57 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef les aan jongeren met gedragsstoornissen, dagelijks gaan er jongeren in crisis. Ik zit ook in het ondersteuningsteam dus dat wil zeggen dat ik jongeren help afkoelen en er mee in gesprek ga na een emotionele of fysieke crisis. Ik heb dus meteen beslist thuis te blijven, ook al heb ik nu 200 euro per maand minder. Het is het risico niet waard.

4 jaar geleden

Ik heb het inmiddels gemeld op mijn werk. Iedereen was meteen superlief en wilde meteen het rooster aan van passen. Dus heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt!

4 jaar geleden

Ik werk in een verzorgingshuis met mensen met een hersenafwijking en Dementie hierbij hebben wij ook agressieve mensen ik heb het met 6 weken al verteld omdat ik geslagen en geschopt werd. Ik hoef nu niet meer deze meneer te helpen. Dus als het echt risico vol is voor de baby zou ik dit op zeker vermelden en iedereen weet dat het pril is en fout kan gaan.

4 jaar geleden

Reactie op diebke

Ik heb het op 5 weken verteld, voelde me niet goed en wou geen risico’s nem ...
Ik werk ook in rusthuis maar ik moet gewoon gaan werken tot 6 maanden heb ik net van de meesten gehoord dat ze dit gewoon niet volhouden tot 6 maand 🤔

4 jaar geleden

Ik werk ook in rusthuis maar ik moet gewoon gaan werken tot 6 maanden heb i ...
Klopt ik deed vaste nacht en blijkbaar kunnen ze je in de zwangerschap niet verplichten om nacht te doen, ze mogen je wel aangepast werk geven, bv door de dag werken! Maar ze hebben dit niet gegeven, waar ik blij van ben dus mocht onmiddellijk verwijdert worden ! we zijn 11 maanden bezig geweest met zwanger worden en wou al lang stoppen met de nachten maar dit is de reden dat ik het ben blijven volhouden, nu kan ik er extra van genieten 😊

4 jaar geleden

Ik werk bij de brandweer en heb het al meteen aan het kader verteld en kan en mag in principe alles. Nu gaat dat ook nog wel. Maar dat zal snel over zijn.

4 jaar geleden

Ik werk in de beveiliging en dan meldkamer. Niet zwaar maar wel nachten. En daar kijk ik nu wel tegenop omdat ik Savonds echt al moe ben en dus optijd in bed lig. Ze weten het nog niet want willen dat pas vertellen bij de 12 weken. Komende week 4 nachten. ben erg benieuwd.

4 jaar geleden

Ik zo eerste echo afwachten. Goede hartslag, juiste groei. Meteen vertellen leidinggevende vindt vaak fijn als het personeel hun zo vertrouwd om het te melden. Dan is vaak veel meer mogelijk dan je zou denken.

4 jaar geleden

Reactie op Bankje84

Ik zo eerste echo afwachten. Goede hartslag, juiste groei. Meteen vertellen ...
Ik heb de intake bij de vk pas op 5 maart, en daarna pas een afspraak voor een echo... dan duurt 4 weken wel erg lang om heel voorzichtig te doen op het werk..

4 jaar geleden

Ik heb ook behoorlijk risicovol werk en sta bij een pittige doelgroep in een gevangenis als bewaarder. Ik heb het hierom aan mijn leidinggevende verteld toen ik 5 weken was. Dit vooral omdat hij ervan op de hoogte moest zijn waarom ik niet tussen vechtpartijen zal springen en andere dingen doe. Is erg vroeg maar waarom altijd wachten tot je goed nieuws kan vertellen? Slecht nieuws horen veel mensen niet maar ook dat vind ik belangrijk ook omdat ik dan een tijdje eruit zal zijn om dat rustig te verwerken.. Heel veel succes en geluk 🙏🏽🤰🏻

4 jaar geleden

Ik heb het op m'n werk direct aangegeven, op de dag dat ik een positieve test had. Ik werk op een microbiologisch laboratorium in de voedingsmiddelenindustrie. Hier werken we ook veel met Listeria monocytogenes, wat gevaarlijk kan zijn tijdens de zwangerschap. Voor mij voorlopig dus geen Listeria meer 😉😋

4 jaar geleden

Ik werk ook in rusthuis maar ik moet gewoon gaan werken tot 6 maanden heb i ...
Ik was nachtzuster in het bejaardentehuis toen ik zwanger was van mn zoon. Ik heb tot 34 weken gewerkt, maar ik kon ook eerder stoppen als het echt niet meer ging. Kijk je cao even na of zoek het even op, maar je hebt er recht op hoor. Het enige wat er gebeurd is dat je zwangerschapsverlof wat opschuift.

