17 Reacties

4 jaar geleden

Nee om eerlijk te zijn

4 jaar geleden

Mag ik vragen wat de reden is om je kleintje niet te laten vaccineren? (No judgement, ik ben benieuwd naar de reden.)

4 jaar geleden

Reactie op Miss Curly

Mag ik vragen wat de reden is om je kleintje niet te laten vaccineren? (No ...
De ziektes waarvoor ze ingeënt worden komen (bijna) niet meer voor en heb een lijst gezien van wat er allemaal in de spuitjes zit. Uiteraard hebben we dit tot nu toe gewoon gedaan en zal ik het vast gewoon voortzetten maar het voelt om de een of andere reden niet goed meer.

4 jaar geleden

Reactie op X1XX

De ziektes waarvoor ze ingeënt worden komen (bijna) niet meer voor en heb e ...
Ik heb ook geen twijfels. De ziektes komen nog amper voor vanwege het vaccineren. Natuurlijk kan het nooit kwaad om je wat meer te verdiepen het hoe en wat.

4 jaar geleden

Ik heb onze zoon gisteren laten vaccineren en ik weet ook niet waarom, maar ik had er ook opeens een dubbel gevoel bij. Toch gedaan want al m'n andere kinderen zijn ook gevaccineerd. Hij begon 4 uur na de prik uit het niets onwijs te krijsen en was ontroostbaar. 1.5 uur non stop. Daarna uitgeput in slaap gevallen. Ben gaan googlen en dan lees je dus toch weer over gekke dingen als hersenhuilen na een vaccinatie... dat dit vaker voorkwam na een dktp prik en dat ze daarom een bepaald bestanddeel hebben gewijzigd na een aantal jaar. Nu komt het minder vaak voor. Het schijnt door de kinkhoest cocktail te komen. Enfin, de vaccinatie zit er al in. S avonds was hij weer helemaal de oude na een paar uur slaap. Maar door de hele corona toestand ben ik ook wat voorzichtiger geworden en me meer gaan verdiepen in vaccinaties. Je komt dan dus ook minder fijne berichten tegen... dat is met alles zo. Blijft toch wikken en wegen, wat is erger het middel of de kwaal.

4 jaar geleden

Jaaaa ik heb dit ook !!!

4 jaar geleden

Ik laat iedereen in hun waarde wat vaccinatie betreft ik weet niet of er een goed of fout is, dan heb ik het alleen over de kindervaccinatie. Ook ik heb me ook verdiept in vaccinaties en heb ook getwijfeld laat ik mijn jongste inenten. 3 kinderen van mij heb ik laten inenten de jongste geen 1, ik heb het toen gedaan tja wat zal ik zeggen, iedereen doet het het is gewoon. Nu ik wat ouder ben kijk ik er anders tegenaan maar de Twijfel blijft. Maar zie wel wat verschil. Maar dat is mijn ervaring. De oudste 2 zijn 24 en 20. Dan nog een dochter van 5 en een zoontje van bijna 1. Door de jaren heen zijn de vaccinaties erg veranderd ik weet dit via het consultatiebureau. Er gaan verschillende verhalen rond wat een kind evt kan oplopen of het nu gevaccineerd is of niet. Het is een afweging die je zelf moet maken wat niet makkelijk is. Er zijn steeds meer ouders die het niet doen. Daar ben ik ook 1 van. Aangezien ik nu weet wat erin zit en dat niet alleen, als je kijkt in landen om je heen verschillen de leeftijden ook enorm. Ik zeg niet dat ik het goed doe, ook ik heb twijfels. Ookal gaat alles goed mijn twijfel is er niet minder om. De 1 reageert er zo op en de ander weer anders. Als ik mijn kinderen vergelijk vraag ik me vaak af. Zou je anders zijn geweest als je niet was ingeënt.

4 jaar geleden

Reactie op Babe3

Ik heb onze zoon gisteren laten vaccineren en ik weet ook niet waarom, maar ...
1.5 uur huilen kan komen door de stijfheid. Ze begrijpen natuurlijk nog niet dat dit kan gebeuren na een vaccinatie. Daardoor kunnen ze van slag zijn. En indd je leest de meest verschrikkelijke dingen, maar het gaat gelukkig 99% goed nu.

4 jaar geleden

Reactie op Mnds

Ik heb ook geen twijfels. De ziektes komen nog amper voor vanwege het vacci ...
Precies dit! Veel ziektes komen nog wel voor in andere landen. Zelfs in Europa. Hier in Nederland lopen ze het dan inderdaad niet op, maar op vakantie zou dat dus wel nog kunnen. Of je moet je vakantielanden daar op uitkiezen

4 jaar geleden

Reactie op Mamma4kids

Ik laat iedereen in hun waarde wat vaccinatie betreft ik weet niet of er ee ...
Mag ik je vragen wat voor verschillen je ziet? En hoe bedoel je was je anders geweest als je niet was ingeënt?

4 jaar geleden

Ik doe het zeker in mn oma (net 60) haar tijd. Werdt ook veel getwijfeld dus deden veel mensen het niet, er kwam een polio uitbraak daardoor. En mijn oma en haar broer hebben het beide opgelopen. Voor het leven gehandicapt. Dus als je dat als voorbeeld heb in je familie is er geen twijfel 🙊.

