Wintersport

Llisa1991
2 maanden geleden
Volgen
Hey iedereen, ik ben vandaag 7w5dagen. Nu hebben wij een hele tijd geleden een skireis geboekt voor volgende week. Zou 9weken zijn dan. Ik wou even jullie mening vragen hierover. Online lees je: ok tot 12weken en niet boven de 2100m. Huisarts zegt: risico niet nemen... ik ga zooo graag skiën.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
17 reacties
evelinestewart
2 maanden geleden
Als de huisarts zegt neem het risico niet dan zal ik daar naar luisteren, ik ga ook ieder jaar maar ik sla dit jaar ook over! 😘
  • Rapporteren
vonne-24
2 maanden geleden
De kleine zit nu nog veilig achter je schaambot, maar andere skiërs kunnen wel een risico zijn! Misschien een optie om lekker rustig aan blauw te skiën? Als het oké voelt, dan lekker gaan. Zou het wel een beetje rustig aan doen dan!
  • Rapporteren
Jaim-24
2 maanden geleden
Lekker meegaan alleen niet skieen. maar lekker wandelen enzo voor de verandering! Ga ik ook doen dit jaar!
  • Rapporteren
Chocotaart
2 maanden geleden
Ik ben 12 weken op wintersport Gisgeren Ik uitgebreid met de verloskundige over gehad. Je kan prima gaan, als je je goed voelt lekker van genieten. Let oo dat je 1. Eerder moe bent 2. Last van de hoogte kunt krijgen en meer duizelingen. Meer pauzes en goed luisteren nasr je lichaam. Neem zoutjes/wat eten mee voor tussendoor 3. Voor vallen en stokken in je buik hoef je niet zo bang te zijn de baby zit erg laag en nog achter het schaambeen. Ik haal voor de zekerheid crashpants Ik ga naar een gebied met als top 1900 meter, verblijf is op 940 dacht ik..
  • Rapporteren
Chocotaart
2 maanden geleden
Reactie op Chocotaart
Ik ben 12 weken op wintersport Gisgeren Ik uitgebreid met de verloskundige over gehad. Je kan prima gaan, als je je goed voelt lekker van genieten. Let oo dat je 1. Eerder moe bent 2. Last van de hoogte kunt krijgen en meer duizelingen. Meer pauzes en goed luisteren nasr je lichaam. Neem zoutjes/wat eten mee voor tussendoor 3. Voor vallen en stokken in je buik hoef je niet zo bang te zijn de baby zit erg laag en nog achter het schaambeen. Ik haal voor de zekerheid crashpants Ik ga naar een gebied met als top 1900 meter, verblijf is op 940 dacht ik..
Ik ga dus lekker snowboarden straks, alleen wat lamgzamer en rustiger. Als ik een middag of ochtend moe ben ga ik niet mee. Er is ook nog een ander topic over wintersport. Mijn zusje is ook in het eerste trimester wezen skiën. Ze zat in een hoog gebied en die heeft het ook heerlijk gehad
  • Rapporteren
Carla888
2 maanden geleden
Ja beetje dubbel. Ik snap het wel als je gaat. Tot 12 weken zit het in een baarmoeder ballon en kan het een flinke stoot hebben zonder dat het erg is. Tegelijkertijd, als de kleine kans dat het mis gaat uitkomt sla je jezelf voor je kop. Als ik me goed voel en de reis staat al gepland zou ik denk ik toch gaan. Maar rekening houdend met het feit dat ik vaak nogal optimistisch ben en soms wat naïef vertrouwen heb dat yet allemaal wel goed komt. Ook denk ik dat ik (in het onfortuinlijke geval dat het misgaat) in zo'n pril stadium niet zo van slag raak van een miskraam. Dat is allemaal anders van persoon tot persoon. Doe waar je je het beste bij voelt en laat niemand je er een rotgevoel over aanpraten. Ongeacht wat je kiest. :)
  • Rapporteren
Anoniemmm96
2 maanden geleden
Ik zou ook gaan bij 9 weken maar ik heb hem helaas ook geannuleerd
  • Rapporteren
Lot1
2 maanden geleden
Ben je een ervaren skiër? Gewoon lekker gaan en van gaan genieten. Ik ben net zover als jij en wij gaan met carnaval heerlijk genieten van onze wintersport! Gewoon goed opletten en naar je lichaam luisteren. De verloskundige zag ook geen problemen.
  • Rapporteren
Lot1
2 maanden geleden
Reactie op Lot1
Ben je een ervaren skiër? Gewoon lekker gaan en van gaan genieten. Ik ben net zover als jij en wij gaan met carnaval heerlijk genieten van onze wintersport! Gewoon goed opletten en naar je lichaam luisteren. De verloskundige zag ook geen problemen.