4 jaar geleden

Beste TO, zelf werk ik op een jongerengroep in de ggz. Collega's vertelden het wegens agressie vaak al met 6 of 7 weken. Omdat de groep het nu toelaat wegens de samenstelling heb ik het nog niet gezegd. Alleen tegen 1 directe leidinggevende Als er wel vormen van agressie zouden zijn had ik het wel vertelt. Als er ad hoc situatie op andere groep zich voordoet dan zal ik op dat moment nogmaals de keuze maken. Maar dan zijn er nog genoeg collega's ad hoc beschikbaar die op pieper af komen. Ik ga het daarom vertellen na mijn termijnecho. Dan ben ik over de 11 weken. Groetjes

4 jaar geleden

Ook ik heb het doorgegeven aan mn leidinggevende nadat ik het 1 week wist, was toen 6+5 volgens eigen berekening. Ik werk bij een pharmaceutisch bedrijf op het lab en kom in aanraking (wel beschermd natuurlijk) met chemische stoffen die schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind en door de placenta heen kunnen. Dit is inmiddels mijn 5e zwangerschap en ben nu zwanger van mn 2e. Ik heb helaas een paar MK en MA achter mn kiezen en nu ook helaas wat bloedverlies na spanning op mn onderbuik. Gelukkig hebben we afgelopen woensdag een kloppend hartje gezien en was alles goed in verhouding. Ik word waarschijnlijk wel nog teruggezet in weken, maar dat hartje... ❤️❤️❤️

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Jip

Beste TO, zelf werk ik op een jongerengroep in de ggz. Collega's vertelden ...
Bedankt voor je reactie! Op mijn werk is de situatie nu haast tegenovergesteld van de jouwe. Momenteel 1 hele onvoorspelbare, agressieve client die ook gericht, hard, schopt op buikhoogte... daarom heb ik het nu gemeld op werk. Ook zodat mijn collega's weten dat ik hen niet kan assisteren als zij in een escalatie terecht komen.. als de situatie rustiger zou zijn op de groep zou ik ook liever wat langer gewacht hebben.

4 jaar geleden

Reactie op zannie

Ook ik heb het doorgegeven aan mn leidinggevende nadat ik het 1 week wist, ...
Ben nu zwanger van de 1e en ben ontzettend benieuwd naar of het hartje klopt! Heel fijn voor jou dat je een kloppend hartje hebt ❤

4 jaar geleden

Reactie op Melany-34

Ik werk in de beveiliging en dan meldkamer. Niet zwaar maar wel nachten. E ...
Ik werk als verpleegkundige in de geriatrische revalidatie en draai ook veel nachtdiensten. Ik ben nu 9+5 maar heb er voor gekozen om te stoppen met de nachtdiensten, dit samen in overleg met de baas. Gelukkig is ze heel meegaand en snapt ze het heel goed. Normaliter kan ik ontzettend goed tegen de vele onregelmatige diensten en draai ik nachten alsof het niets is. Maar ben de laatste weken zo vermoeid dat ik letterlijk elke seconde in slaap kan vallen. 😴

4 jaar geleden

Ik werk elke week 2 nachtdiensten op een gesloten afdeling met dementie. Ik hoop tot aan mijn verlof deze diensten te kunnen blijven draaien. Ondanks ik erg moe ben zie ik het écht niet zitten om om 07.00 te beginnen.. Of alleen maar avonden te draaien. Ik denk dat deze lichamelijk zwaarder zijn dan de nacht. Over het algemeen is het rustig in de nacht en kan ik even zitten wanneer ik wil. Ik heb 12 bewoners onder mijn hoede en 4 somatische cliënten van de aanleunwoningen. Nu duimen dat het goed blijft gaan!

4 jaar geleden

Hoi Ik ben nu 6 weken zwanger en werk weet het ook. Werk op gesloten pg afdeling, ook veel onbegrepen gedrag en agressie. Mijn collega’s zijn gelukkig heel, soms iets te, beschermend. Denk aan jezelf, je hebt een wonder in je buik die je moet beschermen.

4 jaar geleden

Ik heb het meteen verteld aan mijn manager. Ik wilde het risico niet lopen, zeker niet omdat we een heel traject hebben moeten doorlopen om überhaupt zwanger te worden. Ik heb een poging gedaan om op de groep te blijven staan maar toen er 1 een tafel naar mn poten trapte, was ik er meteen klaar mee! Je zet niet alleen jezelf voor t blok maar ook je collega's omdat je ander handelt. In mijn geval kon mijn collega er op dat moment alleen voor opdraaien totdat de hulptroepen kwamen. Ook de cliënten zetten vraagtekens bij jou anders handelen...Ik zit nu in de ziektewet. Geen verplichtingen en wel wat admi administratieve werkzaamheden en ik blijf in contact met de cliënten (voor mij heel belangrijk) maar dan vanaf de zijlijn. Ik breng mezelf en mn collega's niet in gevaar...