25 Reacties

4 jaar geleden
Reactie op Mcozijnsen
Dit schema gebruiken wij van Slaaptipsvoorbabys

Oh wat handig! Ik kan het alleen niet zo goed lezen...heb je een link? Of een screenshot dichterbij?

4 jaar geleden
Herkenbaar!! Onze kleine is precies 7 maanden en vorige week ook elke keer rond 4uur wakker (viel gelukkig nog wel in slaap maar alsnog om 6.15uur wakker) of om 5uur/5.30uur en dan niet meer willen slapen.
Wij hebben de slaapjes overdag aangepast. Ze heeft nu 3uur wakkertijd en slaapt 2x ipv 3x. Vrijdag ingevoerd en het gaat super. 3uur wakker en dan 1,5uur slapen. Ochtenden is ze nu rond half 7 wakker. Gister half 6 wakker en weer terug in slaap gevallen na 10 min kletsen tot 7uur!! Zal misschien niet elke dag lukken met 2 slaapjes maar merken zeker dat de nachten weer goed gaan.
Ze komt dan uit op ongeveer 3uur slaap overdag. Zij doet het er goed op en is erg vrolijk. Dus denk dat het oké is. Merk heel goed aan haar wanneer ze moe is. Dan kunnen we haar altijd eerder op bed leggen en zo kijken hoe de dag loopt om eventueel nog een 3e dutje te doen.

4 jaar geleden
Nou wij hebben dit probleem dus met vroeg wakker en ik weet het inderdaad van niet voor 9u slapen. Alleen hij wordt dan rond 5 15/5.30 wakker en wil niet meer slapen. Vervolgens rond 7.00 is hij doodmoe. Leg hem dan welles van 7 tot 8 maar dan hele dagritme weg en drama met slaapjes sinds kort. Wakker houden tot 9u ook geprobeerd maar dan helemaal oververmoeid en bleef hij de hele ochtend wakker tot 12u, veel krijzen.. nachten drama. Dus ik zit met de handen in mn haar.
Flesje en er weer in proberen we maar gaat echt niet weer slapen.. wakkertijd van 2u is echt zn max..

4 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Nou wij hebben dit probleem dus met vroeg wakker en ik weet het inderdaad v ...
Ik kreeg de tip van slaaptipsvoorbabys om dan powernap van 15 min om 7uur te doen

4 jaar geleden
Reactie op Mcozijnsen
Hierbij:)

Deze gebruiken wij ook sinds deze week nu ben benieuwd wat het op gaat leveren 😊

4 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Nou wij hebben dit probleem dus met vroeg wakker en ik weet het inderdaad v ...
Wij hadden dat ook idd. Half 6 en dan rekken tot 9uur wat soms niet lukte. Dan deed ik half 9. Want ik ga niet rekken met een huilend meisje. Wat wij nog altijd deden/doen als ze vroeg wakker is...
Eerst laten kletsen en keten in bed. Wij gaan er pas heen als ze begint te jammeren. Dat kan soms wel 20 min duren voor dat begint. En soms valt ze dus na 30min ook gewoon in slaap voor nog 30/45 min.
Begint ze dus te jammeren dan krijgt ze een deel van de fles. 120cc + 4 scheppen. Deze drinkt ze op (in het donker) en dan leggen we haar weer terug. Soms valt ze in slaap. Soms ook niet. Maar ze ligt en rust dan wel nog vaak een uur. Wij hebben beetje voor half 7/7uur gaan we nog niet uit bed. Ook richting onze oudste. Maar dan moet ze wel gezellig zijn in bed en niet huilen. Anders halen we haar er we uit, maar gebeurt zelden. Als ze dan echt wakker is krijgt ze nog een 120cc fles.

4 jaar geleden
Reactie op Wentv
Herkenbaar!! Onze kleine is precies 7 maanden en vorige week ook elke keer ...
Wat fijn dat dit werkt voor jullie! Hoe laat is ze dan wakker van haar laatste slaapje? En hoe laat leggen jullie haar voor de nacht op bed?

