Hier een kindje van 16 maanden die sinds gister 39 graden koorts heeft. Vanmorgen ging het redelijk en heeft hij 3 kwartier geslapen, tot 10 uur. Tussen half 1 en 1 ging het snel bergafwaarts en werd hij nog warmer, was aan het bibberen en moest overgeven. Hij kon z'n ogen niet meer openhouden dus 13:00 op bed met een zetpil en is gelijk gaan slapen. Normaal gesproken slaapt hij niet langer dan tot 15:00 omdat hij anders niet rond 19:00 wil gaan slapen maar wat is nu wijsheid? Wakker maken of laten liggen tot hij zelf komt?
Ik zou hem lekker laten slapen! Slaap helpt bij herstel. Als je zelf niet fit bent ga je vaak ook eerder naar bed toch?
Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou goed voelt.
Ik persoonlijk laat hem liggen als hij ziek is. Veel slaap hebben ze nodig om te herstellen. Als je zelf ziek bent slaap je ook meer. Heel veel beterschap gewenst.
Kleine aanvulling. ;)
Spugen en koorts kunnen ook nog best vermoeiend zijn. Best een grote kans dat hij vanavond dus gewoon op tijd naar bed wil.
Beterschap voor de kleine man!
Dit hadden wij pas ook met ons zoontje van 16 mnd die had buikgriep. Hij sliep van 12.30 tot 15.30. Ik wou hem ook niet wakker maken want hij voelde zich echt niet lekker. Dus laten liggen, en ik haal hem ook altijd max 15.00u uit bed. Die avond kreeg hij een opleving en sliep hij pas om 21.00.
Erg laat. Maar de volgende dag trok het zich zelf weer recht en was het weer normaal met bedtijd 馃檪