336 Reacties

4 jaar geleden

Ja, het berekenen op de groei vind ik wel erg raar. Je zou juist zeggen dat je de termijn juist aanhoudt, dan kunnen ze meer zeggen over de groei. Blijkbaar lopen ze dus wel wat voor qua groei. Nee, ik heb geen bloedverdunners gekregen, is ook nooit over gesproken eigenlijk. Was je bloeddruk wel normaal? Sinds vandaag heb ik trouwens een behoorlijke druk op de onderkant. Ik denk dat ik maar veel bekkenbodemspier oefeningen moet gaan doen de komende tijd, voordat de boel er straks helemaal losjes bij hangt.

4 jaar geleden

Hoi hoi Ik verwacht ook een 2 ling. Vorige zwangerschap is in een miskraam geëindigd en nu bij de eerste echo kregen een shock dat er 2 kloppende hartjes waren. Het was nogal spannend want bij de volgende echo kreeg ik het echt op papier. Kan het nog steeds niet geloven. Nu ruim 14 weken zwanger 🥰

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Hoi hoi Ik verwacht ook een 2 ling. Vorige zwangerschap is in een miskraam ...
Wat leuk! Gefeliciteerd! Dan lopen we bijna gelijk op! Ik ben morgen 14 weken :) Spannend allemaal hè? Eerste 2 voor jou?

4 jaar geleden

Reactie op Alessandra88

Wat leuk! Gefeliciteerd! Dan lopen we bijna gelijk op! Ik ben morgen 14 we ...
Ja maar eigenlijk ook weer niet. Eerste zwangerschap was geëindigd in een miskraam.

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Hoi hoi Ik verwacht ook een 2 ling. Vorige zwangerschap is in een miskraam ...
Proficiat! Hoe lang weten jullie het nu? Al een beetje gewend aan het nieuws? Met hoeveel weken had je de miskraam de vorige keer? Al over die grens heen? Dat lijkt me zo eng.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Proficiat! Hoe lang weten jullie het nu? Al een beetje gewend aan het nieuw ...
Sinds 13 februari. Inmiddels al wel gewend. De miskraam was rond de 9 weken en ben nu ruim 14 weken. Vond wel heel spannend maar nog steeds wel

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Hoi hoi Ik verwacht ook een 2 ling. Vorige zwangerschap is in een miskraam ...
Ah wat leuk! Gefeliciteerd! En ik snap dat het heel spannend is na een miskraam. Voel je je verder goed? (Ondanks de gekke wereld om ons heen)

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Ah wat leuk! Gefeliciteerd! En ik snap dat het heel spannend is na een misk ...
Voel me gelukkig goed kwaaltjes weinig last wel onderin de buik denk dat de groei is

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Sinds 13 februari. Inmiddels al wel gewend. De miskraam was rond de 9 weke ...
Ja, het zijn toch meer zorgen. Dat heb ik in ieder geval wel deze zwangerschap. En al die gekte om ons heen helpt ook niet echt. Had vandaag echt even een breakdown moment. Maar als het met ons, de familie en de baby'tjes maar goed gaat, dan is de rest te relativeren. Die buik groeit snel hè, ik heb er ook veel last van.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Ja, het zijn toch meer zorgen. Dat heb ik in ieder geval wel deze zwangers ...
Indd krijg haast elke dag de vraag hoe gaat en ben je bang. Wat wel vervelend is of alles daar binnen goed gaat. Met ruim 11 weken de laatste echo gehad en met 20 pas weer een nieuwe vind wel spannend. Het leuke is wel de kat komt elke dag ff op mijn buik liggen deed dat nooit. Broeken zaten al vrij snel strak. Vooral onder in de buik daar is het “gevoelig” niet vervelend maar je voelt het wel. Heb je ook al dat je andere broeken moet dragen.

