92 Reacties

4 jaar geleden

Pppfff echt vreselijk hoe ik mij nu al een week voel. Hormonen gieren door mijn lijf tot aan misselijk zijn toe. Huilen, onzeker, moe en beren op de weg tot hier naar Tokio toe. Echt vreselijk. Word echt depressief hiervan. Wil het niet meer zo 😝😣

4 jaar geleden

Herkenbaar! Terwijl van te voren er zo lang naar uitgekeken maar nu.. is het gevoel helemaal niet positief op het moment.

4 jaar geleden

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Iedereen is heel blij voor me enzo en ik voel me echt gwn soort verdoofd. Heb weinig tot geen emoties. Kan t ook nog steeds niet zo goed geloven. Ik ben nu 8 weken zwanger en eindelijk na jaren is het gelukt met IVF. Misschien dat ik daardoor nog mezelf probeer te beschermen, bang dat t fout gaat ofzo...Ik kan het gelukkig wel een beetje van me afzetten. Nu krijgen we ook nog maandag de sleutel van ons nieuwe huis en waar ik normaal al alles aan t inpakken geweest zou zijn, kan ik t nu niet eens opbrengen. Ook heb ik al last van bekkeninstabiliteit door mijn hypermobiliteit. Verder mag ik absoluut niet klagen want behalve moeheid heb ik helemaal geen klachten. Elk geval stelt t me wel gerust dat ik niet de enige ben die de roze wolk (nog niet) ervaart...

4 jaar geleden

Wat mij helpt om tussen alle stress en wisselende emoties een beetje plezier uit dit alles te halen is een 9 maandenboek invullen. Ben er pas net mee begonnen want in het begin is het zo pril, maar daarin kan je je hele proces beschrijven, foto’s in plakken en de voortgang in opschrijven. Leuk om later terug te lezen voor jou, je partner en je kindje. (Natuurlijk alle negatieve shit is minder leuk om vast te leggen, maar ik ben er volledig op ingesteld dat ik me vanaf wk 12 beter ga voelen 😅😅)

4 jaar geleden

Ik herken het helemaal. Ik vraag me ook af waar die roze wolk is. Ben alleen maar moe, misselijk en last van mijn darmen. Heb de hele tijd honger, maar nergens zin in. Mijn vriend is Roemeens, dat is ook allemaal extra dingen regelen. Hij is vrachtwagenchauffeur en dus een hele week van huis. Mijn moeder heb ik totaal geen band mee, die reageerde maar lauw toen ik het vertelde. Schoonfamilie woont in Roemenië. Ik werk 34u in onregelmatige diensten. Pfff geen idee hoe ik het allemaal moet gaan fiksen als het kindje geboren is. Sorry voor mijn geklaag, maar in mijn omgeving begrijpt niemand me, die snappen niet dat ik dus niet op die roze wolk zit.... Alles komt wel goed zeggen ze, ja vast wel, maar daar heb ik nu niks aan.... Zo, klaagmodus weer uit en glimlach aan.

4 jaar geleden

Ik voel me zo ellendig 😖 misselijk dood moe, niet blij. Wanneer veranderd dit ? 😢😢

4 jaar geleden

Reactie op berry30

Ik voel me zo ellendig 😖 misselijk dood moe, niet blij. Wanneer veranderd ...
Ik voel met je mee.. lig in bed terwijl het lente lijkt buiten. En ik happy moet zijn, maar niet kan.

4 jaar geleden

Reactie op berry30

Ik voel me zo ellendig 😖 misselijk dood moe, niet blij. Wanneer veranderd ...
Ik zit ook al de hele week thuis op de bank.. elke keer als ik iets wil doen wordt ik kotsmisselijk en als ik even heb gestofzuigd ben ik alweer doodmoe.. vind dit ook geen reet aan 😅 Ik wil maandag eigenlijk weer naar het werk toe maar ik ben nu al bang dat het een drama gaat worden zoals ik mij voel.. ik wordt met de dag al beroerder ook😩 Zover ik weet duurt dit nog wel even😅 ben nu op de kop af 6 weken dus ben nog wel even zoet hiermee🤪

4 jaar geleden

Hier ook totaal geen roze wolk. Eerder een grijze 😅 Ik ben vooral aan het overleven eigenlijk. De dagen slepen heel langzaam voort en ik kan al weken niets dan liggen. En ik voel me daar ook helemaal niet schuldig over, want het is ook echt verschrikkelijk allemaal. Heb al menig traan gelaten in de afgelopen weken. Wel hoop ik straks als het wat beter gaat meer happy te kunnen zijn met het feit dat ik eindelijk zwanger ben.

