24 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken het wel ja! Ik heb erg last van misselijkheid en slaap daardoor niet erg goed. Na het werk probeer ik zo min mogelijk te plannen en mijn rust te pakken. Het voelt niet fijn om een kluizenaarsbestaan te hebben, maar ik hou me maar voor dat ik het voor mezelf en de baby doe en dat het (hopelijk) tijdelijk is 🤞

4 jaar geleden

Reactie op pepper potts

Ik herken het wel ja! Ik heb erg last van misselijkheid en slaap daardoor n ...
Hoi Pepper potts, Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Ik lees ook dat je 7 weken bent. Heb je al je eerste echo gehad? Ik ben zelf ook 7 weken🤗

4 jaar geleden

Ik ben bijna 8 weken en moet zeggen dat ik er nu ook echt last van heb. Ik ben echt kapot moe ‘s morgens al als ik op sta en gedurende dag ben ik echt helemaal uitgeput, maar moet ook gewoon werken. Ik doe ook nog maar zo min mogelijk als ik klaar ben met werken. Ik slaap wel gewoon goed en ga ook op tijd slapen, maar nog steeds ben ik super moe! Dus ik lees mee om te zien of iemand nog tips heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Muisje12

Hoi Pepper potts, Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Ik lees ook d ...
Mijn eerste echo staat voor morgen gepland...best een beetje spannend!! 🤗

4 jaar geleden

Reactie op pepper potts

Mijn eerste echo staat voor morgen gepland...best een beetje spannend!! 🤗 ...
Ohh wat spannend! Laat je even weten hoe het was? Ben benieuwd😄

4 jaar geleden

Reactie op JannekeRJ

Ik ben bijna 8 weken en moet zeggen dat ik er nu ook echt last van heb. Ik ...
Vervelend 🙁 of je nu fysiek of geestelijk werk doet, het idee dat je er 8 uur moet zitten put al uit. Ik denk dat “we” een ander ritme moeten krijgen. Bijvoorbeeld na het avondeten even max een uurtje slapen. Ik probeer nu wat vrije dagen in te zetten om het wat draagzamer te maken een werkweek.

4 jaar geleden

Reactie op Muisje12

Ohh wat spannend! Laat je even weten hoe het was? Ben benieuwd😄
Doe ik! Wanneer mag jij? Of ben je al geweest?

4 jaar geleden

Reactie op pepper potts

Doe ik! Wanneer mag jij? Of ben je al geweest?
Volgende week dinsdag😊. Spannend he? De dagen dat je er naar toeleeft duren weken haha!

4 jaar geleden

Super vervelend he die vermoeidheid. Ik ben 7 weken en ben ook een misselijk en doodmoe wrak. Slaap maar 3-5 uur per nacht, niet te doen. Ik heb besloten dat ik en de mini boven alles gaan, dus heb het verteld op mijn werk en heb me 50% ziek laten melden voor nu. Ga voorlopig even halve dagen werken en bouw weer op als ik me beter voel. Was gelukkig alle begrip voor. Ik word 39 volgende maand dus ik neem geen enkel risico en probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen en mijn rust te nemen. Weet niet of dat voor jou een optie zou zijn met werk? Mij luchtte het enorm op! Sterkte met de vermoeidheid!

4 jaar geleden

Reactie op Clairtje

Super vervelend he die vermoeidheid. Ik ben 7 weken en ben ook een misselij ...
Goed dat je voor jezelf hebt gekozen claire. Werk komt wel weer inderdaad. Dank voor je advies!

4 jaar geleden

Hallo dames, Ik ben bijna 12 weken zwanger en ook erg moe. Gelukkig van verdere kwaaltjes weinig last, maar slapen kan ik de hele dag! Op mijn werk heb ik het hierdoor al heel vroeg moeten vertellen. Helaas is er weinig begrip, mijn leidinggevende deed uitspraken als “zelf werkte ik tot 2 dagen voor de bevalling” en “stel je niet aan, alle zwangere vrouwen werken gewoon door”. Dit brengt dus wel veel stress met zich mee en ook dat ik hierdoor voor 50% ziek thuis ben. Dit brengt weer met zich mee dat er continu arbodiensten en bedrijfsartsen bellen om te vragen wanneer ik weer ga opbouwen. Nu ben ik genoodzaakt om mijn contract al vroegtijdig aan te laten passen van 40 naar 24 uur, zodat ik maar snel uit de ziektewet kan en van het gezeur af ben. Het liefst zou ik een andere baan vinden, maar wie gaat mij nu nog aannemen? Iemand anders ook moeilijkheden ervaren op het werk? Of tips? Groetjes, Kim

4 jaar geleden

Reactie op wrvnbs

Hallo dames, Ik ben bijna 12 weken zwanger en ook erg moe. Gelukkig van ve ...
Wat vervelend voor je, Kim! Laat je niet gek maken door je werkgever of UWV of de bedrijfsarts en laat je vooral niet dwingen om vrijwillig je contacturen aan te laten passen! Dat is echt niet oké! Als je te ziek bent om te werken dan ga je in de ziektewet. En je werkgever krijgt dit grotendeels vergoed door UWV dus die moet niet zo mekkeren. Ja natuurlijk is het vervelend dat je even niet op je medewerker kan rekenen, maar ja het leven gaat door en niemand is onmisbaar. Zwangerschap hoort bij het leven en geen één zwangerschap is met een andere zwangerschap te vergelijken. Je kunt nog beter je klachten aandikken richting bedrijfsarts, UWV en je leidinggevende dan dat je zelf je contracturen opoffert. Kies nu even voor jezelf en wees dapper. Ik bekijk zaken ook altijd vanuit werkgeversperspectief en ben dan hard voor mezelf, maar echt, op een werkend leven een aantal weken of maanden afwezig zijn (zeker vanwege ziekte) is echt zo erg niet.

