15 Reacties

5 jaar geleden

Jeetje! Wat naar! Onze dochter is ook van 7-9. Hoeveel weegt je dochter nu? Heb je het idee dat ze nog steeds te weinig binnen krijgt?

5 jaar geleden

Reactie op nanaaa

Jeetje! Wat naar! Onze dochter is ook van 7-9. Hoeveel weegt je dochter nu? ...
Ze weegt nu 6.450 gram... Ze spuugt nog steeds hele golven, soms achter mijn shirt en dan loopt het over mijn borsten en buik tot voorbij mn navel... En als ze bijvoorbeeld om 12 uur worteltjes eet dan spuugt ze om 18:30u nog oranje...

5 jaar geleden

Ze weegt nu 6.450 gram... Ze spuugt nog steeds hele golven, soms achter mij ...
Het gemiddelde gewicht van een baby van 6-7 maanden is 7,2-7,6 kg daar zit ze indd dan wel wat onder. Onze dochtertje van 7-9 weegt bijna 8,5 kg dat is weer wat ruim... Heb je het idee dat ze pijn er ver van ervaart? Wij hebben door koemelk allergie ook menig keer te horen gekregen dat het niets was... Enige wat ik je kan mee geven is. Luister naar je moeder gevoel! Anders wellicht een second opion bij een andere arts?

5 jaar geleden

Reactie op nanaaa

Het gemiddelde gewicht van een baby van 6-7 maanden is 7,2-7,6 kg daar zit ...
Jaaa klopt. Mijn moeder gevoel had het dus wel goed. Maar goed... ben blij dat er nu wel iets gebeurt. En dat de kinderarts het ook serieus neemt. Ja ze kan natuurlijk wel gewoon een wat kleinere baby zijn, maar haar curve liep echt een beetje af. Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft. Ze is over het algemeen een vrolijke baby die goed slaapt en lekker ontwikkeld. Ik wil ook niet geobsedeerd raken door haar gewicht. Maar ik wil natuurlijk wel dat ze gezond blijft. Ik had ook liever gehad dat ze wat boven de grens zat dan had ze iig wat reserves. Dank voor je bericht in ieder geval. Het helpt sowieso om even te ventileren.

5 jaar geleden

Jaaa klopt. Mijn moeder gevoel had het dus wel goed. Maar goed... ben blij ...
Snap ik volkomen! Even van je afschrijven... Kijk naar je kind werd er toentertijd door een verpleegkundige gezegd toen ik me druk maakte dat ze te snel haar flessen leeg dronk. Want in de folder van het CB moest ze er 20 min over doen en was ik daar zo op gefixeerd dat de baby niet blij was en mama niet blij en gespannen. Is ze tevreden? Is ze blij? Heeft ze er last van? Dat zijn wel de belangrijkste vragen. En zoals je hierboven schrijft is dat allemaal in orde!!! Sterkte!

5 jaar geleden

Hoi hoi, hier hetzelfde ik heb nexium en antibiotica in de hoop dat het maagje sneller zijn werkt doet maar dat werkt niet bij alle kindjes. Heel veel succes 🍀

5 jaar geleden

Reactie op xoF

Hoi hoi, hier hetzelfde ik heb nexium en antibiotica in de hoop dat het maa ...
De maagzuurremmer lijkt idd niet veel te doen. Al is dr spuug wel minder zuur en de slokdarm irritatie waar ze bloed van in dr spuug had is wel over. We moeten deze dus wel continueren. Mag ik vragen waar ze de antibiotica voor geven ? Bij ons was het slikonderzoek met contrast om te kijken of er sprake was van Pylorushypertrofie. Als dat aan de orde zou zijn, zouden ze haar er operatief van af helpen...

5 jaar geleden

Ja, wij hebben Nexium en Motilium (donperidon) voor onze dochter. Werkt prima samen!

5 jaar geleden

Reactie op NLJ2019

Ja, wij hebben Nexium en Motilium (donperidon) voor onze dochter. Werkt pri ...
Okee fijn te lezen !

5 jaar geleden

De maagzuurremmer lijkt idd niet veel te doen. Al is dr spuug wel minder zu ...
Hoi hoi natuurlijk, de ab is voor het maagje een seintje te geven om aan de gang te gaan met verteren of het klepje open te zetten. Hij mag vandaag stoppen met de nexium dus ben benieuwd ☺️

5 jaar geleden

Reactie op xoF

Hoi hoi natuurlijk, de ab is voor het maagje een seintje te geven om aan de ...
Aaahh okee. Ik verwachtte iets anders. Omdat de kinderarts het over domperidon had en niet een ab.

5 jaar geleden

Aaahh okee. Ik verwachtte iets anders. Omdat de kinderarts het over domperi ...
Domperidon ken ik niet, heel veel succes met de kleine 🍀

5 jaar geleden

Moet nog even weer van me afschrijven... We zouden komende donderdag een afspraak hebben voor uitleg van het onderzoek, de uitslag en eventuele inzet van medicatie. Nu werd deze vanmorgen ivm omstandigheden verplaatst naar "pas" 22 april. Ze zou ook gemeten en gewogen worden dus ik baal als een stekker... Ik heb de baby weegschaal van mijn werk meegenomen en ze woog vanavond 6540 gram. Ik heb het ingevoerd in de groeiapp en de grafiek gaf dit aan... Ik ga morgen toch maar wel bellen. Word er een beetje moedeloos van, want heb het gevoel dat ik overal wel tig keer achteraan kan bellen. Maar goed...het voelt gewoon niet okee.

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie? Wij hebben ook een kindje die te weinig aankwam. Nu met medische voeding gaat het iets beter. Ben benieuwd naar jullie ervaringen de laatste maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Rell

Hoe gaat het nu met jullie? Wij hebben ook een kindje die te weinig aankwa ...
Gelukkig zijn alle problemen verdwenen zodra we, iets eerder dan over t algemeen geadviseerd wordt, over gingen op vast voedsel. De speciale voeding als pepti en neocate deed niets voor haar. Naarmate ze groeide en ging lopen hebben de maag en darmpjes hun weg gevonden en heeft ze geen last meer van de eerder geconstateerde vertraagde maaglediging. Nu bijna 3 (07-09) en netjes op de groeicurve met een lengte van 94 en zo een 13 kg. Ben echt blij dat we de baby fase hebben gehad!