9 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, zijn jullie alweer koemelk gaan introduceren? Ons werd geadviseerd hier met 10maand mee te beginnen. Wij geven daarom nu als toetje kwark of vanille yoghurt en dat gaat goed.. Ik ben nu gestart met HIPP biologische babyvoeding. Dit is met koemelk. Naast zijn dieetvoeding geef ik dit nu regelmatig. Ik merk het wel aan zijn ontlasting maar hij heeft tot nu toe geen klachten.. Bij onze oudste gaf ik inderdaad soja.. maar hij heeft heel veel haar op zn lichaam (3j) en ben altijd bang dat het daardoor gekomen is🙈 Sommige kindjes reageren ook juist op de lactose, lactose vrije producten ging onze oudste beter op dan normale.. Wij hebben bij de jongste kokoskwark gegeven met wat gepureerd fruit erdoor. En amandelmelk kun je proberen, want de pepti of neocate zijn ook smerig.. 🤣 Ik ben persoonlijk van mening dat kindjes niet perse melk hoeven te drinken (wanneer ze van de fles af zijn). Als ze calcium krijgen dmv kwark/toetje is het volgens mij al snel goed..

4 jaar geleden

Hi, had een hele lap tekst getypt vanmorgen maar klikte op vorige; alles weg 😝 Bedankt voor je reactie en kan me wel vinden in wat je zegt. Geloof er inderdaad ook niet in dat melk “nodig” is. Als ze inderdaad maar hun voedingsstoffen binnen krijgen. Uit andere zuivel of vervangers. Wel interessant dat je dat zegt van de lichaamsbeharing en soja producten. Voel me er door de oesteogeenachtige hormonen niet goed bij het te geven en voel me dan soms wat overdreven maar als ik dan lees dat een ander het wel heeft gedaan en toch twijfels heeft bevestigt dit mijn gevoel wel. We hadden rond 11 maanden de melk opgebouwd via de “melkladder” die ken je misschien wel? We merkten niks aan hem dis na een tijd ook Hipp gaan geven bij ontbijt en lunch. In diezelfde tijd wat meer naar de opa’s en oma’s en hij sliep ineens heel slecht. We dachten door alle veranderingen. Ook eten werd steeds problematischer, na een tijd gaf ik maar knijpfruit als avondeten, dat hij iig iets at. ..Tot na een tijd ineens het kwartje viel. Uren huilen ‘s nachts en stoppen met eten (toen nog drinken ivm flesjes) was ook wat hij deed voordat we op Nutramigen overstapten.. Dus weer met de koemelk gestopt en na een kleine week sliep hij weer en begon langzaam beter te eten. Dus nu durven we die koemelk niet zo goed meer te geven. Maar ivm kans op ontwikkeling van andere allergieën misschien toch naar weer eens proberen. Na deze sprong en doorkomende tanden 😅 Wat je zegt van de amandelmelk is wel een goede 😂 Het is waarschijnlijk niet viezer dan die speciale melk dus misschien vindt hij het idd wel lekker!

4 jaar geleden

Hi, had een hele lap tekst getypt vanmorgen maar klikte op vorige; alles we ...
Oh inderdaad kan natuurlijk nog komen dat hij erop gaat reageren, ik blijf het in de gaten houden.. Als het bij ons ook niet lukt met de HIPP denk ik dat ik de dieetvoeding ga blijven geven tot dat hij van de fles af is.. zit na mijn mening toch net even wat meer in dan andere producten. Vraag me ook af of er in kokosmelk of amandelmelk wel calcium zit? 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Fitfoodwithakid

Oh inderdaad kan natuurlijk nog komen dat hij erop gaat reageren, ik blijf ...

4 jaar geleden

Wel goed dat je die vraag stelde, ging er eigenlijk vanuit (dom misschien 🙈) dat in melkvervangers ongeveer net zoveel calcium zit. Niet dus.. ga nu toch iets bewuster kaas geven want dat gaat heel goed. En kwark misschien toch eens proberen weer.. gewone melk (hipp dus) ga ik niet meer aan beginnen. Zijn bijna van de fles af.

VRIEND

4 jaar geleden

Hoi! Ik ben zelf lactose intolerant en eet uit principe niet al te veel zuivel. Zelf vind ik amandelmelk het fijnste in bijvoorbeeld koffie, of mn havermout, of als je pannekoeken bakt. Als je in andere baksels de melk wilt vervangen, vind ik soja toch net wat fijner. Qua smaak, tja. Tis ook maar wst je gewend bent denk ik. Inmiddels vind ik mn havermout met amandelmelk veeel lekkerder dan met gewone, idem voor mn koffie. Wat calcium en andere stoffen betreft, scheelt dat ook echt per merk hoeveel er wel/niet aan toe is gevoegd, dus kijk dat ook even na. Als je vermoed dat hij misschien last heeft van de lactose en niet zozeer van de melkeiwit, dan zijn daar ook tabellen voor die laten zien hoeveel de lactose in welk product voorkomt. Bijvoorbeeld niet zoveel in yoghurt, en oude kaas, maar uiteraard veel in melk. Succes! Lijkt me lastig zo'n allergie / overgevoeligheid met zo'n kleintje.

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

Hoi! Ik ben zelf lactose intolerant en eet uit principe niet al te veel zui ...
Thnx! Zal het eens opzoeken! Weten eigenlijk niet of hij op de koemelk reageert of op de lactose. Het is tot nu toe nog niet zo lastig omdat hij alleen eet wat we hem (mee)geven. Eigenlijk was het vooral de eerste 6 maanden heel pittig toen we niet wisten wat er was, hij 24/7 op de arm zat en bijna net zo veel huilde en gewoon echt continu spuugde. Echt heel zielig en voor ons ook eigenlijk niet te doen.

4 jaar geleden

Hoi hoi Die van ons krijgt gewoon nog pepti en hij heeft dit nog graag. En aangezien hij vaak meer speelt dan eet is dit prima . De oudste heeft ook kma en ze kreeg gewoon niets extra in vervanging. Als ik iets maak gewoon met amandelmelk ze weet niet beter want soja is ze ook allergisch voor. Maar wel boter met extra calcium. Andere zuivelvervangers eet ze ook niet.

4 jaar geleden

Je hebt tegenwoordig naast de soya opgroeimelk ook haver opgroeimelk van Alpro. Deze kopen wij sinds kort. Voor toetje neem ik vaak iets van kokos yoghurt of rozijntjes oid. We gebruiken soms ook soya opgroeimelk of soya toetjes maar niet al te vaak. De jongste van 1 krijgt nog Pepti.