14 Reacties

3 jaar geleden

Voor het vroege wakker worden geen advies, geen last van hier. Wij moeten ons zoontje om 8 uur wakker maken.😂 Ons zoontje zit al op 1 slaapje, is er gewoon ingeslopen maar niks aan veranderd. Hij komt er dus om 8 uur uit en is om 10 uur al doodop, dus gaat die naar bed tot 1 uur en daarna wakker tot half 8 's avonds. Heel af en toe nog ergens een 10 minuten powernapje, maar dat is overal. Waar die maar zelf in slaap valt.😂

3 jaar geleden

Ik had vandaag een vroege vogel half 5, maar normaal slaapt ze tot 7 uur, half 8. Ik weet er dus niet heel veel vanaf, maar misschien het middag slaapje elke keer een kwartiertje later proberen? En dan savonds ook een kwartiertje later elke keer. Heb je al geprobeerd om een flesje melk te geven om 5.00 uur en terug te leggen in bed? Misschien heeft ze wel honger of dorst?

3 jaar geleden

Onze zoon werd steeds vroeger wakker. Nooit een goede slaper geweest, maar sliep meestal wel tot 6u/6.30. Dat werd dus 5.30 en op den duur 5uur. Hebben vanalles geprobeerd en bij ons heeft dit (na een week proberen) echt geholpen: - rond 9 uur naar bed, max 40 min slapen. Op internet las ik ook vaak na 30 min al wakker maken maar dat voelde voor ons niet goed. Na 40 min zat hij zelf al in lichtere slaap en werd zelf snel wakker van ons. - Rond 1 uur weer naar bed. Slaapt nu gemiddeld 1,5 uur dan, soms 2. - Avond naar bed wanneer hij moe is, tussen half 7 / half 8. En na een paar dagen sliep hij tot 7!!!! Echt heerlijk😊. Behalve dan dat het ochtendslaapje nu lastiger wordt, dus denk dat wij naar 1 slaapje moeten gaan toewerken. Hopelijk vind jij ook iets wat bij jullie werkt. Want om 5 uur opstaan vond ik echt heel pittig!!

3 jaar geleden

Wat een opluchting om te lezen dat ik niet de enige ben! Mijn dochtertje slaapt vanaf 7 maanden al door 19:00 tot 07:00. Sinds een week wordt ze iedere dag om tussen 05:00 en 06:00 wakker 😩😩😩

3 jaar geleden

In de ochtend te lang wakker kan ook vroeg waken geven. Elke slaapcoach heeft zo zijn methode maar bij bureauvanslaap adviseren ze juist de wakkertijd gewoon aan te houden. Maar alles voor 6.00 wel als nacht beschouwen dus geen licht/vermaak etc. Ik probeer hem dan zelf in slaap te krijgen of ga met hem op de bank tot het half 7 is. (In het donker) hij verzet zich dan maar uiteindelijk slaapt hij wel weer

3 jaar geleden

Reactie op Fitfoodwithakid

In de ochtend te lang wakker kan ook vroeg waken geven. Elke slaapcoach hee ...
Ooh dat is ook interessant.. Ik zal Bureauvanslaap eens Googlen. De slaapcoaches die ik volg zeggen allemaal geen dutjes aanbieden voor 9.00 maar goed, dat doen we al en dat maakt ook geen verschil haha

3 jaar geleden

Reactie op Ninanoa

Wat een opluchting om te lezen dat ik niet de enige ben! Mijn dochtertje sl ...
Oh wat een verademing vanaf 7 maanden van 19–7 maar snap dat je dan nu helemaal zoiets hebt van HELP! Is ze al over naar 1 dutje??

3 jaar geleden

En als je de bedtijd verlaat naar 20.00 op z’n vroegst en dat een week volhoudt?

3 jaar geleden

Ja wij proberen ook echt geen half 7 meer te doen qua bedtijd. Liefst 19.00/19.15/19.30 maar dan wel met korte wakkertijd. Zoals vandaag was hij dan half 8 wakker vanmorgen (eerst om half 6 hur) Toen 10.00 eerste dutje, sliep hij tot 11.45 en vanmiddag 14.45 er weer in tot 16.05 en nu gaat hij rond 19 15 weer in bed/slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Fitfoodwithakid

Ja wij proberen ook echt geen half 7 meer te doen qua bedtijd. Liefst 19.00 ...
Ja zoiets deden we hier ook. Al slaapt ons kindje nooit voor 20.30 en dan rond 6.30-7.00 altijd wakker. 10.00-10.45 slapen 14.30-16.00 slapen maar dat is tegenwoordig vaker 15.00-16.30, eerder slaapt hij gewoon niet.

3 jaar geleden

Ik ga het eens proberen. Meestal begint ze zelf rond 18.00/18.15 al te zeuren dat ze naar bed wil (dan gaat ze aan de deur staan rammelen, zwaaien en naar de trap wijzen) en slaapt ze ook echt meteen om 18.30/18.45 dus dan is ze echt moe Vandaag dutjes gedaan van 10.00-11.15 en 14.30-15.30 dus misschien kan ik het wat rekken haha Ervaring is meestal als ze later naar bed gaat dat dan de hele nacht onrustig is maar wie weet helpt het…!

3 jaar geleden

Ik ga het eens proberen. Meestal begint ze zelf rond 18.00/18.15 al te zeur ...
Ja als ze oververmoeid zijn slapen kindjes juist onrustig. Misschien kun je de slaapjes iets rekken zodat de wakkertijd ‘s avonds het zelfde blijft? Als van 15.30-18.30 haar “max” is kun je die bijna niet langer krijgen. Wij hebben het boek “baby in een droomritme” een beetje globaal gevolgd en daar staat tm 18 maanden geloof ik dat een wakkertijd van 3 uur nog heel normaal is. Vaak gaan kindjes pas met 18 maanden naar 1 slaapje wat inhoudt dat ze 5 uur wakker kunnen zijn.

3 jaar geleden

Ik ga het eens proberen. Meestal begint ze zelf rond 18.00/18.15 al te zeur ...
Je moet dan het midden rekken, niet de wakkertijd tot bedtijd, dat geeft vaak inderdaad weer onrust.. heel veel kindjes gaan ook niet goed (onze ook niet) op 2-3-4 ritme. Omdat die laatste dan te lang is.. hier doen we daarom 2.5 (bij vroeg waken soms 3), dan 3 tot 3.5 (meestal 3) en laatste weer liefst 3, max 3.5 . Niet dat onze kleine doorslaapt, maar als dit overdag goed gaat, gaat het snachts ook goed.

3 jaar geleden

Grappig die verschillen, hier werd 2-3-4 juist heel snel al 3-3-4 en nu zitten we op 3,5-3,5-4 zoiets. 5-5 gaat nèt dus zouden in principe naar één slaapje kunnen als meneer niet zo vroeg wakker werd altijd haha. Maar ook dat is misschien een kwestie van een weekje doorzetten bedenk ik me nu. Want met ons ritme is hij dus 11 uur wakker en nog 2,5 uur aan het slapen, lange dage zo 😂