20 Reacties

5 jaar geleden
Ik zou niet een hele dure halen maar dat is mijn mening. Zo lang ligt een kindje niet in een wieg en een aerosleep is vooral voor kindjes die ook veel draaien of buikslapers zijn op een gegeven moment.
Mijn 1e lag altijd strak onder een lakentje dus die kon zich niet omdraaien in die tijd..
Die van mij was van petit amelie

5 jaar geleden
Gewoon normaal matrasje van ABZ.
Kan je bij elke babystore kopen.
Prenatal enz.
Nu toevallig bij de Wehkamp besteld.
Maar het is onze 2de kindje, dus de "gevoelens" over wiegendood en dus een Aerosleep, ligt dan al wat anders dan als het je 1ste kindje is, denk ik.
https://www.wehkamp.nl/abz-wiegmatras-bruine-beer-sg25-40x80-16331640/?MaatCode=0000&gclid=CjwKCAjwx9_4BRAHEiwApAt0zoMLaKZPi3fV_l9hvbMIB6GZ6neDxfSnbSw1_K5qspunh0kvR25lhhoC9RwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

5 jaar geleden
Aerosleep echt niet doen. Kindjes hebben t eerder t koud, en dat ze niet kunnen stikken is echt onzin. Wij hebben petit amelie die bij onze cosleeper zat.

5 jaar geleden
Heb gewoon een matrasje wat bij het wiegje hoorde geen idee welke dat is

5 jaar geleden
Ik had de aerosleep gekocht voor nummer 1. Ze was een buikslaper met koemelk allergie en kon goed spugen.
Nu kan ik het wiegje van mijn zus der schoonfamilie niet meer lenen daar een directe familielid gelijk is uitgerekend en heb ik een mozes mandje..daar past dit matrasje niet in...en zit er een standaard matrasje bij waar hij het mee moet doen.
Mocht het weer een spugerd, allergie en buikslaper worden dan regel ik nog wel wat anders.

5 jaar geleden
Vorige week was de kraamzorg bij ons voor intake en die raden een aerosleep juist af voor de wieg i.v.m. wiegendood. Dat zou te zacht zijn....

5 jaar geleden
Wij hadden ook een aerosleep gekocht maar onze kraamzorg raadt deze ook af omdat het baby's te veel (onnodig) afkoelt, en de kans op stikken of wiegendood niet verkleint.
Wel hebben wij eens speciaal matje gekocht, dit leg je onder het matrasje en gaat piepen als de baby voor een bepaalde periode niet meer ademhaalt om wiegendood te voorkomen.

VRIEND
5 jaar geleden
Kraamzorg raadt idd aerosleep af en gaf aan dat je het beste een stevige koudschuimmatras kan aanschaffen, waarbij je de tijk kan wassen, wij hebben daarom deze gehaald

5 jaar geleden
Wij hadden bij nr.1 een gewoon matrasje met de topper van aerosleep. Zowel in het wiegje als in de ledikant. We hebben nooit een probleem gehad dat het kindje het te koud had en ook onze kraamverzorgster heeft hier nooit iets over gezegd. Ik verbaas me daarom over de vele reacties hierover.. ga zelf maar eens met je mond op een aerosleep topper liggen of op een gewoon matras. Je ademt echt makkelijker.. nu draaien babys nog niet echt maar dat het geen verschil maakt geloof ik niet..

5 jaar geleden
Mijn kraamverzorgster zei juist dat het goed is als het matras een beetje ademt zodat vocht afgevoerd kan worden. Net als volwassenen verliezen baby’s ook vocht in hun slaap en het is hygiënisch als een matras dit vocht kan afvoeren.
Verder zei ze dat een aerosleep niet noodzakelijk is. Tegen de tijd dat een baby kan draaien, kunnen ze vaak ook hun hoofdje optillen en opzij leggen. Maar ik heb er dus wel een want het voelt toch wat veiliger...

5 jaar geleden
Wij zijn niet van plan om de kleine op zn buik te laten slapen, maar toch gekozen voor een aerosleep. Deels op advies van de kraamverzorgster.

VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Hester1988
Wij hadden ook een aerosleep gekocht maar onze kraamzorg raadt deze ook af ...
Wat voor matje is dat?

5 jaar geleden
Reactie op September-24
Kraamzorg raadt idd aerosleep af en gaf aan dat je het beste een stevige ko ...

Wij hebben bij alle 3 de aerosleep gehad.