44 Reacties

6 jaar geleden

Robijn zwitsel

6 jaar geleden

Neutral

6 jaar geleden

In het begin gebruiken wij wasmiddel van neutral. Na verloop van tijd ons normale wasmiddel en speciale baby wasverzachter.....die van de lidl ruikt erg lekker vinden wij. Gewoon even kijken hoe de kleine overal op reageert dat merk je snel genoeg😉

6 jaar geleden

We hebben nog niks klaar staan maar kunnen allebei niet tegen parfum in producten, dus waarschijnlijk hetzelfde als we voor onszelf gebruiken 😊.

6 jaar geleden

Reactie op ManonDominic

Robijn zwitsel
Zit hier niet teveel parfum in, voor een babyhuidje? Dacht dat ik dat ergens had gelezen..

6 jaar geleden

Ik lees even mee! Ik lees zelf goede dingen over ‘Baby Reus gel wasmiddel’, maar in de winkels kan ik die niet vinden en online staat er overal ‘uitverkocht’. Dus betwijfel of die überhaupt nog bestaat ..

6 jaar geleden

Onze dochter bleek vlak na haar geboorte een aanleg voor eczeem te hebben. In het begin daarom alleen neutral wasmiddel gebruikt en geen wasverzachter. Sindsdien nooit meer wasverzachter gebruikt (wel ondergoed, handdoeken, etc in de droger. Anders droogt wel erg hard op) en inmiddels al wel over op normale wasmiddel. En eigenlijk altijd maar net wat in de aanbieding is of eigen merk. Wellicht dat er straks bij de tweede wel weer teruggaan naar neutral wasmiddel.

6 jaar geleden

Ik heb van Albert heijn huismerk en dan puur gepakt. Dat is zonder parfum. En nu even geen wasverzachter

6 jaar geleden

Ik heb altijd gewone wasmiddel of die met zwitsalgeur gebruikt. Naar de kleren nooit gewassen met wasverzachter. Doe ik trouwens met mn eigen kleding ook niet.

6 jaar geleden

Eerste weken neutral :)

6 jaar geleden

Reactie op Annika95

We hebben nog niks klaar staan maar kunnen allebei niet tegen parfum in pro ...
Hebben wij ook, dan is het ook niet fijn voor jezelf als je voor je kleine met parfum gaat wassen. Lekker zonder blijven doen, gaan wij ook doen (al kan ik niet anders)

6 jaar geleden

Reactie op Elizabeth1111

Ik heb van Albert heijn huismerk en dan puur gepakt. Dat is zonder parfum. ...
Hier ook AH puur. Voor ons zelf ook en wasverzachter doen we niet

6 jaar geleden

Wassen jullie nu al alle kleding? En dan niet meer wassen voordat de baby komt? Ik dacht het nog even uit te stellen tot een week of 35 en dan wassen strijken en in de kast... Ik heb altijd de baby kleding gewoon met wasmiddel en was verzachter gewassen... allebei me dochters nergens last van gehad.. misschien een gelukje

6 jaar geleden

Mijn verloskundige zegt me dat ik geen wasverzachter moet gebruiken. Wasmiddel ben ik nog niet over uit ik denk neutral

6 jaar geleden

In het begin ga ik alles wassen met iets van Neutral of AH puur. Heb zelf een eczeem gevoelige huid, dus ga ook qua verzorgingsproducten voor Neutral-achtige dingen (geen Zwitsal of iets, ook al ruikt dat lekker). Ik wacht overigens nog met wassen tot ik ergens in de 30 weken zwanger ben. 😊

6 jaar geleden

Ik gebruik gewoon wasmiddel. Wel die ik extra naspoelen programma op de wasmachine. En geen wasverzachter eerste periode maar ja soms gebeurt het wel. Ik let er niet extreem op maar mijn kindjes hebben ook nooit van iets last gehad.

6 jaar geleden

Wij raden in de kraamzorg altijd aan om geen wasverzachter te gebruiken, omdat dat erg agressief is voor de huid. Wasmiddel naar eigen wens. Hoeft niet per se uit voorzorg een neutrale te zijn ofzo. Dat kan dan juist ook weer zorgen dat het kindje later niet tegen een andere kan. Mocht je merken dat je kindje er op reageert, kun je ook meteen overstappen. Omdat ons zoontje een erg gevoelige huid heeft, ben ik op een gegeven moment gaan wassen met Neutral. Daar was ik dan gewoon alle kleding mee. Dus dadelijk ook die van ons dochtertje.

6 jaar geleden

Reactie op C hantal

Hebben wij ook, dan is het ook niet fijn voor jezelf als je voor je kleine ...
Precies :) we hebben alle verzorgingsproducten ook zonder parfum etc besteld. Als kind hadden we het zelf ook al en de kindjes van mijn zus hebben er ook last van, dus we dachten kunnen maar beter voorbereid zijn. Al had ik wel graag zwitsal gebruikt, dat ruikt toch wel heel lekker 🤭.

VRIEND

6 jaar geleden

Hier ook neutral ivm eczeem in het begin. Ook wasgel en shampoo daarvan. Hielp wel! Nu gewoon weer terug naar normaal wasmiddel. Gaat nu goed.

6 jaar geleden

Ik gebruik..... azijn ipv wasverzachter (wel gewone wasmiddel dus) voor baby kleding. Maar ook soms tussendoor voor onze eigenwas. Echt waar. Al jaaren. Ook goed voor de wasmachine begrijp ik. Gewoon witte natuurazijn. En nee je ruikt het echt niet. Je kunt op internet meer voordelen vinden met het wassen hiermee. Hoe dan ook idd geen wasverzachter.