9 Reacties

3 jaar geleden

Dat zou ik niet aanraden, aangezien er geen conserveringsmiddel in zit. Ik vind het ook heel fijne doekjes, maar ben altijd op mijn hoede daardoor, er kan heel makkelijk schimmel of een bacterie in groeien, omdat het grotendeels water is wat er inzit. Als je ze zou verwarmen vergroot je die kans alleen maar.

3 jaar geleden

Hier ook sinds de geboorte water wipes. Ik heb wel die van Kruidvat merk. En omdat die verpakking niet een eigen goede sluiting hebben. Doen wij het in zo'n nattedoekjes box. Die afsluit. Ik lees graag de ideeën van andere hierover mee. Want inderdaad de doekjes zn snel koud. (Is dit niet bij alle natte doekjes trouwens?)

3 jaar geleden

Reactie op lynniet

Dat zou ik niet aanraden, aangezien er geen conserveringsmiddel in zit. Ik ...
Oh goed om te weten! Zo had ik er nog niet naar gekeken.

3 jaar geleden

Hier regelmatig schimmel gehad bij een open verpakking die langer dan 1 week open lag hierna niet meer gebruikt!

3 jaar geleden

Wij gebruiken wasbare doekjes, we hebben een Ikea bokaal staan waar we telkens een bodempje warm water indoen om een doekje in te deppen.

3 jaar geleden

Reactie op FMVU1221

Hier regelmatig schimmel gehad bij een open verpakking die langer dan 1 wee ...
Wat vervelend en dat kwam door de doekjesverwarmer?

3 jaar geleden

Reactie op Saar-tje

Wat vervelend en dat kwam door de doekjesverwarmer?
Nee die hebben we niet eens gebruikt. Het pakje lag langer dan 1 week open. En bij de plakker was allemaal schimmel te zien. Heb het echt 3x gehad. 2x bij oma en 1x bij ons thuis. Is alleen bij een open verpakking en warme/vochtige omgevingstemperatuur. Heb waterwipes toen een mail gestuurd en kreeg tot 2x toe een doos gratis, heel leuk allemaal maar ik gebruik ze dus niet meer.

3 jaar geleden

Ja het is wel een ding. Heb er best wel onderzoek naar gedaan, ook gekeken bij onafhankelijk onderzoek, ze worden niet aangeraden door dermatologen dus door dat gebrek aan conserveringsmiddel. En ook al zie je (nog) niks, zou best kunnen dat er al wat broeit, dus ik zou ze zeker niet verwarmen. Maar dat zou ik eigenlijk bij geen een wegwerp doekje doen. Ik gebruik trouwens veel liever wasbare doekjes met liniment van weleda, krijg je veel sneller en beter alles mee schoon (en is veel goedkoper en milieuvriendelijker), maar voor onderweg gebruik ik dus wel waterwipes

3 jaar geleden

Reactie op FMVU1221

Nee die hebben we niet eens gebruikt. Het pakje lag langer dan 1 week open. ...
Oh bijzonder, dan snap ikinderdaad dat je ze niet meer gebruikt. Ik gebruik ze al twee jaar gelukkig nog nooit schimmel gezien. Ik ga er wel op letten.