19 Reacties

3 jaar geleden

Ik snap je twee strijd. Ikzelf zou wachten, de investering in een nieuw baan is denk ik financieel ook goed voor de toekomst van je kindjes. Maar dat is hoe ik denk. Iemand anders denkt er misschien weer anders over.

3 jaar geleden

Ik zit / zat in dezelfde situatie. 1 januari begonnen met "proberen" voor een tweede en per 1 mei een nieuwe baan. Eindstand is dat ik nu nog niet zwanger ben. Dus ben blij dat we gewoon door zijn gegaan met "proberen". Ik denk dat werkgevers er meestal wel rekening meehouden, gelet op jouw leeftijd en het feit dat je al een kindje hebt. Ik hield mezelf ook maar voor: zou ik willen werken voor een werkgever die hier een probleem van maakt? Mijn antwoord was nee ;)

3 jaar geleden

Ondanks dat wij binnen een halfjaar zwanger moesten zijn vanwege medische redenen, zou onze keus zijn geweest om er toch voor te gaan in verband met de leeftijd en onze wens. Ik ben op 1 maart begonnen bij m'n nieuwe werkgever, ook met opleidingen om m'n papieren weer te vernieuwen en ik kost dus ook veel geld. Op 15 maart had ik een positieve test in handen, voor ons heel fijn en voor m'n werkgever dacht ik direct dat was m'n baan aangezien ik nog in m'n proeftijd zat. Ik werk er nog steeds, al ben ik al sinds begin september met verlof. Ze willen heel graag dat ik blijf vanwege een vrouwen te kort als buschauffeuses.😊

3 jaar geleden

Bijna zelfde situatie. Ook door medisch nu haast bij. Maar anders gezien m’n leeftijd ook deze keus gemaakt ipv nog een half haar te wachten op een vast contract. Je weet nooit hoe het loopt en het moet dan ook nog maar lukken. Dus we gaan ervoor. En ik ben er zeker van dat wanneer dit voor m’n werkgever een reden is m’n contract niet te verlengen ik hier niet eens meer WIL werken. Banen genoeg op het moment. Dus kies voor jezelf.

3 jaar geleden

Lastig en herkenbaar, zou je gevoel volgen wbt je kinderwens en de toekomt. Je kunt een leeftijdgat nooit meer kleiner maken...

3 jaar geleden

Bijna zelfde situatie. Ook door medisch nu haast bij. Maar anders gezien m’ ...
Jullie zijn er dus wel uitgekomen samen zo te horen? Dat vind ik iig heel fijn voor jou/jullie! 🥰

3 jaar geleden

Het is positief dat je cursussen krijgt. Ze hebben dan al in je geïnvesteerd, dus ze zullen dan niet opeens je contact niet meer verlengen. Daarnaasr weet je nooit hoelang het duurt... 1e kindje direct raak, nu 7 maanden voor 2e bezig met twee vroege miskramen...

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Dit heeft me aan het denken gezet: als ze het niet accepteren dan is dat maar zo. Zegt me dan idd genoeg over het bedrijf en de arbeidsmarkt is erg goed op het moment. En daarbij is het ook zeker nog maar de vraag of het überhaupt gaat lukken en zo ja hoeveel tijd daar dan overheen gaat. Dus bedankt voor jullie input, we gaan er gewoon voor 🤗 Voor iedereen die ook probeert nog een kindje te krijgen, hopelijk mag jullie wens snel in vervulling gaan ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Zonnetje1989

Jullie zijn er dus wel uitgekomen samen zo te horen? Dat vind ik iig heel f ...
Yes 😁

3 jaar geleden

Lastig ja ik werk ook nog geen jaar bij mijn nieuwe werkgever en mijn partner wil heel graag gaan proberen voor een tweede omdat ik 38 ben. Ik vind het ook moeilijk of ik dat kan doen en voel me er beetje schuldig over als ik nu zwanger zou raken.

