278 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Baby20200

Ja, ik! Ik ben bijna 9 weken zwanger en heb ook het idee dat het flink af ...
Mijn verloskundige zei gisteren dat het heel goed kan. Je lijf stabiliseert. Raakt gewend aan de lagere bloeddruk. Hier nu 9+3. Had dezelfde zorgen maar toch n gave goede echo!

4 jaar geleden

Reactie op Jbx92

Zijn er ook mensen waarbij de misselijkheid na ongeveer 9 weken afnam? Ik b ...
Hier ook! Ik ben echt mega ziek geweest 4/5 weken lang. Ik kon echt niks, en nu is alles een stuk minder. Gister echo gehad en zelfs een week vooruit gezet. Nu 9 weken en de baby bewoog zelfs al. Dus helemaa niet erg dat de kwaaltjes minder worden, juist even van genieten gaf de vk aan! Hormonen stabiliseren even maar kan goed dat het na 2/3 weken weer terug komt. Dus geniet er maar even van! 鈾ワ笍

4 jaar geleden

Week 7, jippie. 鉂わ笍 Wat een mooi, bijzonder idee dat dit in mijn buik zit. En hopelijk nog heel lang daar mag blijven zitten! Maandag om 11:00 de eerste echo, wat spannend zeg! Geen eetlust, vermoeiende dagen en nachten. De misselijkheid van de laatste week vervloek ik, maar tegelijkertijd heb ik daardoor wel het gevoel dat het goed zit. Geniet ervan dames! 馃ぐ馃懚馃徏

4 jaar geleden

Oooow ik denk dat ik toch wel een kwaaltje te pakken heb. Ik ben soms erg emotioneel ineens en kan dan echt huilen. Maakt onwijs onzeker maar is soms ook wel grappig. Herkenbaar?

4 jaar geleden

Ik ben benieuwd... heb sinds gisteren last van een drukkend/zwaar gevoel in m鈥檔 onderbuik. Soms ook in m鈥檔 onderrug. Vorige zwangerschap hele zwangerschap gevloeid, dus door dit durf ik amper op te staan en te lopen, omdat ik bang ben te gaan vloeien. Kan me niet meer herinneren of ik dit gevoel bij m鈥檔 vorige zwangerschap ook had.. daarom benieuwd of er nog meer zijn die dit hebben. Ben ongv 9 weken zwanger!

4 jaar geleden

Reactie op AnneJB

Oohh ik herken dit zo. Heb zoveel kwaaltjes gehad, van misselijk, pijnlijke ...
Herkenbaar hoor! Heb je al een echo gehad?

4 jaar geleden

Hallo, Ik heb echt buikkrampen zoals bij een buikgriep, paar x diarree gehad. Nu net 7 weken zwanger. Zijn die zwangerschaps kwaaltjes of eerder toch een griep? Ik herken 't van de eerste ook wel een beetje dat ik dacht buikgriep te hebben. Voel me zo beroerd, erge krampen en misselijk. Bij de eerste 9 maanden last van gehad. De gedachte weer 9 maanden door te moeten staan op deze manier maakt me angstig.

4 jaar geleden

Reactie op Steenbok1989

Hallo, Ik heb echt buikkrampen zoals bij een buikgriep, paar x diarree geha ...
Ik had dat vorige week. En dan paar dagen niet. En dan weer een dag wel extreem. Denk ook elke keer ben ik gewoon ziek of hoort het erbij.. pfff

4 jaar geleden

Reactie op Daii0404

Ik had dat vorige week. En dan paar dagen niet. En dan weer een dag wel ext ...
Ja echt he, vreselijk. Dit is de tweede zwangerschap, en hoop zo op een fijnere ervaring. Hoop ergens dat 't gewoon buikgriep is, dan ben ik er vanaf binnenkort :(

4 jaar geleden

Reactie op Steenbok1989

Ja echt he, vreselijk. Dit is de tweede zwangerschap, en hoop zo op een fij ...
Hier ook de 2e. En had dit niet de 1e keer zo. Ik zie er niet uit. Zit onder de pukkels, gezicht dik en rood. 24.7 misselijk. Hele dag buikkramp darmgas. Honger. Maar niks verdragen. Slaap heel de dag. Kan mijn werk niet uitvoeren. Ben een super saaie slechte moeder 馃槄 Naaaaa sorry ff klagenn馃槅 Ja als je het zo bekijkt is een buikgriepje beter. Ik heb een fobie voor spugen dus ik weet niet wat ik liever heb 馃檲

4 jaar geleden

Reactie op Daii0404

Hier ook de 2e. En had dit niet de 1e keer zo. Ik zie er niet uit. Zit onde ...
Hahah ja ik ook een fobie voor overgeven!!, ik doe er alles aan om 't tegen te houden, daarom ook zo een helse eerste zwangerschap. Was continue misselijk maar kon 't overgeven onderdrukken.. Het leek de eerste zes weken kei goed te gaan maar sinds een paar dagen slaan de kwaaltjes toe! Bij de eerste ook vet haar, pukkels, ondanks misselijkheid 24kilo aangekomen. Zwangerschapsvergiftiging. Waren 9 lange maanden haha!

