6 Reacties

4 jaar geleden
Hier ook.. al sinds de geboorte. Ik had elke keer stress toen ik dat hoofdje voelde. Op een gegeven moment zei de kinderarts bij de telefonische nacontrole met 7 of 8 weken dat een hoofdje geen goede indicator is van koorts, omdat baby’s enkel t hoofdje gebruiken om warmte af te voeren. Als een baby’tje echt ziek is, merk je dat wel (hangerige oogjes, hangerig, huilerig etc)
Hier heb ik overigens een baby die regelmatig 37,7 heeft omdat hij zo druk is.. en dan is zijn hoofdje niet eens warm.. dus ik schrik ook nog wel eens als zijn hoofdje wél heel warm aanvoelt.. dan temperatuur ik hem en heeft ie 37,1 😅. Mama’s moeten toch wat stress verduren he.

vorig jaar
Ik wou eenzelfde topic openen, maar kwam op het deze 😅 Mijn zoontje van 4 maanden heeft ook bijna altijd een warm hoofd en voelt warm aan in de nek, dan denk ik dat hij koorts heeft en dan heeft hij gewoon 37,2... Verder slaapt hij nog steeds met een zomerslaapzak en moet ik er echt op letten hem niet te dik te kleden (mensen zeggen altijd dat ik hem te dunne kleren aan doe, maar hij zweet zo snel). Het stelt me gerust om te weten dat er nog kindjes zijn die dit hebben.