57 Reacties

4 jaar geleden

Wat een lastige beslissing voor je! Ik denk dat ik het in jou situatie toch in ieder geval aan je leidinggevende zou vertellen.. Stel dat je in je buik word geslagen en het daardoor misschien mis gaat denk ik dat je jezelf dit altijd kwalijk blijft nemen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn lijkt me ookal zit je nog in een vroeg stadium.. vraag aan je leidinggevende hoe je op de minst opvallende manier uit de gevaarlijke situaties kunt blijven..

4 jaar geleden

Ik zou zeker even je leidinggevende inlichten. Ik werk zelf met emb clienten waar zo nu en dan ook flinke agressie zich voor kan doen. Je vergeeft het je zelf nooit mocht de agressie wel aanleiding zijn van evt miskraam. Ik doe bepaalde clienten indien niet of samen. Mocht het echt niet meer gaan dan gaan we opzoek naar een andere oplossing. Overleg met je leisinggevende en kijk samen naar een oplossing!

4 jaar geleden

Reactie op Sznn1989

Ik zou zeker even je leidinggevende inlichten. Ik werk zelf met emb cliente ...
Bedankt voor de tip. Ik werk zelf met MVG clienten die ook flinke agressie kunnen vertonen. Ik ga morgen in ieder geval met dr leidinggevende in gesprek.

4 jaar geleden

Hi! Een heel lastige situatie idd, waar ik zelf ook veel vanaf weet... Ik snap daarom heel goed je twijfel of je t nou wel of niet nu al moet vertellen. Heb zelf namelijk ook een risico beroep. Ikzelf heb t al met 5 weken verteld aan mijn leidinggevende, toen wist ik t zelf nog maar net 1 week. Ik heb er toch voor gekozen om t te vertellen omdat ik niet t risico wil lopen dat er iets gebeurd wat schadelijk kan zijn voor t kindje in m'n buik. Ik zag er van te voren erg tegenop, maar ben zo blij dat ik t verteld heb want ik kreeg alle begrip en ze hebben meteen vervangend werk voor mij gezocht. Dit geeft mij zoveel rust! Uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt, en als nog even wachten beter voor jou voelt dan t nu al vertellen dan moet je dat doen, denk alleen wel aan de risico's die je neemt door t niet te vertellen... T wil niet zeggen dat er wat gebeurd natuurlijk, maar als er iets gebeurd dan zal je jezelf misschien voor je kop slaan. Heel veel succes met deze moeilijke beslissing! Blijft lastig om t zo vroeg te vertellen, en ik snap dat dit aan de ene kant tegen je gevoel in is, had ik namelijk ook.

4 jaar geleden

Ik snap je twijfel, maar bedenk je dat je geen risico wilt lopen en mocht het toch mis gaan is ook juist steun en begrip van je collega’s om zowel fysiek als psychisch weer voldoende te herstellen om aan het werk te gaan ook enorm belangrijk.

4 jaar geleden

Ik ga het morgen ook vertellen met 7 weken. Vanavond een duw gehad van een client in dissociatieve staat, ik was meteen ontzettend alert op die kleine!! Ik ga dit risico gewoon niet nemen. Nu was het een duw, maar anders...

4 jaar geleden

Ik heb het ook meteen aangegeven op mijn werk ( maar dat is vooral vanwege zwaar tillen en zware karren die regelmatig komen en dan verplaatst moeten worden. Vond het ook heel eng vooral omdat ik geen vast contract heb enzo maar gelukkig ook enkel positieve reacties. Dus was erg hoopvol. Persoonlijk zou ik het aangeven vanwege eventuele risico's die wij nu allemaal met ons mee kunnen brengen. Onze buik en kleintjes gaan nu allemaal voor

4 jaar geleden

Wij hebben vandaag vroege echo, mocht dat goed zijn dan vertel ik 't m'n collega's. Ook hier gehandicaptenzorg met agressie. Momenteel gaat 1 client niet zo heel lekker, en morgen moet ik werken. Ik ga dat risico niet lopen. Ik kan 't m'n leidinggevende wel vertellen, maar die kan daar toch niets mee. Moet samen met m'n collega's de groep draaien, dus daar zou ik 't zoeken 😉

4 jaar geleden

En mocht 't mis gaan zou ik het mijn collega's ook vertellen.. Dus tsjah. Veiligheid sowieso voorop :)

