37 Reacties
5 jaar geleden
Qua flessenvoeding maakt het niks uit! Eigenlijk wordt alles in dezelfde fabriek gemaakt alleen gaat het ene als dit merk de deur uit en de rest als een ander merk. Alles wordt goed getest in het laboratorium dus je kan er vanuit gaan dat alles wat in NL verkocht is aan de regels voldoet 😊
Qua verzorginsproducten kan ik je niet verder helpen wij zijn daarin zelf ook nog aan het kijken
5 jaar geleden
Ik heb zelf qua verzorgingsproducten alles van Weleda gekocht.
Doekjes om te beginnen Aqua Pure van Pampers en parfumvrije doekjes van Hema.
5 jaar geleden
Wat betreft voeding maar A en B merk wel degelijk uit!!
Mocht je hierin geïnteresseerd zijn net zoals ik, raad ik je aan om wetenschappelijke artikelen hier over te lezen, ik kan je ze eventueel doorsturen.
Na het lezen hiervan zul je namelijk 100% kiezen voor een A merk. Wij hebben dan ook gekozen voor Nutrilon
5 jaar geleden
Hoi, ik heb via de Consumentenbond gezocht daar staan allerlei tests over wat er in doekjes luiers etc zit. Ik heb zelf die van kruidvat gekocht, je moet wel even goed opletten welke je koopt, er zit nog veel verschil in de soorten qua hoeveelheid stoffen. Dit geld trouwens voor alle merken...
https://www.consumentenbond.nl/verzorging-van-je-kind/wat-zit-er-in-babydoekjes
5 jaar geleden
Er zit wel degelijk verschil in flesvoeding. Niet qua voedingswaarden maar wel bv in de hero comfort en nutrilon omneo confort. Wij hadden hero vanuit het ziekenhuis, toen later bleek dat onze dochter een verborgen reflux had overgestapt naar de hero comfort. Echter zat hier johannes broodpitmeel in waar ze obstipatie van kreeg. Toen op advies van de kinderarts nutrilon omneo geprobeerd. Hier zit een ander soort bindmiddel in wat haar niet verstopte. Dat wist ik dus niet. Dus in basis is het wel het zelfde maar laat je in dit soort situaties goed voorlichten.
Zelf hebben we billendoekjes sensitive van kruitvat. Kwamen toen als 1 van de beste qua prijs/kwaliteit uit de consumentenbond. Ik schrok een beetje van de hoeveelheid chemicalien die in de normale doekjes zaten.
5 jaar geleden
Ik heb de pamper pure doekjes dat is zonder parfum en alcohol. Voor de rest van de producten hebben we neutral en naïf :). Neutral (douche, deo en wasmiddel) gebruiken wij zelf ook i.v.m eczeem en allergische reacties op andere producten en dat bevalt erg goed. Naïf heb ik uit mijn omgeving als tip gekregen maar zelf nog geen ervaring mee.
5 jaar geleden
Ik heb me hier een tijdje geleden ook in verdiept. Voornamelijk via de website van de consumentenbond. Daar wordt aangegeven dat een a of b merk geen verschil maakt. Het prijsverschil zit kennelijk voornamelijk in of de producent onderzoeken doet en reclame maakt (klinkt logisch). Wij gaan dan ook voor kruidvat voeding. Tenzij zou blijken dat frummel daar niet tegen kan natuurlijk.
Voor wat betreft billendoekjes heeft de consumentenbond ook een pagina. Hierdoor wilde ik voor kruidvat water doekjes gaan (soort water wipes) maar schoonzus vond die kennelijk niet fijn . Daarom maar een aantal pakken huggies pure (geloof dat ze zo heten) gekocht. En dan testen we straks wel of we die fijn vinden of bijv toch voor kruidvat pure gaan.
Qua verzorging weet ik het nog niet helemaal. Heb iig aantal dingetjes van naif gekocht. Maar ik moet me daar nog ff in verdiepen en ook ff kijken wat ons meisje straks kan hebben. Vriend heeft bijv nogal veel last van eczeem.
5 jaar geleden
Voor doekjes zou ik even naar de pagina van de consumentenbond gaan. Er zijn best wat merken die beweren dat ze pure doekjes verkopen maar dat er best wat troep in zit.. ik zou eens kijken of ik die jan vinden!
5 jaar geleden
5 jaar geleden
Wij hebben pampers pure, waterwipes, Kruidvat water doekjes en neutral doekjes in huis. Zoveel mogelijk zonder lotions en zo. Deze wil ik graag testen en de fijnste kopen we dan in grotere voorraad. Ik weet niet of mijn kindje gevoelig gaat worden voor bepaalde doekjes, vandaar ook verschillende merken (veel ook gekregen)
5 jaar geleden
Het is zo persoonlijk, ik zou verschillende kleine verpakkingen verkopen tzt, misschien testers vragen en het uitproberen.
Het is ook per kindje verschillend. Mijn zoon had nooit last gehad van luieruitslag, dus kocht gewoon was in de aanbieding was. Tot het vast voedsel kwam, toen begon de ellende. Tot open wonden aan toe.
Uiteindelijk werd het hier Kruidvat voeding (na een periode bv), Kruidvat waterdoekjes en incidenteel Kruidvat oliedoekjes (voor als het waterdoekje niet voldoende was). De meeste doekjes prikte hem enorm of waren te nat, wat de uitslag verergerde.
5 jaar geleden
Wat betreft voeding klopt het inderdaad. Voor nr 1 maakt het dus niks uit welk merk je koopt. Wij zijn na de kraamweek probleemloos overgestapt naar Kruidvat. Scheelt zoveel geld. En het consultatiebureau zei dat de samenstelling echt hetzelfde was!
Kruidvat heeft ook waterdoekjes (billendoekjes) waar niks in zit. Die zijn super fijn, ik gebruik ze als mijn zoontje zijn billen rood of kapot heeft, dat zijn de enige die niet prikken!
5 jaar geleden
Ik heb het starterspakket van naif gekocht met verzorgingsproducten.
Doekjes ben ik ook nog niet over uit