29 Reacties

6 jaar geleden

Ik ben 7 september uitgerekend en zit met hetzelfde 🙈 de meeste kleertjes hebben lange mouwen en een paar met korte. Die met lange mouwen zijn ook maat 56 dus zou ook zomaar oktober kunnen zijn voor hij/zij ze past. Rompertjes gekregen met lange mouwen koop ik denk ik een leuk passend broekje bij. Zelf koop ik rompertjes zonder mouwen, op advies van vrienden en familie die al kinderen hebben want dat schijnt makkelijker te zijn met aankleden en stropen van lagen over elkaar.

6 jaar geleden

Haha Oh echt waar ? Ik dacht dat 56 direct zou passen na de geboorte 🤦🏻‍♀️ Ik heb er echt helemaal geen verstand van met die kleertjes Watvoor maten heb jij gekocht voor direct na de geboorte ( de eerste weekjes) . Ik ben bang dat als ik dalijk met korte mouwe haal dat het dan te koud is en dan weer met lange mouwe te warm en dat heel veel kleren dan zo goed als “ niet gebruikt” zullen worden en dat vind ik een enorme verspilling van het geld .

6 jaar geleden

Reactie op Like it

Haha Oh echt waar ? Ik dacht dat 56 direct zou passen na de geboorte 🤦🏻‍ ...
Dat ligt er een beetje aan hoe groot de baby is bij de geboorte. Het meeste heb ik ook in 56 hoor ik vind het ook lastig! Maar heb een paar setjes in 50, voor het geval dat en mocht de baby echt klein zijn kan er altijd familie nog even wat extra kleertjes gaan kopen dacht ik zo haha Jasje haal ik tegen het einde in de hoop dat er op een latere echo een inschatting gemaakt kan worden van hoe groot de baby is want een jasje voor een paar weken vind ik ook zonde. Er gaat een wereld voor me open met wat er allemaal te koop is en gekocht moet worden 😂

6 jaar geleden

Hallo, ik heb nog niet direct iets gekocht maar dat gaat niet lang meer duren. Op een grafiekje Stond geschreven best kleertjes voor de eerste 3 maanden. Maatje 50-62. Zo heb ik al een deel 2dehands gevonden 👍

6 jaar geleden

Ik ook op de 26e uitgerekend toevallig 😊 Lastig in sept ja, kan nog van alles doen het weer! Bij ons eerste kindje (ook winter) veels te veel rompertjes met lange mouw in kleine maatjes gekocht. Uiteindelijk droeg hij vaak romper korte mouw met pyjamapakje lange mouw erover. Bij ons altijd de verwarming aan in huis🙈 dus dat was voldoende. Jasje vond ik teveel gepriegel dus had zo'n berenpakje voor in de wagen en een wrapper van Koeka. Lekker dekentje erover als het echt koud was. Maar pyjama pakjes eerste maanden meeste gedragen en als er visite kwam iets leuks aan😎

6 jaar geleden

Reactie op N1007

Ik ben 7 september uitgerekend en zit met hetzelfde 🙈 de meeste kleertjes ...
Ik voor 6 september .. heb alles met lange en korte mouwen gekocht ! Het kan namelijk nog 30 graden zijn. Voor hetzelfde geld bevallen we eind augustus 🌞🌞

6 jaar geleden

Ik kreeg van vriendinnen (en vrienden) de tip sowieso vooral voor rompertjes met korte mouwen te gaan omdat die veel makkelijker aan en uit gaan. Je kan er dan altijd nog een vestje of truitje overheen aandoen.

6 jaar geleden

Reactie op N1007

Dat ligt er een beetje aan hoe groot de baby is bij de geboorte. Het meeste ...
Ik heb ind. Zelf maten onder de 50 gezien !! Volgens mij 46 uit me hoofd.

6 jaar geleden

Reactie op Intkwadraad

Hallo, ik heb nog niet direct iets gekocht maar dat gaat niet lang meer dur ...
Oh bedankt voor de tip !

6 jaar geleden

Ik ook op de 26e uitgerekend toevallig 😊 Lastig in sept ja, kan nog van al ...
Ooh das wel slim ! Een pakje ipv een jasje . Helemaal niet aan gedacht joh 🙊 Aangezien jij wat meer ervaring hebt haha Heb ik 2 vraagjes.. Hoelang doen ze ongev. Met een maat voordat ze een maat groter moeten. Zodat ik dalijk niet teveel maatjes 56 koop bijv . Want had ergens gelezen dat ze de eerste maanden heel snel uit de kleren groeien. En wat was de maat van jou eerste bij de geboorte ? Alvast bedankt ♥️♥️♥️♥️

6 jaar geleden

Reactie op Marrel

Ik kreeg van vriendinnen (en vrienden) de tip sowieso vooral voor rompert ...
Das een goeie. Gewoon laagjes aankleden. Dankje wel 💋