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Indd krijg haast elke dag de vraag hoe gaat en ben je bang. Wat wel vervele ...
Met 20 weken pas weer? Neem aan dat je ook gewoon onder controle bent van gynaecoloog? Dan heb je toch elke 4 weken een afspraak? Bij mij werd er met 16 weken met controle toch wel even gekeken. 😉

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Met 20 weken pas weer? Neem aan dat je ook gewoon onder controle bent van g ...
Had vorige week afspraak maar toen gingen ze alleen de bloeddruk meten en geen echo. Toen gevraagd wanneer dan pas weer ja met 20 weken 😅 moet nog dik 6 weken wachten in totaal 8 weken 😭. Kom bij de gynaecoloog maar sinds de Corona hebben ze alles aangepast. Ik wacht netjes af volgende week alleen voor de bloeddruk weer

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Ja, het zijn toch meer zorgen. Dat heb ik in ieder geval wel deze zwangers ...
Die breakdown is heel herkenbaar 😅. Voel me soms zo alleen met die bolle buik (ook al werk m’n man thuis en loopt er nog een kleine rond). En vandaag verjaardag van de kleine. Het is gewoon niet uit te leggen dat opa en oma niet langskomen enz. Dan breekt je hart ook hoor. Plus een goede dosis zwangerschapshormonen...

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Met 20 weken pas weer? Neem aan dat je ook gewoon onder controle bent van g ...
Ik mag straks ook bij 16 weken weer komen en dan de 20 weken echo! Hadden stiekem gehoopt dat we mbv een pretecho de geslachtjes konden weten, maar door de omstandigheden zijn natuurlijk al die centra gesloten... Misschien dat ze het willen zeggen met die 16 weken echo, anders toch echt wachten tot de 20 weken ! #duurtlang

4 jaar geleden

Oh wat gek, 9 weken is wel erg lang zeg. Elk ziekenhuis doet het toch anders. Ik heb elke twee weken afspraak met elke keer echo en die gaan nu ook nog steeds door. Alleen zonder partner natuurlijk en niet altijd mijn eigen arts. Mijn volgende afspraak is 16 april (19w) en dan heb ik de guo. Vreemd hè, sommige adviezen en aanpassingen zijn zo anders per ziekenhuis.

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Had vorige week afspraak maar toen gingen ze alleen de bloeddruk meten en g ...
Als ze maar vermoeden dat er iets niet goed zal zijn zullen ze heus wel kijken! En vertrouwen op je eigen lichaam 😉. Weet niet of je een een-eige of twee-eige tweeling krijgt? Heb het idee dat er daardoor ook verschil is. En het is ook zeker goed dat ze extra voorzichtig zijn zolang het virus nog ronddwaalt. Het is echt geen pretje als je wel heftig ziek wordt... En spreek ook je zorgen uit bij de gynaecoloog, ze zullen er alles aan doen om je gerust te stellen.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Oh wat gek, 9 weken is wel erg lang zeg. Elk ziekenhuis doet het toch ander ...
Hier 15 april de 20 weken echo. Vind het wel erg spannend; vooral omdat ik er alleen heen moet.

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Als ze maar vermoeden dat er iets niet goed zal zijn zullen ze heus wel kij ...
Twee eige tweeling krijgen we allebei een eigen zak.

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Twee eige tweeling krijgen we allebei een eigen zak.
Hi! Ik krijg ook een tweeling met ieder een aparte zak, maar toch zeggen ze in het ziekenhuis dat het ook een-eiig kan zijn omdat die ene eicel in het begin weer opgesplitst kan worden in 2 aparte 'eitjes'. Twee zakken wilt dus volgens hun niet altijd zeggen dat het twee-eiig is. Mochten het er uiteindelijk 2 zijn met hetzelfde geslacht, kan je bij de geboorte wat bloed van de navelstreng af laten nemen om zo te checken of ze hetzelfde DNA hebben. Ik was zo verbaasd toen ik dat hoorde, maargoed zij zullen het wel weten haha!

4 jaar geleden

Reactie op Alessandra88

Hi! Ik krijg ook een tweeling met ieder een aparte zak, maar toch zeggen z ...
Klopt vertelde ze mij ook! Je merkt echt wel dat flink bezig is daar binnen met groeien