3 jaar geleden

Reactie op simone33

Lastig ja ik werk ook nog geen jaar bij mijn nieuwe werkgever en mijn partn ...
Ik snap je gevoel heel goed, ik had hetzelfde maar heb toch bedacht dat een fijne werkgever blij voor me zou zijn en weet dat het maar voor een paar maanden is. Wij zijn inmiddels alweer sinds januari bezig voor nr 2 dus ik ben blij dat ik het door heb gezet. Ik werk er sinds 1 mei dit jaar. In jouw geval zou ik gelet op jouw leeftijd (sorry maar helemaal niet lullig bedoeld hoor) er voor gaan als je echt nog een wens hebt, wie weet hoelang het duurt voor het raak is. Maar.. ik snap je gevoel!

3 jaar geleden

Reactie op simone33

Lastig ja ik werk ook nog geen jaar bij mijn nieuwe werkgever en mijn partn ...
Ik denk dat je werkgever het je niet kwalijk zal nemen. En als het wel zo is en ze je contract niet verlengen weet je ook meteen wat je aan je werkgever hebt. Persoonlijk zou ik het als werkgever eerder lullig vinden als iemand meteen na z’n vast contract ermee komt zwanger te zijn. Dan is het andersom zo van nou leuk, hebben ze daar extra op gewacht..

3 jaar geleden

Ik was net zwanger toen ik aangenomen werd bij mijn nieuwe baan. Kreeg wel gelijk een vast contract dus dat is sowieso fijn qua vastigheid. Ook veel geld geïnvesteerd in mij voor cursussen etc. Na 3 maanden verteld en dit was geen probleem. Ze vingen het heel goed op ondanks er mega veel tekorten zijn. (Ik werk in de zorg) Maar dit kan per bedrijf natuurlijk verschillen. Ik werk in een christelijke organisatie dus misschien scheelt dat om deze reden ook

3 jaar geleden

Nog even ter aanvulling. Ik zou NOOIT iets in mijn persoonlijke leven laten voor mijn baan. Dit is mijn mening. Als ze je niet meer nodig hebben dan gooien ze je er ook zo uit en denkt een baas ook niet oh wat zielig. Die denkt alleen aan geld.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Bij mijn eerste was ik in juli gestart op een nieuwe job, september gestopt met de pil en december zwanger. Ik had heel veel schrik voor de reactie op het werk omdat het zo snel was en voelde me ergens schuldig maar tegelijk ook heel blij. Heb mijn manager na 6 weken ingelicht, om hem genoeg tijd te geven om een oplossing te vinden. Zijn reactie was super positief, was oprecht heel blij voor mij, vroeg regelmatig hoe het ging, kon niet beter. Hij zei me ook dat hij wist dat dat het enige risico was toen hij me aannam. Maar is een belangrijke en leuke stap in je leven die voorrang moet hebben op al de rest. Uiteindelijk zal het voor een werkgever nooit goed uitkomen dat je uitvalt. In het begin moet je nog ingewerkt worden, daarna draai je volop mee en is het even goed lastig als je uitvalt. Gewoon doen hoe jullie het graag willen en genieten :)

3 jaar geleden

Ik had dezelfde situatie, werk nu zeven weken in een nieuwe baan, en nu net een positieve test. Ik had het even gepolst bij een collega die ik vertrouw: ‘stel dat ik zwanger zou zijn binnenkort…’ Zij zei: totaal geen probleem, echt geen zorgen over maken!

3 jaar geleden

Reactie op estherpoester

Ik had dezelfde situatie, werk nu zeven weken in een nieuwe baan, en nu net ...
Gefeliciteerd!!

3 jaar geleden

Reactie op estherpoester

Ik had dezelfde situatie, werk nu zeven weken in een nieuwe baan, en nu net ...
Wat leuk zeg! Gefeliciteerd en geniet ervan!

3 jaar geleden

Ons kindje is net 2, wens voor een tweede hadden we wel maar voorlopig nog niet! In juni begonnen bij mijn nieuwe baan, zou in februari een opleiding starten. In Juli kwamen we erachter dat ik onverwachts toch zwanger ben geraakt ondanks een spiraal 😅 na dat wij de grootste shock hadden doorlopen voelde ik me enorm schuldig tegenover mijn nieuwe werkgever! Met lood in mijn schoenen het verteld, ze waren heeeeel positief en viel me alles mee! Nou is dit niet dezelfde situatie maar probeer je niet te druk te maken en je eerlijke gevoel op tafel te leggen..