnen zou dat wel fijn zijn.

vor 4 Jahren

Reactie op miekmus

Hehe hier gewoon een blauwe bugaboo; hadden we bij de eerste ook. Ik vind d ...
Hahaha dat kan zeker. Lijkt me alleen vervelend om telkens te moeten zeggen dat het meisjes zijn. Mijn zoon was vrij kaal als baby, dus dat helpt ook niet echt. Ik hoop op iets neutraals, maar dat zijn er niet veel in mijn regio. Anders eens kijken of voor het oudere model ook nieuwe bekleding te krijgen is. Dat zou helemaal fijn zijn, als die vriendin iets kwijt moet, hahaha. Ik heb geen wiegje, dus ze gaan meteen in een ledikant. Zodra dat gaat, mijn zoon sliep de eerste zes weken bij/ op mij in bed. Wou absoluut niet in een wiegje. Ik had de minimonkey twin gezien. Voor zover ik gevonden heb de enige die ergonomisch is. En ik ga niet met twee doeken werken, lijkt me niet handig om telkens beide los te moeten maken als je één baby er uit wilt halen.