4 jaar geleden
Reactie op Wentv
Wij hadden dat ook idd. Half 6 en dan rekken tot 9uur wat soms niet lukte. ...
Ik ga het proberen. Onze kleine kletst ook eerst, maar wel met enorm veel lawaai 😂 maar vanmorgen ook even laten kletsen, toen fles boven gegeven maar begon inderdaad uit frustratie te huilen.. toen maar naar beneden. Onze oudste slaapt er gelukkig inmiddels wel doorheen. Mocht het niet werken ga ik de 15min powernap ook nog proberen..

4 jaar geleden
Reactie op Mcozijnsen
Hierbij:)

Dutje van 30min zal voor onze kleine dus veel te kort zijn die heeft echt veel dagslaap nodig ivm prikkelverwerking.

4 jaar geleden
Om even terug te komen op de topic. Misschien max 1.5 ochtend, 1.5 middag en 30min laatste slaapje doen? 3.5?

4 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Om even terug te komen op de topic. Misschien max 1.5 ochtend, 1.5 middag e ...
Ja daar zit ik nu ook aan te denken...het voelt alleen nog wat spannend om haar na 1,5 uur slaap wakker te maken. Hebben maanden lang een baby gehad met alleen maar slaapjes van 30 min. Dus 1,5 a 2 uur voelt echt heel luxe! Maar lijkt alsof dit nu voor de nacht averechts begint te werken...

4 jaar geleden
Reactie op Anoniem_03
Ja daar zit ik nu ook aan te denken...het voelt alleen nog wat spannend om ...
Ja kijkende naar de slaapcyclus van 45 minuten zou ik na 1.5u wakker maken. 2uur is dan eigenlijk 2.5 cyclus haha 🤪 maar snap het hoor.. het is ook zielig.

4 jaar geleden
Reactie op Anoniem_03
Wat fijn dat dit werkt voor jullie! Hoe laat is ze dan wakker van haar laat ...
Ze is nu rond half 7 wakker. (We doen dit sinds afgelopen vrijdag dus geen idee hoe het op de lange baan werkt hoor.)
Ze gaat er rond half 7/7uur in voor de nacht. Net even hoe het gaat met douchen en alles. Ze heeft overdag dan 2 slaapjes van 60 tot 120 min.
Ik heb veel research gedaan in slaapritmes en alles toen ze nog heel klein was. Daar heb ik veel opgepikt aan informatie. Zijn de nachten onrustig dan kun je het beste de slaap overdag aanpakken. Meer of juist minder? Korter of juist andere tijden en dan langer.
Met dit in ons achterhoofd hebben wij deze stap ook genomen. En prompt is het na 1,5 week feest rond 4/5 snachts. Sinds vrijdag niet meer.

4 jaar geleden
Reactie op Damel
Waar haal jij dit schema vandaan?😁
Gekocht via slaaptipsvoorbabys.nl :)

4 jaar geleden
Vanmorgen was de kleine om 6u wakker. Flesje gedaan en in bed gelaten tot 6.45. Toen was hij er zat van. Goed vol gehouden tot half 9 en toen heb ik hem om half 11 wakker gemaakt.. lag echt in coma.. vervolgens was hij eigenlijk na een uur al weer super moe, wel gerekt tot half 1 alleen toen was het opstand. Uiteindelijk ging hij wel slapen tegen iets voor 1. Ik heb hem weer wakker moeten maken, dit om 14.45. Rond half 5 heb ik hem nog even weggelegd. Na mijn idee heeft hij niet geslapen maar was vaak stil, tot 17.00 toen is die weer naar beneden gegaan. Echter was hij tijdens het eten al erg moe en ligt hij er nu 18.30 weer in. Ik vermoed dat hij het laatste dutje niet gedaan heeft en ben heel benieuwd hoe de avond verloopt. Gisteravond werd hij vaak wakker.
Beide dutjes waren lang vandaag, dus dat de laatste niet lukte snap ik. Wat ik alleen lastig vind is dat als ik hem wakker maak, het altijd is dat hij super snel weer moe is en niet weet wat hij met zichzelf aan moet.. vind het dan ook weer sneu en laat hem misschien net te lang liggen..