We staan er alleen voor?

Claudia I
21 dagen geleden
Volgen
Dat er maatregelen genomen moeten worden tegen corona snap ik. Maar dat we nu met ons allen zonder partner of andere steun en toeverlaat naar de verloskundige moeten? Ik heb 2 vroege miskramen gehad en eindelijk een goede termijnecho gehad. Helemaal happy en thank god manlief mocht toen nog met me mee. Maar deze week moet ik op controle. Moederziel alleen voor mijn gevoel, ja jullie merken al. Ik ben ontzettend hormonaal door de zwangerschap. Los van dat je met een mep van de roze wolk wordt afgegooid en manlief niet meer van de eerste zichtbare momenten van de kleine mag genieten. Wie vangt mij op als ik nerveus in mijn uppie op controle ga? En dan de 20 weken echo. Niet bij de verloskundige in de buurt. Nee een echocentrum of ziekenhuis een stuk verder weg. Ik krijg niets meer mee bij slecht nieuws en heb echt iemand nodig die me ondersteund. Dat mag, via skype. Want zo kom je veilig en zonder ongelukken thuis. Ow en heeft iemand eraan gedacht dat stress niet goed is voor de baby? Corona daarentegen kan weinig kwaad als ik het RIVM lees.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
7 reacties
emmyhendriks
21 dagen geleden
Ja hier baal ik dus ook ontzettend van. Ik vind het ook maar niks dat ik mijn man niet mee mag nemen naar de controles. En hij baalt er ook ontzettend van. Hopelijk wordt alles snel weer een beetje als normaal!
  • Rapporteren
CB20
21 dagen geleden
Claudia, mag je man ook niet in de wachtkamer of buiten wachten dan? Zodat je in ieder geval veilig aan- en thuiskomt?
  • Rapporteren
Fre-24
20 dagen geleden
Zo halveer je toch weer de contactmomenten. Want wat nou als we dit soort maatregelen niet nemen... de ziekenhuizen raken overbelast en als er dan iets met jou of je baby is, kun je niet geholpen worden. Tuurlijk zijn deze maatregelen voor niemand fijn maar laten we allemaal doen wat we kunnen en proberen sterk te blijven. Vraag je partner buiten op je te wachten en bel of facetime terwijl je de echo hebt. Sterkte!
  • Rapporteren
Phormicolaq
20 dagen geleden
Ik mag helemaal niet op controle! Alleen bij spoed. Misschien kunnen jullie afspreken dat je man tijdens je controle stand-by staat telefonisch. Dat als je belt hij direct op kan nemen?
  • Rapporteren
Mamavandrie-24
5 dagen geleden
Ik heb mijn man in de auto laten wachten en uiteindelijk bij de echo hebben wij videogebeld. Dit is ons 3de kindje maar mijn man maakt het pas voor het eerst mee en dit wordt mijn laatste zwangerschap. Baal ook echt als een stekker je kan namelijk veel minder van je zwangerschap genieten!
  • Rapporteren
Nora-28
5 dagen geleden
Ik vind het voor mezelf niet zo erg, al vind ik het inderdaad een eng idee dat ik misschien slecht nieuws krijg en alleen ben. Maar voor mijn vrouw vind ik het heel rot. Ze krijgt er zo weinig van mee op deze manier. Begrijpelijk is het wel en in ons ziekenhuis controleren ze echt iedereen bij de ingang. Ik ben blij dat ik nog een van de weinige ben die in het ziekenhuis goed nieuws krijgt te horen. Stel je voor dat je belangrijke uitslagen krijgt en het is mis.
  • Rapporteren
Dorus87
5 dagen geleden
Nou dat gevoel heb ik ook een beetje. -kinderkamer klaarmaken..maar w8, je moet alleen de bouwmarkt in. Hoe dan behang uitzoeken... -ik voelde me niet goed. 1.5 Week latermoch ik toch komen. Weer 1.5 week later was mijn urineonderzoek binnen. Inmiddels nierbekkenontsteking. -20 weken echo alleen doen.. -leuk shoppen.. advies en contact met moeder schoonmoeders oma's.. er is niemand met wie je kunt genieten.. Zucht.. hopen dat het na deze 4 weken iets minder streng mag worden zeg..
  • Rapporteren