336 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Hier 15 april de 20 weken echo. Vind het wel erg spannend; vooral omdat ik ...
Klopt. Vind ik ook best rot. Mijn vrouw kon er nu twee keer niet bij zijn, eenmaal hadden we geen oppas en de vorige keer door corona maatregelen. Ik snap het, maar het is toch heel fijn om de echo's te kunnen delen. Geslacht nu ook alleen gehoord. Maar hopen dat alles goed is 🤞

4 jaar geleden

Zojuist controle gehad maar alleen voor de bloeddruk en toen mocht ik de hartjes horen heel speciaal om te horen. Over 4 weken de 20 weken echo 🥰 ben benieuwd naar de 2 kleintjes

4 jaar geleden

Reactie op __bezet__

Zojuist controle gehad maar alleen voor de bloeddruk en toen mocht ik de ha ...
Wat fijn om de hartjes te horen. Nu snel naar de 20weken echo! Succes allemaal met de komende weken. Hopen dat de tijd een beetje opschiet en we ondertussen nog een beetje van de baby's kunnen genieten.

4 jaar geleden

Vandaag met 16 + 4 weken een groeiecho gehad. Alles zag er goed uit. Geslacht kon ze zo snel niet zien. Bij ons ligt er een baby voor de ander dus lastig om in beeld te krijgen. Liggen ze bij jullie ook wel eens achter elkaar of vooral naast elkaar? Hoop wel echt dat ze over 3 weken met de 20 weken het geslacht kunnen zien. Steeds vaker pijnlijke steken maar dat zal er wel bij horen. Wanneer is bij jullie de buik echt zichtbaar geworden?

4 jaar geleden

Reactie op Karman

Vandaag met 16 + 4 weken een groeiecho gehad. Alles zag er goed uit. Gesla ...
Had je specifiek gevraagd om te kijken naar het geslacht? Ik zit er namelijk aan de te denken om dit ook te doen volgende week donderdag. Weet alleen niet of ze dit daadwerkelijk doen. Bij mij was het al vrij snel te zien! Rond de 8 a 9 weken al! Nu kom je er echt niet meer omheen. Thuiswerken met een zwangerschap is wel heel fijn!

4 jaar geleden

Reactie op Alessandra88

Had je specifiek gevraagd om te kijken naar het geslacht? Ik zit er namelij ...
Ja, had het gevraagd maar ze lagen een beetje dwars. Bij eentje dacht ze het te zien maar ze was niet zeker genoeg.

4 jaar geleden

Reactie op Karman

Vandaag met 16 + 4 weken een groeiecho gehad. Alles zag er goed uit. Gesla ...
Vandaag al weer 18 weken, het gaat opeens snel. Volgende week de 20 weken echo. Geslacht boeit ons niet zo, alles is welkom 😉. Dus we laten ons verrassen. Baby’s liggen bij ons boven elkaar, tis net een stapelbed 😅. En tja die buik... ik voel me nu al enorm! Vanaf 10 weken was het al behoorlijk zichtbaar. Qua kwaaltjes gaat het nog; wel af en toe pijn richting m’n bil. Hoop niet dat dit een beknelde zenuw is... hoop vooral dat het niet erger wordt. En als ik teveel doe overdag merk ik het s avonds ook echt wel aan m’n buik. Niet perse hard maar wel zwaar oid.

4 jaar geleden

Reactie op Karman

Vandaag met 16 + 4 weken een groeiecho gehad. Alles zag er goed uit. Gesla ...
Ah jammer dat ze het niet goed konden zien. De volgende keer waarschijnlijk, als ze zich wat beter laten zien. Bij mij ligt eentje in stuit en de ander dwars er boven. Tot nu toe steeds hetzelfde. Maar soms volg ik het zelf niet hoor, op de echo's, wie nou wie is. Het gaat ook zo snel. Dat vind ik wel echt een nadeel aan het ziekenhuis tov verloskundige. De verloskundige gaf bij mij veel meer uitleg over de ligging etc. Ik heb ook vaak pijn in mijn been/bil, volgens mij is het ischias. En vaak harde buiken. De lichamelijke toestand begint toch wat achteruit te gaan. De buik groeide heel snel, zichtbaar met een week of 10. Nu voel ik me mega, vergelijkbaar met een week of 26 bij mijn vorige zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Ah jammer dat ze het niet goed konden zien. De volgende keer waarschijnlijk ...
Nu precies 18 weken.

