13 Reacties
5 jaar geleden
Je moet helemaal niets. Wij laten m wel iedere dag een paar keer zelf spelen ipv dat wij er boven gaan hangen ivm nog meer prikkels. Maar als hij het beu is en gaat huilen dan is het klaar. Het is een baby geen kind van 4 (zo denken wij er iig over). Vooral doen waar je je fijn bij voelt
5 jaar geleden
Denk dat het de leeftijd is hoor. Misschien tip aan de gastouder om een schommelstoeltje ofzo neer te zetten zodat ze mee kan kijken? Ons zoontje kan best goed alleen zijn zolang die ons (en zn broertje) maar kan zien.
5 jaar geleden
Mijn dochter van 4 maanden kan 20 tot 30 min zichzelf vermaken. Wel heeft ze genoeg speelgoed om zich heen. Ik laat regelmatig mijn gezicht zien, bied een speeltje aan en ga door met wat ik aan het doen was.
Soms is ze het snel beu in de box en dan zet ik ze in de wipstoel of andersom. Soms is het even zoeken wat ze leuk vind.
5 jaar geleden
Gezien haar leeftijd vind ik het echt niet gek dat ze zich nog niet zelf kan vermaken. Ze heeft jullie nog nodig. Doen mijn baby's ook niet hoor. Ik snap dat het voor de gastouder lastig is en dat deze niet altijd met haar kan spelen. Maar of je dat echt kunt leren? Lijkt me vooral een stukje ontwikkeling.
5 jaar geleden
Alle kindjes zijn ook anders en vinden wat anders fijn. Mijn zoontje nu ( 3e kindje) vermaakt zich prima alleen ( ook omdat ik niet alle aandacht heb de hele dag voor hem denk ik馃き) terwijl mijn andere 2 als baby echt wel meer aandacht vroegen en niet gewoon gingen spelen zelf lang馃槃 heeft de gastouder wel tijd voor een kleintje?
5 jaar geleden
Ons zoontje kan zich goed alleen vermaken, maar als hij begint te huilen of zeuren dan is het klaar en haal ik hem uit de box of speelkleed, maar net waar hij op dat moment ligt. Ik ben altijd van mening dat je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Ze zal de affectie en aandacht dan wel nodig hebben.
5 jaar geleden
Elk kindje is anders. Onze oudste kon totaal niet alleen spelen! Op het kdv hebben ze hem heel veel moeten vasthouden en vermaken (is hun taak ook ben ik van mening). Onze jongste kan makkelijk een uur alleen zich bezig houden... hoop dat hij genoeg aandacht krijgt nu.. maar het komt vanzelf. Plus ik vind echt dat dit bij het werk van een gastouder is...
5 jaar geleden
Reactie op OdinenTeun
Elk kindje is anders. Onze oudste kon totaal niet alleen spelen! Op het kdv ...
Plus gewoon een beetje blijven oefenen. Meer kan je niet echt doen denk ik....
5 jaar geleden
Mn oudste kon en kan geen seconde alleen spelen. Als baby al niet en nu 3 jaar later nog niet. Hij was ook heel snel qua ontwikkeling. Maar de kleine meid vermaakt zichzelf wel. Die hoor je niet en vergeet je soms bij wijze van. Ze is wel een stuk minder actief en lijkt het allemaal wel prima te vinden 馃き Grote broer eist ook veel aandacht op dus ook geen tijd om haar te entertainen. Dusja denk dat het deels karakter is en deels gewenning.