4 jaar geleden

Die ziektes komen hier niet meer voor dankzij vaccinatie. Zodra het percentage gevaccineerden daalt, ga je weer meer ziektegevallen krijgen, want ze zijn niet wereldwijd uitgeroeid. Je kind gaat misschien enkele dagen wat ongemakkelijk zijn, maar dat is minder erg dan de ziekte krijgen. De kans op ergere bijwerkingen is nog kleiner dan de kans dat je ziek wordt. Ondanks alles wat je online leest, is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat autisme veroorzaakt kan worden door vaccinatie. Ik moet zeggen dat ik na mijn covidvaccin begrijp waarom die kinderen wat huilerig zijn na hun spuitjes (auwch). Maar dat wil niet zeggen dat ze hun spuitjes niet moeten krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op Miss Curly

Mag ik je vragen wat voor verschillen je ziet? En hoe bedoel je was je and ...
Dat hier geen ziektes zijn komt natuurlijk ook dat de mensen van tegenwoordig ook hygiënischer zijn. Dat moeten we ook niet vergeten. ☝ Heb een aantal bijwerkingen gezien kwa gezondheid en op het hoe zeg je dat het gedrag? Had gelezen kwa gezondheid dat er klachten kunnen ontstaan door de jaren heen. Als je je in gelezen hebt ik zie daar bijwerkingen van terugkomen. Bij de oudste 2. Gedrag ook woede aanvallen of juist angstig. Als ik naar mezelf kijk komen ook bepaalde bijwerkingen voor die ik ook heb. Niet ernstig maar zijn er wel. Bij de jongste merk ik het verschil van gedrag al en als het verkouden is hoe het herstel verloopt. Heel anders. Tja komt dat door, niet vaccineren of verschil kind🤷‍♀️ ik ben geen expert. Ben ook maar een moeder die ben gaan twijfelen wat vaccinaties betreft. Nu gooi ik het over een hele andere boeg. Nu had ik 3 honden 1 leeft nog De oudste die nog leeft geen inentingen maar de andere 2 wel. De andere 2( 11 en 15 jaar geworden) alleen maar gezondheidsproblemen en die nog leeft is al een oudje is 16. Das oud voor een grote hond. Heeft nergens last van🤷‍♀️ maar ok dit kan natuurlijk ook mijn eigen inzicht zijn natuurlijk. Er is geen goed of fout in deze, we zijn zo opgevoed je moet inenten het is normaal maar het is een afweging die je moet maken. Dat kan niemand voor je invullen. Zo heb ik ook veel reacties gelezen wat er allemaal wel niet kan gebeuren, 99% gaat het goed maar op lange termijn tja.... meningen zijn verdeeld. Zowel als inenten of niet. Niemand kan tegen je zeggen doe maar wel of doe maar niet. Tegenwoordig moeten we er toch wel zijn achtergekomen dat de media ons heel goed weten te manipuleren angst inboezemen. Deze vaccinatie durf ik met me handen in het vuur te doen om te zeggen neem hem niet! Daar ben ik van overtuigd maar das een ander verhaal.

4 jaar geleden

Reactie op Joy95

Ik doe het zeker in mn oma (net 60) haar tijd. Werdt ook veel getwijfeld du ...
Dit bedoel ik zeg het maar de ervaring van mensen zorgen voor geen duidelijk antwoord. Trouwens heel erg wat ik hier lees dan snap ik dat de keus ook makkelijker is geweest.

4 jaar geleden

Ik ben altijd al voor vaccineren geweest en het is normaal dat een baby daar last van kan hebben. Dat heb ik zelf ook gehad na een vaccinatie. Dat er in Nederland bepaalde ziektes veel minder voorkomen komt door het vaccineren maar dat betekent niet dat ze er niet zijn. Sommige ziektes waren juist doordat er mensen zijn die hun kinderen niet lieten vaccineren in opkomst gekomen en met name in de biblebelt. Bij alle medicijnen zitten bijwerkingen. Zelfs bij een simpele paracetamol maar dat betekent niet dat je ze niet moet nemen. Ieder zijn keuze maar als ik weet dat een ouder kindje niet tegen bepaalde ziektes zijn ingeënt terwijl de mogelijkheid er wel was weet ik niet of ik mijn zoon met dat kindje laat spelen omdat hij te jong is voor die inenting

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal. De eerste twee een poos wel laten doen nu gestopt met vaccineren. De jongste heeft niets geen vaccinaties. Maar de twijfels blijven hoor dat is heel logisch want je wil t beste voor je kind maar hierin is geen beste. Ik ben zelf ook niet gevaccineerd en door de bekende kinderziektes heel goed doorheen gekomen maar kan ook heel anders dat weet ik.

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal. De eerste twee een poos wel laten doen nu gestopt met ...
Idd iedereen heeft een eigen gedachte hierover. Ben blij te lezen dat iedereen respectvol met elkaars ideeën en ervaring omgaat. Dat is ook niet overal. We willen allemaal het beste voor onze kindjes het blijft een lastig punt. Wel of niet vaccineren. Iedereen doet het met goede bedoelingen.