Is het voor jullie herkenbaar dat onze kleuter KO is iedere dag van de basisschool? Na het avondeten is het echt "niet meer te doen", snel overprikkeld - driftig - overstuur - zielig. Hij ligt iedere dag 18:30u te slapen tot de volgende dag 06:30u, dus pakt gelukkig zijn rust. Maar ik vind het soms zielig..
Hier heel herkenbaar. Wij hebben ervoor gekozen gaar voorlopig 4 dagen naar school te laten gaan. Als we zien dat ze weer meer energie heeft, dan pas de 5e dag erbij.
Mijn zoon heeft dit vooral als hij ook naar de bso is geweest. Ik laat hem dan gewoon doen en huilen. Als ik er bij hem tegenin ga wordt het alleen maar erger
Hier ook herkenbaar met onze tweeling. Allebei zijn ze erg moe. In overleg met school ook overlegd om komende tijd eerst 4 dagen te gaan.
Ze slapen ook heel onrustig, huilen veel in de slaap en komen soms elk uur beneden. Is dat ook bij anderen herkenbaar?
Ja, hier ook. Ze gaat hier 2 dagen tot half 3 en de rest is maar een halve dag, dus die drie halve dagen ligt ze ‘s middags even lekker op de bank en valt dan soms ook in slaap. Na een halfuurtje maak ik haar dan weer wakker. Dan is het prima te doen! Gelukkig geen bso of andere opvang, want dat zou ik nu ook echt zielig vinden omdat ze zo moe is na een schooldag. Ze slaapt om 18:15 al en ik moet haar dan om 7:15 wakker maken, terwijl ze eerder sliep van 19:00 tot 6:00 😅