12 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad op 25w van rauwe kabeljauw, gaven ze me in het ziekenhuis dus dacht wel dat het oke was. Heel de nacht op de wc.. maar de dag erna rond late middag was alles wel terug oke. Ook geen koorts.
5 jaar geleden
Ik eet ook gewoon haring hoor. Mocht 2 jaar geleden nog en de goede vetten weegden zwaarder als een mogelijke bacterie. Als je maar verse haalt denk ik dan. Ik heb ooit verkeerde mosselen gehad en geloof mij als iets eet wat echt niet goed was dan heb je wel meer klachten hoor.
Sinds gister ook last van mn darmen en ziekjes. Buikpijn die met een soort van ongesteld krampen komen. Denk dat je gewoon ziekjes kan zijn soms. Baby neemt steeds meee ruimte in en je lichaam en darmen passen zich aan en soms niet.
5 jaar geleden
Ik eet heel veel haring, ben er gek op. Wel Hollandse nieuwe van de kraam, niet verpakt uit de supermarkt.
Ik zou je niet te druk maken, als het hier bij blijft. Als je echt heel ziek wordt en er koorts bij krijgt zou dat misschien wel reden zijn voor een doktersbezoekje (denk ik).
5 jaar geleden
Van de één hoor ik dat je haring mag eten als het maar vers is en van de ander weer niet. Anders ff huisarts bellen als het lang aanhoud, maar geen zorgen denk ik zolang je geen koorts hebt. Ik heb eergister ineens last gehad van bijna diaree, ik bleef maar naar de wc gaan. Ik dacht ook ff iets is niet goed gevallen maar wat. Nu gaat het weer beter.
5 jaar geleden
Reactie op Cynniey
Ik ben we afgelopen 2 dagen ook niet zo lekker, naar mijn idee heeft het te ...
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb hier normaal al last van en nu ben ik me toch een partij beroerd bah
5 jaar geleden
Ik hoorde toevallig laatst van een vriendin dat je haring wel gewoon mag eten MITS het echt vers uit het vat komt zeg maar.. maar meningen verschillen.
De Ik ben de afgelopen 2 dagen ook niet lekker, geen koorts maar merk wel dat ik me ziek voel. Spierpijn, weeig, naar de wc moeten. Ik heb woensdag de 22 weken prik laten zetten dus ik hou het maar op de bijwerkingen🤨 ben inmiddels wel 29 weken.
5 jaar geleden
Nou toevallig hier ook niet fit. Hoofdpijn, griepgevoel, buikkramp. 27 weken. Voel me gewoon een lekker. Zal idd misschien het weer zijn?
5 jaar geleden
Hier ook! Ik dacht dat het een klein buikgriepje was, maar duurde maar 1 dag.. wel 2 dagen achter elkaar een moment gehad dat ik bijna flauwviel, en dat heb ik nog nooit gehad.. vandaag ook 30 weken, dus misschien dat het komt dat de baby ineens een groeispurt heeft ofzo en alles nog een beetje verder wordt weggedrukt? Geen idee wat het anders zou kunnen zijn.. Ik denk niet dat het door de haring zal komen hoor.
5 jaar geleden
Reactie op Mieke-M
Hier ook! Ik dacht dat het een klein buikgriepje was, maar duurde maar 1 da ...
Hoi Mieke, flauwvallen is (meestal tijdens de zwangerschap) een teken van een lage bloeddruk. Klinkt gek, maar dat is juist goed! Ik had het 2 weken geleden ook, vooral toen het zo warm was. Vk zegt beter te laag dan te hoog (dan kom je echt in de reguliere controle etc), wat kan inhouden dat je soms duizelig bent bij opstaan, en soms zelfs flauw kan vallen. Probeer daar op te letten. Het flauwvallen op zich is niks ergs aan, maar je kan bijv op je buik terecht komen. Ik heb vanaf nu altijd een zakje zoute dropjes bij me, als ik me flauw voel neem ik er een, gaat je bloeddruk iets van omhoog. En sowieso gaan zitten met je hoofd tussen je benen mocht je een flauwte voelen aankomen.