Maar bovenal vooral doen waar jij je goed bij voelt!!!! En kijken wat jij wilt en je fijn bij voelt. Iedereen heeft daar namelijk een andere kijk en mening op. Maar het gaat tenslotte om jou. Dat was ik er nog vergeten bij te zetten. 😉
  • Rapporteren
Mjam
2 maanden geleden
Wat Lot1 zegt ben ik het dus erg mee eens. Mijn vorige zwangerschap was ik 19 weken zwanger en ben ik, in overleg met de verloskundige ook gegaan. Mijn verloskundige (en dat zijn er meer) die vergeleek t met iedere andere sport, voorzichtig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. En idd niet voor langere tijd boven de 2100 meter, dus appartement zeker daaronder. Ik was in die zwangerschap er moe n tijdens die wintersport had ik letterlijk en figuurlijk t idee dat ik weer kon ademhalen. Het heeft mij echt een energieboost gegeven. En ik moet zeggen dat ik pas vanaf 8 maanden een ietsje een buik kreeg dus met 19 weken had ik daar totaal geen last van. Deze keer ben ik 11 weken zwanger wanneer we gaan. Ik ga t weer t zelfde aanpakken, goed naar m'n lijf luisteren en accepteren dat de conditie niet optimaal is 😂. Mijn advies zou zijn, 1) overleg t ook met je verloskundige en 2) luister vooral ook naar je eigen gevoel.
  • Rapporteren
pepper potts
2 maanden geleden
Het blijft je eigen keuze en je eigen gevoel volgen, maar ik begrijp dat je deze vraag stelt! Ik ben gisteren bij de huisarts geweest om de zwangerschap te bevestigen. Mijn skivakantie staat ook gepland als ik 9 weken onderweg ben. Alhoewel ik zelf al had bedacht dit door te zetten, zag de huisarts ook geen enkel probleem. Ik zal mogelijk inderdaad wat meer op het terrasje zitten als de andere wat pistes om mij heen pakken en wat extra leesvoer meenemen. Ook de wat meer spannendere afdalingen zal ik aan anderen overlaten denk ik. Succes met je beslissing
  • Rapporteren
Donna1983
2 maanden geleden
Gewoon lekker wat makkelijke brede pistes pakken... lekker rustig aan doen en gewoon van eet tent naar eet tent skiën 😊 en lekker grillen in de zon( met hoge factor anders heb je straks een zwangerschaps masker) jammie...
  • Rapporteren
froukjesb
2 maanden geleden
Momenteel ben ik nu op wintersport. Vooral naar jezelf luisteren wat wel of niet gaat. Zelf heb ik s morgens veel opstart problemen. Snel misselijk. Ik moet er op letten dat ik genoeg drink en eet continu. En stoppen als het niet gaat 😊
  • Rapporteren
Pukkie2020
2 maanden geleden
Ik zou zelf lekker gaan als je het ziet zitten! In het ergste geval maak je geen kilometers maar zit je met kop chocolademelk in de zon op een terras :)
  • Rapporteren
Momo83
2 maanden geleden
Ik ben twee weken terug een week op wintersport geweest. Ik was toen 6 weken zwanger. Voorafgaand heb ik overleg gehad met het ziekenhuis omdat wij naar hoog gebied gingen. Ons dorp lag op 2100 meter, skigebied tussen 1500 en 3500 meter. Het ziekenhuis gaf aan dat dit geen probleem was! Ik heb heerlijk geskied en weinig last gehad behalve ochtendmisselijkheid en dat ik moest blijven eten en drinken.
  • Rapporteren
Sorayavl
2 maanden geleden
Als de huisarts zegt het risico niet nemen zou ik dat advies zeker opvolgen... kun je het aan als je straks met 9 of 10 weken je kindje kwijtraakt..wetende dat dit hoogstwaarschijnlijk je eigen schuld is ? Oh man wat zou ik mezelf voor me kop slaan..zoontje kwijtgeraakt met 12 weken en als dit voor mijzelf was gekomen,nou.. ik zou even 3 keer heel goed nadenken voor je gaat...huisarts en internet spreken je tegen.. wat is belangrijker een skivakantie die je elk jaar nog kan doen of je kindje die je nu in je buik hebt..want die komt nooit meer terug... k had niet eens getwijfeld...
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Wij zijn op wintersport (10 weken zwanger). De verloskundige adviseerde gewoon rustig aan te doen maar dat het echt geen probleem is. Huis ligt op 900 meter hoogte en het skigebied is tot Max 2100 meter. Dus prima!! Gewoon doen waar je je goed bij voelt 😄 2 jaar geleden ben ik met 22 weken zwangerschap ook geweest. Toen niet geskied maar wel gewandeld.
  • Rapporteren