4 jaar geleden

Reactie op Steenbok1989

Hahah ja ik ook een fobie voor overgeven!!, ik doe er alles aan om 't tegen ...
Oo echt! Ook emetofobie hahhaa welkom bij de club馃槶馃槶馃槶 ik doe ook ALLES om niet te moeten... had emesafene gekregen van de ha maar ben ermee gestopt. Voelde me ineens nog misselijker ervan. Ben ook heel bang dat dit een lange rit van 9mnd gaat worden 馃槴 nu voelt elke dag al als een overleving. Jaaa en mn haar ziet er ook zo niet uit. Ik werk op een kdv en heb me ziekgemeld. Ik kan het niet 馃槴 Wat erg een zwsverg. Gaan ze dat dan nu ook extra id gaten houden?

4 jaar geleden

Reactie op Daii0404

Oo echt! Ook emetofobie hahhaa welkom bij de club馃槶馃槶馃槶 ik doe ook ALLES om ...
Jep emetofobie, in erge vorm! Vorige zwangerschap mijn baan door verloren doordat ik vroeg in de ziektewet kwam. Ik ga woensdag naar de vk voor eerste echo, dan ga ik inderdaad vragen of ik extra controles krijg of hoe dat zit :-) Nu werk ik weer in de zorg, deels kantoor deels werkvloer. Ik wil 't na de eerste echo dan ook maar vertelleb als ik me zo blijf voelen. Snap dat 't heel zwaar is op een kdv, pittig werk, vooral nu niemand nog wat aan je ziet. Weten ze het op je werk? Na mijn bevalling trouwens meteen van de misselijkheid af.

4 jaar geleden

Reactie op Steenbok1989

Jep emetofobie, in erge vorm! Vorige zwangerschap mijn baan door verloren d ...
Ik heb t ook echt extreem. Laat alles zo vallen erdoor. Het beheerst heel je leven. Het boeit mij op dit moment ook echt totaal niet of ze me gaan ontslaan nu. (Wel kut voor jou van je vorige baan, stomme fobie. Maar ook zo een baan pff beetje begrip mag toch wel) Ben 10stappen bij mn moeder vandaan gaan wonen want bij ieder klein kuchtje e.d. van mn dochter raak ik in paniek en moet ze komen. 馃槄馃檲 Ik ga het idd ook vertellen vd week, vanwege hoe ik me voel en ivm kinderziektes op werk moet ik wel ennn omdat ik me nu steeds ziek meld...

4 jaar geleden

Reactie op Daii0404

Ik heb t ook echt extreem. Laat alles zo vallen erdoor. Het beheerst heel j ...
Ja bij mij is 't wel sinds een paar verbeterd.. Ik ben heel erg met affirmaties bezig en met de The Secret. Dit heeft me echt veel gebracht :-) maar als 't moment daar is en ik gewoon echt beroerd ben dan slaat de paniek weer toe. Vroeger had ik echt paniekaanvallen en beheerste 't heel mijn leven, was angstig en ging amper weg. Gelukkig heb ik dit niet meer zo alhoewel ik bijv nooit buiten Europa zal reizen. Heb ook een cursus gevolgd wat me veel heeft opgeleverd. Ik kan er wel tegen als mijn dochtertje ziek is, maar blijft lastig. Hopelijk krijgen we een fijne zwangerschap!

4 jaar geleden

Nou de kwaaltjes nemen alleen maar toe met de weken hier... zelfs ziek gemeld zo beroerd zit al aan 2 tabletten per dag voor de misselijkheid en nog trek ik het niet echt heel erg is het....

4 jaar geleden

Reactie op Naoualblissangie

Nou de kwaaltjes nemen alleen maar toe met de weken hier... zelfs ziek geme ...
Ik ben heel blij en trots dat ik zwanger ben... Maar ik vind het echt zwaar.. Vandaag 9+5 en ik voel me echt al vanaf week 6 beroerd.( Ergens schaam ik me ervoor maar ik ben al vanaf week 6 thuis..) Zet hem op allemaal! Hopelijk keert de rust in het 2e trimester terug ..... Ik hou hoop 馃檹

4 jaar geleden

Reactie op Donna1983

Ik ben heel blij en trots dat ik zwanger ben... Maar ik vind het echt zwaar ...
Hier ook hoor, heb amper gewerkt afgelopen tijd omdat ik me zo beroerd voel. 鈽癸笍 Nu ruim 10 weken en hoop zo dat het binnenkort beter wordt. 馃檹馃徎

4 jaar geleden

Ik word daar ook zenuwachtig van. Ene dag ben ik de hele dag misselijk en dan ineens dagen niet.. Bij mijn dochter was ik 24/7 misselijk.. dat vond ik ook echt vreselijk en nu is dat niet en is het ook niet goed 馃檲

4 jaar geleden

Merk dat als ik een drukke dag heb gehad ik me de dag erna doodziek voel. Ben nu ook kei misselijk, alsof ik moet eten. Alsof mijn maag leeg is. Maar eten helpt niet... Voel me heel slecht en had gister echt een drukke dag, maar gister nergens last van gehad.