Week 13+5 dagen zwanger en bloedverlies

Fiona83
10 dagen geleden
Volgen
Hoi lieve mama’s, Ik voel mij momenteel heel heel HEEL erg K*t. Zojuist naar de wc gerend omdat ik een “blob” voelde, op de wc helder rood bloed (stukjes) maar vee bloed ook bij het afvegen. Ik maak nu nu enorm veel zorgen. Geen buikpijn en 8 en 12 weken echo waren goed. Kan je hiervoor per direct bij een VK terecht? Dit zou de tweede miskraam op een rij zijn ik ben dan ook intens verdrietig. Ik woon in Frankrijk en het ziekenhuis met gynaecoloog is nu dicht dus ik weet nu niet zo goed wie ik nu moet/ kan bellen. :(
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
18 reacties
Annemaren-24
10 dagen geleden
Hi Fiona, ik zit in hetzelfde schuitje. 15 weken zwanger en bloedverlies! Gelijk de VK gebeld en bij de tweede heftige bloeding naar het ziekenhuis gegaan. Alles was ok met de baby, maar het is geen garantie helaas....dus bellen bellen lijkt mij een goed idee.
  • Rapporteren
Fiona83
10 dagen geleden
Ik ben nu meteen alles wat ik in het Frans kan vinden aan het bellen. Ik ben bang dat ik alleen moet ivm de lockdown in Frankrijk 😭 Ik hoop zo dat alles goed is.
  • Rapporteren
Phormicolaq
10 dagen geleden
Ik had het met 12 weken en alles was goed, was alleen iets gesprongen in mijn baarmoedermond, kwam echt veel bloed uit! Maak je dus niet meteen zorgen! Zit er slijm in of is het echt alleen bloed?
  • Rapporteren
Fiona83
10 dagen geleden
Dank jullie wel dames. Met noodverwarming de Franse snelweg op. Inmiddels ECHO met KLOPPEND hartje baby behoort en gezien. Ik ben zo dankbaar. Ik bloed nog steeds. De gyn weet niet waarom, ze kon niks vinden wat wijst op een miskraam ik moet nu rust houden. :(
  • Rapporteren
Fiona83
10 dagen geleden
Sorry vol typfouten, noodverordening en gehoord.... Ni bijkomen. Dames hebben jullie voorschriften gehad? De gynaecoloog zei dat ik nu rust moeten houden. In hoeverre rust? Haar Engels was niet geweldig en mijn Frans was ook niet super. Ik krijg nu tabletten krijgen jullie die ook? Ik moet die in de ochtend nemen, middag en avond (2 per keer zolang ik bloed).
  • Rapporteren
NDJB
10 dagen geleden
Hi fiona, Ik heb 3x 11, 12 en 13 weken een bloeding gehad. Ze zagen bij de placenta een oude hematoom! Nu ben ik inmiddels 16 weken en geen bloeding gehad (tot nu toe) sterkte!
  • Rapporteren
Fiona83
10 dagen geleden
Reactie op Phormicolaq
Ik had het met 12 weken en alles was goed, was alleen iets gesprongen in mijn baarmoedermond, kwam echt veel bloed uit! Maak je dus niet meteen zorgen! Zit er slijm in of is het echt alleen bloed?
Het is echt bloed, helder rood en het lijkt klontjes of stukjes bloed streepjes (slijmsliertjes?). Bij de gyn het hartje gehoord maar ik bloed nog steeds. Hoelang hield het bij jullie aan de bloeding? Hadden jullie er andere symptomen bij? Moe(s)ten jullie er rust bijhouden?
  • Rapporteren
meer-24
9 dagen geleden
Wat heftig! Hoe gaat het nu met je?
  • Rapporteren
Fiona83
9 dagen geleden
Reactie op meer-24
Wat heftig! Hoe gaat het nu met je?
Hoi hoi, vannacht een rot nacht gehad. Durfde amper te liggen en continu op de wc. Ik bloed nog steeds, veel minder dan gister en soms bruin dan weer rood. Ik slik nu Sposfon en mag geen fysieke inspanning leveren (hoera met twee kindjes 4 & 6 thuis in lockdown!) Ik voel mij vooral beroerd, duizelig en krampen in mijn buik daar maak ik mij misschien nog het meeste zorgen om.
  • Rapporteren
NDJB
9 dagen geleden
Reactie op Fiona83
Hoi hoi, vannacht een rot nacht gehad. Durfde amper te liggen en continu op de wc. Ik bloed nog steeds, veel minder dan gister en soms bruin dan weer rood. Ik slik nu Sposfon en mag geen fysieke inspanning leveren (hoera met twee kindjes 4 & 6 thuis in lockdown!) Ik voel mij vooral beroerd, duizelig en krampen in mijn buik daar maak ik mij misschien nog het meeste zorgen om.