4 jaar geleden

Reactie op EsKo86

Wat vervelend voor je, Kim! Laat je niet gek maken door je werkgever of UWV ...
Bedankt voor je sterke woorden, Esko86! Ik besef heel goed wat je zegt, maar helaas word ik ook door UWV niet echt gesteund of begrepen. Passende werkzaamheden zou ik makkelijk kunnen doen en vanaf hier weer iedere 2 weken een uur per dag erbij, zodat ik in april hersteld ben. Helaas heb ik ingestemd met verlaging van contracturen, maar deels ook bewust, omdat ik het bij deze werkgever echt niet meer zie zitten om 40 uur te werken, buiten het feit dat ik het lichamelijk niet aan kan. Het is wel echt een hoofdpijndossier, maar verlaging van contracturen voelt nu als de enige uitweg en de enige weg naar rust/zo min mogelijk op werk zijn. Het enige doel is rekken tot mijn verlof en daarna lekker verder solliciteren. Gelukkig ga ik volgende week samenwonen, dus financieel moet het lukken. Het is alleen jammer dat er zo’n taboe heerst op zwangerschap!

4 jaar geleden

Reactie op wrvnbs

Bedankt voor je sterke woorden, Esko86! Ik besef heel goed wat je zegt, maa ...
Ik begrijp wel dat al die negativiteit ook niet goed is voor je en dat je er veel voor over hebt om daar vanaf te zijn. Dan is het nu even doorbijten. Spijtig dat het loopt zoals het loopt. Maar hopelijk heb je verder een goede zwangerschap en een gezond kindje straks. En deze ervaring kun je meenemen wanneer je een volgende werkgever kiest. Ik hoop dat (sommige) werkgevers/leidingevenden een keer tot het besef komen dat zwangerschappen erbij horen. Even onhandig misschien, ja zeker, maar geen reden om je medewerker onder druk te zetten of zelfs om die reden de arbeidsovereenkomst niet te verlengen. Er zijn vast ook zwangeren die misbruik van de ziektewet maken, maar daar mag je niet vanuit gaan.

4 jaar geleden

Reactie op pepper potts

Doe ik! Wanneer mag jij? Of ben je al geweest?
Hoe is het gegaan?

4 jaar geleden

Reactie op Muisje12

Vervelend 🙁 of je nu fysiek of geestelijk werk doet, het idee dat je er 8 ...
Ja precies! Ben blij dat ik midden in de week een dag vrij heb en nog een dag een halve dag werk. Kan ik enigszins bijtanken. Helaas lukt het me niet om dutjes te doen. Maar ik probeer wel in mijn pauze altijd plat te liggen ook al slaap ik niet. Volgende week nog een halve week en dan heb ik een week vakantie. Hoe gaat het nog bij jou?

4 jaar geleden

Reactie op wrvnbs

Hallo dames, Ik ben bijna 12 weken zwanger en ook erg moe. Gelukkig van ve ...
Oeh wat vervelend voor je! Ik heb gelijk bij mijn sollicitatie gesprek aangegeven dat ik zwanger was, ze wilde me evengoed hebben. Het liep helaas toen uit op een miskraam maar ik ben wel blij dat ik toen eerlijk ben geweest want nu weet ik ook dat ze er positief in zullen staan als ik nu weer zwanger blijk. Door arbo artsen uwv en werkgever moet je je inderdaad niet gek laten maken! Arboarts moet jouw belangen behartigen en als jij aangeeft dat het niet gaat gaat het niet. Gewoon stug volhouden dat het niet gaat want uiteindelijk heb je er baat bij al er geen druk achter zit en jij lekker rustig aan kan doen! Jammer van je contract en dat je het daar niet meer ziet zitten en misschien moet je ook gewoon denken als de werkgever er zo over denkt wil ik hier dan nog wel werken. Dus ik geef je groot gelijk als je op zoek gaat naar iets anders. Er zijn genoeg werkgevers die zelfs zwanger gewoon aannemen. Hopelijk vind je je weg in dit in alles en kun je wel gewoon genieten van je zwangerschap😘

4 jaar geleden

Reactie op wrvnbs

Hallo dames, Ik ben bijna 12 weken zwanger en ook erg moe. Gelukkig van ve ...
Oh en trouwens ben je lid van een vakbond? Want als ik jouw verhaal zo hoor over jouw werkgever lijkt het verdacht veel op zwangerschapsdiscriminatie! En dit is verboden dus als je lid bent van een vakbond zou ik dit zeker even navragen!

4 jaar geleden

Reactie op JannekeRJ

Oeh wat vervelend voor je! Ik heb gelijk bij mijn sollicitatie gesprek aang ...
Bedankt voor je lieve woorden! Ik ben op dit moment in gesprek met een ander bedrijf, ik hoop echt dat zij mij een kans willen geven tijdens de zwangerschap! Nog even afwachten dus. Zelf ben ik niet lid van de vakbond, ik werk nu nog via een uitzendbureau, heb hier verder nooit aan mee gedaan. Misschien heel kort door de bocht, maar ik denk nu alleen nog maar aan zo snel mogelijk weg gaan. Blijft bizar dat er gediscrimineerd wordt door een vrouw met zelf ook 2 jonge kinderen! Immers niet iedereen is getrouwd met haar werk!

4 jaar geleden

Reactie op Muisje12

Hoe is het gegaan?
Vanavond pas...ik kijk de minuten weg op de klok 😆