9 Reacties
4 jaar geleden
Geen persoonlijke ervaring maar wij zouden dit zelf ook graag doen als onze meiden 3,5 en bijna 2 zijn (met camper in USA dus wel minder exotisch dan Azië)!
Wij hebben altijd veel gereisd en willen dit graag blijven doen. Mensen hebben sowieso snel commentaar op dingen die ze niet kennen of niet gewend zijn dus zou me er niet te veel van aantrekken.
Kindjes bewegen mee in jullie ritme, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe jullie kindje is (kan ze goed omgaan met prikkels en nieuwe situaties?) en of je nu ook veel samen onderneemt (als je nooit ergens anders komt dan de lokale kinderboerderij en altijd Hollandse pot eet kan Thailand wel een uitdaging worden 😬). Het is ook belangrijk of je zelf relaxed kan omgaan met verandering en niet gestresst raakt als dingen anders lopen dan verwacht… Stress bij mama is stress bij kindje namelijk..
De manier van reizen zal ook anders zijn (familie kamers, geen hele volle reisdagen, niet 3 excursies op een dag, ik zou bijv ook geen overnight-jungle-hikes meer gaan doen met de kids 😂) maar anders hoeft niet minder leuk te zijn!
De blogger van Mylittleblackbook is nu op wereldreis met haar man en peuter. Heel leuk om te volgen op insta!
M
4 jaar geleden
Ik heb geen ervaring maar volgens mij zijn er zat mensen die het wel doen. Met goede voorbereiding gaat het vast goedkomen!
4 jaar geleden
Reactie op Mila2306
Fijn je tips! En die insta ga ik bekijken, leuk. Ben benieuwd hoe het jou g ...
Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen!! Laat je het weten als jullie gaan/zijn geweest?
Wij hebben in de zomer twee bruiloften in Italië en Oostenrijk (wel in Europa dus) maar dan zouden we ook wat avontuurlijker gaan reizen alleen kleine baby zus komt in juli en de bruiloften zijn eind augustus dus nog iets te vroeg om met een Newborn op reis te gaan 😬
Verder hebben we Zuid-Afrika op de “wishlist” staan ivm vrienden bezoeken voor volgend voorjaar en dan het voorjaar erop 2-3 maanden USA 😍🙌🏻
4 jaar geleden
Lekker doen hoor! Hoe mooi dat een kindje zoveel kan ontdekken en zo dichtbij papa en mama kan zijn tegelijkertijd. Je zal iets meer haar ritme volgen en dagen wellicht niet overvol plannen maar zelf toch een mooie reis maken. Nu kun je het nog lekker doen.
Wij zijn meerdere keren verder op reis/vakantie geweest met onze kindjes en wonen inmiddels al weer een paar jaar met jonge 3 kids op bali. In andere landen gaan dingen anders en kinderen passen zich zo makkelijk aan.
Geniet ervan!!
VRIEND
4 jaar geleden
Ja hoor zeker. We reizen regelmatig tussen Zuid Afrika, waar we wonen en Nederland heen en weer. Is zo'n 11 uur vliegen. Ik kan me uiteraard relaxtere dingen bedenken, maar ik maak me er nooit druk om van te voren. Ze slapen wat ze slapen en verder veel rondlopen, entertainment mee, snacks mee. De dag van aankomst even een beetje rust houden en dan gaat 't weer!
Wel hebben we dan geen tijd verschil, dat is wel een verschil met Thailand natuurlijk, maar ook dat komt vast goed!