11 Reacties

3 jaar geleden

Kinderen van 2.5 hebben het nog wel nodig heb ik altijd begrepen mijn dochter gaat van 1 tot half 3 naar bed soms slaapt ze 1 uurtje soms 1.5 en ze staat heel verschillend op varieert van 6 uur ( door de weeks) en tussen 7 enn8 in het weekend. En ik werk op de kinderopvang als daar kindjes niet willen maar wel nodig hebben zeg ik we gaan even op bed liggen ju hoeft niet te slapen maar gewoon even rusten dit resulteert altijd dat ze toch slapen haha als je dochter echt niet wilt of echt niet meer slaapt plan dan rond de tijd van het middag dutje even een rust moment in kijk even iets rustigs op tv tiktak vind ik altijd fijn of lees samen een boek of laat haar boekjes lezen. Hopelijk heb je hier wat aan. Liefs.

3 jaar geleden

Hier ook 2.5 en al een aantal maanden geen middagdutje meer. De avonden waren steeds vaker een feest met als gevolg minimaal 1.5 uur wakker in bed, huilen ,spelen en pas tegen 9 uur slapen. Wel weer vroeg wakker. Toen zijn we de middagdutjes gaan skippen en sliep ze wel eerder, half 7 gaat ze naar boven en slaapt dan het klokje rond. Ze doet het er goed op, soms een powernap van een kwartiertje, ook niet langer want dan is het weer feest savonds. Het is niet anders, wel jammer. Ben net zwanger van de tweede dus soms even pittig. Maar wel de avonden weer rust en dus ook vroeg maar bed dan maar

3 jaar geleden

Reactie op Brigitte88

Hier ook 2.5 en al een aantal maanden geen middagdutje meer. De avonden wa ...
Wauw dan is ze dus 12 uur lang wakker, wat goed dat er goed op doet

3 jaar geleden

Onze dochter sinds 2 Jr 4 mnd geen middag dutjes meer. Ze wou gewoon echt niet meer naar bed smiddags 🤷🏾‍♀️ ze gaat om 19:30 naar bed en wordt meestal tussen 07:30 en 08:00 wakker. Ik dacht eerst poeh dat ze dat volhoud en ik las zo vaak dat ze het echt nog nodig hebben op deze leeftijd. Maar ze slaapt heel goed, eigenlijk altijd al. En overdag pakt ze ook echt wel haar rust momentjes. Lekker luieren/kroelen op de bank tussen het spelen/de uitjes door. Dus denk dat het gewoon goed is zo.

3 jaar geleden

Ieder kind is anders..het ene kind heeft (net als volwassenen) meer energie dan het andere. Dus goed naar je eigen kindje is het beste want je kunt doen denk ik 🙂

3 jaar geleden

Ik denk idd dat we ons niet gek moeten maken met wat volgens de boekjes “hoort” maar naar het kind zelf kijken:) thanks! Hebben jullie ook last gehad van een overgangsfase waarin ze vaker slaapt in de nacht door het droppen van het middagdutje of ging het gelijk in 1 keer goed?

3 jaar geleden

Volgens mij hier een overgangsfase. De meeste dagen een middagdutje maar zo eens per week een middag zonder slaapje. Dit is nu al een dikke maand zo. Hij is nu 28 maanden.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is bijna 2, 5 jaar (volgende maand) en zij slaapt nog steeds in de middag 1.30-2 uur.

3 jaar geleden

10 uur wakker lijkt me niet te lang hoor. Hier is 6 uur tussen twee slaapjes normaal en 7 gebeurt ook wel eens. Als ze daarna een nacht maakt van 14 uur is echt lang dus dan slaapt ze wel weer bij 😉 Snachts zal ze nu meer te verwerken hebben, dat kon eerst in 2 slaapjes nu moet dat allemaal ‘s nachts. Dus niet onlogisch dat ze dan onrustiger slaapt. En ze zal wat meer moe zijn dan voorheen, dan slaap je ook onrustiger. Je zou inderdaad, kijkende naar wat ze nodig heeft, om de dag of om de twee dagen een middagdutje kunnen doen. Ik zou het persoonlijk alleen doen als ze het niet volhoudt overdag (en dat lees ik niet) want het zorgt er wel voor dat je het ritme telkens omgooit en ze er niet zo goed aan kan wennen.

3 jaar geleden

Reactie op September-24

Wauw dan is ze dus 12 uur lang wakker, wat goed dat er goed op doet
Ja inderdaad lang, soms zou ik echt wel willen dat ze nog een dutje zou doen 🤭

3 jaar geleden

Jaa ze wordt nu de 2 uur wakker, niet te doen haha, hopelijk is deze overgangsfase snel voorbij!