Jeetje, had gehoopt dat het zou stoppen. En snap je ook zo goed. Ik ren nog steeds als ik wat voel “lopen” sterkte!! Bij mij stopte het bij 14 weken nadat ik een stolsel kwijt was. Ze denken een myoom of hematoom. Maargoed het was daarna niet meer te zien bij de echo. Sterkte
  • Rapporteren
Fiona83
8 dagen geleden
Reactie op NDJB
Jeetje, had gehoopt dat het zou stoppen. En snap je ook zo goed. Ik ren nog steeds als ik wat voel “lopen” sterkte!! Bij mij stopte het bij 14 weken nadat ik een stolsel kwijt was. Ze denken een myoom of hematoom. Maargoed het was daarna niet meer te zien bij de echo. Sterkte
9 april moet ik terug voor controle, tenzij bloeding weer toeneemt. Vannacht was het voor het eerst rustig en vanmorgen alleen maar bruin bij afvegen. Dat lijkt mij een goed teken. Nu durf ik alleen niks meer 😫 Ik voel in mijn buik een sorry scherpe steek (misschien psychosomatisch dat ik het mij inbeeld) alsof mijn placenta loslaat of litteken openscheurt oid. Dus slapen gaat heel bizar en zitten en lopen doe ik ook op een bijzondere manier. Ik durf mij bijvoorbeeld nu niet even lekker uit te rekken want dan voel ik het onder mijn navel trekken. Normaal zou ik denken banden maar nu 😖 Ik voel mij ook schuldig. De bloeding kwam nadat ik met de kinderen op de grond een bordspelletje had gespeeld (ik liggend op mijn buik). Ik kan hier niks over terug vinden online maar uiteraard vindt mijn onderbewust zijn dat ik het kindje of de placenta geplet heb.
  • Rapporteren
Fiona83
8 dagen geleden
Vandaag op de dag af 14 weken zwanger! Ik heb overigens Spasfon gehad tegen krampen oid. Wellicht dat dat ook werkt.
  • Rapporteren
NDJB
5 dagen geleden
Reactie op Fiona83
Vandaag op de dag af 14 weken zwanger! Ik heb overigens Spasfon gehad tegen krampen oid. Wellicht dat dat ook werkt.
He hoe gaat het nu met je? Hopelij kan je ergens ook genieten van je zwangerschap.
  • Rapporteren
Fiona83
5 dagen geleden
Reactie op NDJB
He hoe gaat het nu met je? Hopelij kan je ergens ook genieten van je zwangerschap.
Dank je wel, de bloeding is vooralsnog uit gebleven. Vanmorgen even onzeker omdat het weer bruin was maar vanmiddag was het weer helder. Ik moet ook eerlijk zeggen dat is sinds die bloeding niet naar de wc durfde voor de grote boodschap en vandaag moest ik gewoon. Maakte mij even zorgen maar ook dat is goed gegaan. Door die stomme Corona kunnen we geen kant op (in Frankrijk mag je niet verder dan 1km van je huis en niet langer dan 1 uur) dus ik voel mij nu ook qua gezondheid opeens super beroerd omdat ik minder beweeg. Morgen toch een rondje extra lopen en dan hopelijk zonder steken (:
  • Rapporteren
Fiona83
5 dagen geleden
Reactie op NDJB
Heb jij nog wel eens ergens last van, onrust of onzekerheid? Of kan en doe je alles weer gewoon?
  • Rapporteren
NDJB
4 dagen geleden
Reactie op Fiona83
Heb jij nog wel eens ergens last van, onrust of onzekerheid? Of kan en doe je alles weer gewoon?
Jaa zeker ik ben erg onzeker. Ik ben 3 weken geledenmet spoed geopereerd (cerclage) want mijn zoontje inmiddels 2 is veelste vroeg geboren. Dus ik mag niet meer tillen, ben aan t opbouwen op werk.. maar 100% werken zit er helaas volgens de artsen niet meer in tot aan mijn verlof. Zit aan progesteron capsules.. bahbah.. bloeden is wel gestopt gelukkig! Toch een oud hematoompje of myoompje of stolsel geen idee.. Elk krampje wat ik voel, denk ik oohnee toch niet teveel druk he op het bandje.. straks schiet hij open.. Had mijzelf belooft om te genieten omdat dit wellicht mijn laatste zwangerschap mag zijn. Maar pfoe wat is het lastig! Zeker met het virus...
  • Rapporteren
NDJB
4 dagen geleden
Reactie op Fiona83
Dank je wel, de bloeding is vooralsnog uit gebleven. Vanmorgen even onzeker omdat het weer bruin was maar vanmiddag was het weer helder. Ik moet ook eerlijk zeggen dat is sinds die bloeding niet naar de wc durfde voor de grote boodschap en vandaag moest ik gewoon. Maakte mij even zorgen maar ook dat is goed gegaan. Door die stomme Corona kunnen we geen kant op (in Frankrijk mag je niet verder dan 1km van je huis en niet langer dan 1 uur) dus ik voel mij nu ook qua gezondheid opeens super beroerd omdat ik minder beweeg. Morgen toch een rondje extra lopen en dan hopelijk zonder steken (:
Wat fijn zeg.. hopen was het een oud stolsel. Bij jullie zijn de regels nog scherper pfoee.. niet dat ik ver weg wil.. maar die beperking
  • Rapporteren
Fiona83
4 dagen geleden
Reactie op NDJB
Jaa zeker ik ben erg onzeker. Ik ben 3 weken geledenmet spoed geopereerd (cerclage) want mijn zoontje inmiddels 2 is veelste vroeg geboren. Dus ik mag niet meer tillen, ben aan t opbouwen op werk.. maar 100% werken zit er helaas volgens de artsen niet meer in tot aan mijn verlof. Zit aan progesteron capsules.. bahbah.. bloeden is wel gestopt gelukkig! Toch een oud hematoompje of myoompje of stolsel geen idee.. Elk krampje wat ik voel, denk ik oohnee toch niet teveel druk he op het bandje.. straks schiet hij open.. Had mijzelf belooft om te genieten omdat dit wellicht mijn laatste zwangerschap mag zijn. Maar pfoe wat is het lastig! Zeker met het virus...
Jeetje wat heftig zeg. Lijster goed naar de artsen en je eigen lichaam. Doe voorzichtig en rustig aan (lastig met nog een wondertje die rondhuppelt). Dankjewel voor het delen van je ervaring.
  • Rapporteren