17 Reacties
4 jaar geleden
Ik gaf borstvoeding tot bijna 14 maanden, mijn voorraad in de diepvries is ook bijna op. Google werkt enorm op mijn schuldgevoel. Ik las dat koemelk niet goed is maar dat andere melk zoals amandelmelk, havermelk ook niet genoeg voedingsstoffen en vetten geeft. Opvolgmelk zou dan weer te veel suikers hebben. Ik ben voor het eerst mama waardoor ik aan alles twij Gisteren gaf ik haar voor het eerst halfvolle melk om te wennen en ik voelde me zo slecht door wat ik online las. Het stelt me gerust om de reacties hier te lezen
4 jaar geleden
Reactie op Lita_Ella
Ik gaf borstvoeding tot bijna 14 maanden, mijn voorraad in de diepvries is ...
Tegenwoordig is niks goed, dus ik ben daar persoonlijk niet zo mee bezig. Zo lang ik oplet met te veel suikers en te veel zout en de rest met mate doe, haal ik er voor mijn gevoel het beste uit wat voor ons mogelijk is. En ik blijf erbij dat de verse melk van onze koeien hartstikke goed is voor onze dochter, zit geen rotzooi in en rijk aan calcium en vetten die ze nodig heeft. Onze opa’s en oma’s drinken nog steeds elke dag rauwe verse melk en zijn de 95 al gepasseerd zonder klachten, dus zo slecht zal die koemelk dan ook wel niet zijn 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Lita_Ella
Ik gaf borstvoeding tot bijna 14 maanden, mijn voorraad in de diepvries is ...
Ik geef ook nu de laatste borstvoeding bij 14 maanden. Nog alleen laatste druppels smorgens maar overdag al op koemelk (50/50 vol/half vol afgewisseld) over. Gewone melk is met name soms negatief beschreven tov opvolgmelk omdat ze zeggen dat je kind dan waarschijnlijk niet genoeg vitamines (m.n. D en ijzer) binnen zou krijgen. Maar als je netjes iedere dag je vitamine D druppels geeft, en als je kind voldoende gevarieerd eet, krijgt het die ook zeker wel binnen. De enige tip die ik probeer te volgen is om de melk een half uur na of voor het gewone eten te geven (bij lunch en avond eten), want melkproducten werken de opname van ijzer tegen. Als er even pauze tussen zit dan is dat effect weg. Dus dan is koemelk gewoon echt oké. Zeggen ze ook op het CB. Dus voel je vooral niet te onzeker. Succes!