59 Reacties
6 jaar geleden
Reactie op Mams-24
Een draagzak. En puckababy
Dan liever de boelie... is de enige gecertificeerde
6 jaar geleden
Reactie op Puur Miranda
Dan liever de boelie... is de enige gecertificeerde
Dit gaat om inbakerdoeken trouwens
6 jaar geleden
Grote hydrofiele luiers top uitvinding! gebruik ze nog steeds voor mijn zoontje van 2,5
6 jaar geleden
Ja met een puckababy ben ik het ook eens om het kindje in te bakenen. Maar dat verschilt denk ik ook per kind. Wij hadden een in verhouding duur badje gekocht en uiteindelijk vond onze dochter dat verschrikkelijk en heb ik haar in het teiltje waarmee ik het water weg zou gooien moeten badderen. Dat vond ze beter omdat dat kleiner was en voor haar dus meer geborgenheid gaf. Dat teiltje kostte niet eens 10 euro 😂

6 jaar geleden
* een ledikant of wieg om in te slapen
* een kinderwagen
* draagzak ( hoeft niet perse)
* een maxi cosi
*vitamine K ( voor de baby)
* rompertjes
* baby badje
* krabwanten ( meeste baby’s krabben bij de geboorte hun gezichtjee soms zelfs tot wondjes aantoe)
* luiers
* baby doekjes
* een pak kunstvoeding zoals nutrilon voor het geval je borstvoeding niet op gang wil komen zodat je toch de kv bij de hand hebt en niet dalijk nog naar de winkel moet en de baby dalijk niks te eten heeft.
Bedoel je ook kleding of dat niet 😮😮
6 jaar geleden
Ik ben ook zwanger van mijn eerste en ik ben heel erg blij met mijn voedingskussen waarmee ik nu heerlijk kan slapen.
6 jaar geleden
Reactie op Veronicacf1991
Hierbij de lijst die ik gebruik

Deze lijst is idd top! Gebruik deze ook!
6 jaar geleden
Geen babamyspullen. Juist een droger, goede handcrème en veel handdoeken. Het enige dat ik er vorige keer echt nodig had en niemand me verteld had. Handdoeken omdat je veel zweet en lekt na de bevalling (aan diverse kanten). Daarnaast spuug, plas en poep incidenten, dus veel handen wassen en douchen.
En die droger, nou ja, eeuwige was. Niet zozeer die babykleding, super klein, maar je eigen kleding, hydrofiele doeken en handdoeken, gezien de bovenstaande diverse incidenten.
Oh ja, en een extra slaapplek. Logeerbed, matrasje op de babykamer of ergens anders. Je begint vaak alles samen te doen, maar uiteindelijk moet je gaan afwisselen, anders hou je het niet vol. Dan heb je een rustige slaapplek nodig als de ander met baby is/zit/slaapt/rondloopt.
Voor zover mijn tips, zoals je ziet helemaal niks direct babygerelateerd. 😆