4 jaar geleden

Hier ook nog steeds geen roze wolk. Elke keer als ik gewerkt heb doodmoe thuis en de volgende dag weer grieperig. Heel de dag misselijk van de honger maar nergens zin in. En koken hoef ik niet te proberen want ga van iedere lucht waar ik te dicht op sta over mn nek. Ondanks dat er geluksmomentjes zijn: ja ik ben zwanger, jee het hartje klopt, kijk al die schattige spulletjes.....maak ik me nu vooral druk over hoe ik dit nog 7 maanden vol moet houden en zeker icm werken want daar heb ik nu helemaal geen behoefte aan.

4 jaar geleden

Lieve mommy's to be, Ik word hopelijk voor de derde keer moeder en in totaal ben ik 6 keer zwanger geweest. Ik weet wat zwanger zijn is dus een ik herken echt veel wat hier gezegd word. Ik wil niet de "".net "komt "allemaal goed" peptalk gaan houden, want ik een zwangerschapshormoon zijn ook echt geen besties. Maar weet dat de meeste van jullie zich zo voelen door onze vriendin hcg. Die piekt met 10 weken en tussen 6 en 16 weken feest viert in ons lichaam. Die deze vervelende dame hebben we over 9 maanden ons kleine gelukje in onze handen. En ik kan je vertellen met de bevalling is deze dame als sneeuw voor de zon verdwenen alsof ze er nooit geweest is. ( Komen veel andere hormonen voor in de plaatst maar dat praten nu ff niet over😉) maar de komende weken zijn dus echt verschrikkelijk soms en het ene lichaam gaat er beter mee om dan het andere. Dus over het algemeen gaan de meeste van deze vervelende symptomen over een paar weekjes weg. Dus klaag lkkr want ook dat hoort bij zwanger zijn maar vergeet ook niet het te relativeren iets wat ik vooral bij de eerste wel eens vergat . Zet hem op dames❤ laten we prachtige gezonde kinderen maken💪💖💙

4 jaar geleden

Wat mij helpt om tussen alle stress en wisselende emoties een beetje plezie ...
Leuk! Boek ga ik ook bestellen!

4 jaar geleden

Hier ook geen roze wolk. Ik ben 8 weken zwanger en lig al 3 dagen in het ziekenhuis met HG. Ik hoop van harte dat de roze wolken snel verschijnen

4 jaar geleden

Reactie op Vrouwtje-theelepel

Lieve mommy's to be, Ik word hopelijk voor de derde keer moeder en in totaa ...
Toevallig! Ik hoop ook voor de derde keer moeder te worden en dit is ook mijn 6e zwangerschap.. Je hebt het mooi omschreven. @iedereen: kennen jullie de podcast PodNataal toevallig? Wel leuk om te luisteren, en is bijv ook een aflevering over het uitblijven van die roze wolk. Wie weet kan dat een beetje helpen. Weet inderdaad iig dat je niet alleen bent en je niet schuldig hoeft te voelen! Een andere leuke podcast is overigens ‘ik ken iemand die’, over ouderschap ‘en al het moois en lelijks dat daarbij komt kijken’ :-)

4 jaar geleden

Reactie op suusje86

Hier ook geen roze wolk. Ik ben 8 weken zwanger en lig al 3 dagen in het zi ...
Wat is HG?

4 jaar geleden

Reactie op suusje86

Hier ook geen roze wolk. Ik ben 8 weken zwanger en lig al 3 dagen in het zi ...
Oh dat is wel heftig. Hoop dat het verbeterd en dat je hem snel en roze of blauwe wolkje boven je heb hangen❤

4 jaar geleden

Ik voel me al een paar dagen gewoon bleh! Hoofdpijn, niet lekker, met vlagen misselijk. Heb nergens zin in... en ik heb vanavond een avonddienst ( werkzaam in de zorg) totaal geen zin om te werken. Eigenlijk dus totaal geen energie hebben, terwijl ik altijd barst van de energie is dit wel even wennen...

4 jaar geleden

Moe, moe en moe. Na het opstaan max 3 uur fit en vervolgens weer moe. Leuk is anders maar zoals t bij de vorige keren ging na 12 weken weer een beetje mezelf. Soms hoor ik me zelf klagen richting me partner en dan maar hopen dat hij niet gillend weg rent. Ben een heks zo af en toe en hij doet eigenlijk zo zijn best 🙈 Ach had hem al gewaarschuwd ... Dit gaat 9 van de 10 keer gewoon ladies 😂

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Jessie92

Wat is HG?
Hyperemesis gravidarum; hele hevige misselijkheid tijdens je zwangerschap. Komt gelukkig niet heel vaak voor. Maar lijkt me echt enorm naar

4 jaar geleden

Reactie op Jessie92

Wat is HG?
Hyperemesis Gravidarum