6 jaar geleden

Reactie op Like it

Ooh das wel slim ! Een pakje ipv een jasje . Helemaal niet aan gedacht joh ...
Mijn eerste kreeg in het ziekenhuis maat 62 aan. Dat was iets te groot maar niet zo'n gepriegel. Thuis hebben we onze kleertjes in maat 56 nog een paar weekjes aan kunnen doen. We hadden daar maar een paar setjes van. Maat 62 kon hij best lang in, maar 68 heeft hij dan maar weer super kort aangehad. Voor buiten had ik een dik gehaakt vest met brede mouw opening. Ideaal! Thuis droeg mijn zoontje vaak alleen een lange mouwen romper met een broekje, dat was warm zat (verwarming zorgt voor constante temperatuur) en lekker makkelijk.

6 jaar geleden

Ik vind pyamapakjes die over de hele lengte open kunnen ideaal trouwens, maar als ze alleen aan de onderkant open kunnen zijn ze echt een drama! Die koop ik niet. En nog een tipje: als straks je kleintje geboren is, is het nóg leuker om kleertjes te shoppen. Dus probeer je een klein beetje in te houden en koop er lekker spulletjes bij als de baby er is. Ik vind dat superleuk omdat ik me nu voor kan stellen hoe het staat. Plus, straks heb je een idee van wat je prettig vind en wat juist niet. Zo hoor ik de meeste mensen zeggen dat ze rompers met lange mouwen onhandig vinden, en ik vind ze juist superfijn! En iedereen zweert bij de Kruitvat luiers, maar daar heb ik dan weer niet zoveel mee.

6 jaar geleden

Maat 50 is al echt heel klein, kleiner dan dat is voor prematuur. Ik had 1 setje maat 50 en die is nooit gebruikt. Had in mijn ziekenhuis tas 3 setjes: maat 50 voor als hij heel klein bleek te zijn, maat 56 en maat 62. Allemaal in een ziplock samen verpakt zodat de kraamverzorgster niet per ongeluk een broekje met het verkeerde shirtje kon matchen (de horror!!! Haha). Nu doe ik in mijn vluchttas alleen 56 en 62

6 jaar geleden

Mijn dochter is ook in september geboren en ik deed de combinatie romper met spaghettibandjes en lange kleertjes erover. Ging perfect. Sommige dagen deed ik iets korts aan als het echt iets warmer was maar dat was niet vaak. Denk dat je aan 3 korte dingetjes genoeg hebt. Die van mij zat trouwens weken in maat 50. Ze was 50cm en 3300gr bij geboorte.

6 jaar geleden

Ik dacht ik ga voor wil zijden rompertjes en kleertjes lange mouw. Zowel lekker bij warm weer als koud weer en newborn heeft echt wel een laagje nodig. Voordeel ze zweten er niet in. En bij koud in kindje altijd een extra broekje, sokje, dekentje erover heen :) Dus ben er al helemaal uit (denk ik) 😆💪

6 jaar geleden

Reactie op Fiona83

Ik dacht ik ga voor wil zijden rompertjes en kleertjes lange mouw. Zowel le ...
Nu overigens nog ML overtuigen dat ik vind dat we nu al wel het eea moeten kunnen bestellen. September gaat snel ;)

6 jaar geleden

Reactie op Phormicolaq

Mijn dochter is ook in september geboren en ik deed de combinatie romper me ...
Het is inderdaad zo verschillend wat ze na de geboorte dragen. Ik denk dat ik ook een paar 50 moet kopen dan ind. Voor als het een kleine baby wort, k ben van mezelf al vrijwel kort en slank dus denk niet dat mijn baby groot wordt ahha

6 jaar geleden

Reactie op Fiona83

Nu overigens nog ML overtuigen dat ik vind dat we nu al wel het eea moeten ...
Jaaa! Ik vind het heel jammer dat veel winkels gesloten zijn en natuurlijk begrijpelijk met de corona. Maar ik ben voor het eerst zwanger en ik denk dat handtastelijk shoppen makkelijker zou gaan zodat ik kon zien hoe lang iets valt en hoe het aanvoelt. En nu kan ik vrijwel alleen bij h&m rondneuzen want verder ken ik echt geen winkels die bezorgen en baby kleren verkopen. Misschien omdat ik dit nooit hoefde. Ik zag altijd alleen babykleren hangen als ik naar de primark ging of h&m Nog tips??

6 jaar geleden

Reactie op Like it

Jaaa! Ik vind het heel jammer dat veel winkels gesloten zijn en natuurlijk ...
Musjes.com Mervrouwmus.nl (zelfde als boven fysieke winkel in Groningen) Mijnhemtje.nl Regenboogschaap.nl Limango.nl (vaak ontzettend uitverkoop ideaal!!!) Hema en zeeman (ondergoed ed)