4 jaar geleden

Vandaag de grote echo gehad. Gelukkige was alles goed en zitten ze mooi op de groeicurve. Nora; jij hebt ook deze week de echo toch?

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Vandaag de grote echo gehad. Gelukkige was alles goed en zitten ze mooi op ...
Oh wat fijn! Weer een geruststelling. Ik heb hem morgen. Spannend.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Oh wat fijn! Weer een geruststelling. Ik heb hem morgen. Spannend.
Succes vandaag! Alleen gaan is niet leuk maar beeldbellen werkt 😉.

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Vandaag de grote echo gehad. Gelukkige was alles goed en zitten ze mooi op ...
Super! Duurde het lang? De vorige keer zeiden ze 2 uur..😅

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Succes vandaag! Alleen gaan is niet leuk maar beeldbellen werkt 😉.
Dankjewel. Gisteren de echo gehad. Alles was helemaal prima met de jongens. Groei is prima, 1 nog steeds vrij groot, 2 gemiddeld. Inderdaad dik twee uur gelegen op de rug en ze moest soms echt flink duwen voor goed beeld. Dus de rest van de dag rugpijn en last van de buik gehad. De waarde van de navelstrengen nog steeds iets verhoogd, maar zo vroeg en met een prima groei wil dat blijkbaar nog niet zo veel zeggen. Ook baarmoederhals onderzoek gehad, om te kijken of het lichaam als bevallings voorbereidingen aan het treffen is. Nee, alles prima.

4 jaar geleden

Reactie op Karman

Super! Duurde het lang? De vorige keer zeiden ze 2 uur..😅
Bij ons rekenden ze 40 min per baby. Dus bijna twee uur inderdaad. Ook niet de meeste prettige houding maar we hebben het er voor over!

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Dankjewel. Gisteren de echo gehad. Alles was helemaal prima met de jongens ...
Wat houd dat in, verhoogde waarde placenta?

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Wat houd dat in, verhoogde waarde placenta?
Dat zou betekenen dat de placenta minder goed werkt. Het lastige alleen is dat het punt waar ze meten ook meespeelt. Normaal meten ze op een vast punt maar bij tweelingen is dit soms niet mogelijk (omdat er twee navelstrengen zijn dus je moet net goed beeld hebben op de juiste), dat kan invloed hebben. Daarnaast is er pas vanaf 22 weken een "normaal waarde" bent, daarvoor weten ze nog niet goed wat acceptabel is. Ze groeien goed, dus het lijkt mee te vallen.

4 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Dat zou betekenen dat de placenta minder goed werkt. Het lastige alleen is ...
Aha weer wat geleerd. Heb ze daar bij mij niet over gehoord. Wel gekeken of de doorstroom goed is. Maar misschien is dat een verschil tussen één en twee eiig. 😅. Ik zou denk ik ook uit gaan van goede groei is niet te veel problemen.

4 jaar geleden

Reactie op miekmus

Aha weer wat geleerd. Heb ze daar bij mij niet over gehoord. Wel gekeken o ...
Precies. En anders merken we het later wel.

4 jaar geleden

Hoi, ik krijg ook een tweeling! 18 sept ben ik uitgerekend. Bij mij ging de controle met 16 weken helaas niet door, werd een telefonisch gesprek met de gyn. Maar die vertelde mij dat mijn man met de 20 weken echo wél mee mocht! Ik hoop dat ze daar straks niet op terug komen... leuk om hier verdere reacties te lezen :)