4 jaar geleden

Ik zou wachten tot 8 weken, De kans op een miskraam tussen de 6 en 8 weken is nog relatief groot. Als je met 8 weken een hartje ziet kloppen, is de kans op een miskraam echt wel fors gedaald. Daarnaast zit het vruchtje op dit moment nog zo klein en zo diep genesteld in je baarmoeder, mrt allerlei lagen van je buik er overheen, dat het nog heel veilig zit en voor de buitenwereld wat dat betreft nog niet zo kwetsbaar is. Maar je moet uiteraard doen wat goed voelt voor jou! Een fijne zwangerschap gewenst!🍀

4 jaar geleden

Hier ook een beroep waar wel agressie voor komt. Heb afgelopen periode ik een trap in mijn buik gehad. Na mijn dienst toch maar even naar de spoed eisende hulp geweest. Aan de telefoon en in het ziekenhuis heel lief geholpen. De arts wist mij te vertellen dat het kindje heel goed beschermd is door het schaambeen, de organen en de baarmoeder. Hij maakte zich net zorgen om het verwerken hiervan van mij. Ik vertel het op het werk pas na de echo maar ben wel alerter dan eerst

4 jaar geleden

Ik zou vooral kijken naar hoe veilig jij je voelt op de werkvloer en kun je jouw collega's ook voldoende bijstaan op het moment dat er escalaties zijn? Ik werk op een opname afdeling voor forensische psychiatrie en heb het mijn collega's verteld. Ik heb mijn werk aangepast zodat ik niet de zwaardere diensten draai :) mijn leidinggevende hoort het met 12 weken.

4 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang. Vanaf het moment dat ik wist dat ik in verwachting was heb ik mijn manager meteen op de hoogte gebracht. Dit i.v.m kinderziektes die schadelijk kunnen zijn. Ik ben vandaag 7 weken en heb dinsdag mij directe collega’s ingelicht. Eigenlijk vooral om de misselijkheid. Ik snap dat je denkt dat het nog pril is en er van alles mis kan gaan. Zo denk ikzelf ook. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat als het mis gaat je toch verdrietig kan en wil zijn. Zonder al teveel uit te moeten leggen.. Maar daar gaan we niet vanuit! Veel geluk!! 🍀🍀

4 jaar geleden

Reactie op Danielletc

Hier ook een beroep waar wel agressie voor komt. Heb afgelopen periode ik ...
Ja de eerste ca. 11 weken is de baby nog goed beschermd door je scheenbeen, dan kan een trap in je buik nog niet zo veel kwaad. Daarna is het minder beschermd en moet je dus beter opletten..

4 jaar geleden

Ik werk op een gesloten crisisafdeling van een psychiatrisch centrum. Ik heb het 2 weken geleden gemeld, onmiddellijk nadat ik wist dat ik zwanger was. Gisteren mocht ik bij de arbeidsgeneesheer passeren en werd ik onmiddellijk van de werkvloer gehaald. Ik mocht zelfs m'n shift niet uitdoen. Ik ben nu iets van 7w. Ik ga een lange tijd thuis tegemoet.

4 jaar geleden

Ik heb het mijn leiding ook heel snel verteld omdat ik best veel zwaar til werk heb. Wordt zeer positief op gereageerd en houden rekening met de werkzaamheden.

4 jaar geleden

Ik heb het op 5 weken verteld, voelde me niet goed en wou geen risico’s nemen! Ik deed nachtwerk in een rusthuis, mensen tillen, met verschillende ziektes in contact komen. Ben onmiddellijk verwijdert van mijn werk dus lekker thuis dit jaar !! 😍

4 jaar geleden

ik werk met dieren waaronder drachtige schapen, omdat ik niet mag helpen met de bevallingen heb ik het al op mijn werk verteld. Ik heb zo iets van als het beter is voor de zwangerschap zou ik het gewoon vertellen zodat je leidinggevende en collega's er rekening mee kunnen houden

4 jaar geleden

ik werk met dieren waaronder drachtige schapen, omdat ik niet mag helpen met de bevallingen heb ik het al op mijn werk verteld. Ik heb zo iets van als het beter is voor de zwangerschap zou ik het gewoon vertellen zodat je leidinggevende en collega's er rekening mee kunnen houden

4 jaar geleden

Ik werk in de gehandicaptenzorg met ook agressie. Voor mijn eigen veiligheid heb ik gisteren een collega op de hoogte gebracht maar er ook bij gezegd dat het nog pril is en dus niet naar buiten mag nog ...