57 Reacties

4 jaar geleden

Afgelopen maandag besproken dat ik stop met de nachtdiensten. Is te zwaar momenteel door de kwaaltjes. Was geen probleem. Nachten eraf, regelmaat en max 4 dagen achter elkaar.

4 jaar geleden

Reactie op daniellekhedija

Ik heb ook behoorlijk risicovol werk en sta bij een pittige doelgroep in ee ...
@ Daniellekhedija: Ik werk ook in een gevangenis en vroeg me af hoe jij dat doet met de metaaldetectiepoortjes. Loop je daar gewoon doorheen? Ik hoor verschillende verhalen over de schadelijkheid ervan en vind het iedere keer toch weer spannend...

4 jaar geleden

@ Daniellekhedija: Ik werk ook in een gevangenis en vroeg me af hoe jij dat ...
Ik heb op Schiphol gewerkt maar de MDP's werden gewoon gebruikt door alle zwangere collega's! Wij hebben ook moeten leren over de straling enzo, maar het is echt niet gevaarlijk als je zwanger bent. Dit geld ook voor de bodyscan! Er wordt namelijk geen gebruik gemaakt van röntgenstraling en dit gaat dus niet door de huis heen, om het even simpel te zeggen.

4 jaar geleden

Reactie op Wonder2020

Ik heb op Schiphol gewerkt maar de MDP's werden gewoon gebruikt door alle z ...
Dank voor je reactie! Dan hoef ik daar niet meer zo over te stressen. :)

4 jaar geleden

Hoi hoi, Ik werk ook op een risicovolle groep. Denk aan jongeren met agressie. Ik heb t mijn leidinggevende verteld na de 8 weken echo. En mijn collegas ook. Wij mogen vanaf 12 weken niet meer op de groep werken. Maar ik heb t wel "vroeg" vertelt zodat mijn mede collega er vanaf weet tijdens bijvoorbeeld spanning of een escalatie

4 jaar geleden

Ik werk met straling en heb het daar ook al direct moeten vertellen. Dat is soms jammer maar we zijn het gewend; ook delen we het leed met elkaar als het misgaat. Volg je gevoel.

4 jaar geleden

Paraveterinair. Werk met röntgenstraling en narcose. Dit mag ik nu niet meer doen ivm zwangerschap. Kan gevaarlijk zijn.

4 jaar geleden

Ik werk als radiodiagnostisch (röntgen) laborant en ben daarnaast qua opleiding stralingsdeskundige. In principe kan ik bijna al mijn werkzaamheden gewoon uitvoeren, zolang ik niet direct in de straling sta. Goed overleg gehad met mijn leidinggevenden wat ik wel en niet wil, maar meer vanuit mijn eigen gevoel dat uit de regelgeving. Hoop nu eigenlijk mn energie een beetje terug te krijgen waardoor ik weer een beetje lekker kan werken, in plaats van overal een beetje achteraan te hobbelen, haha.

4 jaar geleden

Reactie op Shauney

Ik werk als radiodiagnostisch (röntgen) laborant en ben daarnaast qua oplei ...
Shauney sta je helemaal niet meer in de rontgenstraling? Of wel nog en dan gewoon met loodschort...

4 jaar geleden

Ik heb het met mijn miskraam vorig jaar vroeg (6weken) moeten vertellen omdat ik bloedverlies had en soms vroeger door moest naar de gynaecoloog. Nu bij deze zwangerschap(13weken) heb ik het op 8weken moeten vertellen omdat er bepaalde bewoners een zona hadden en dit gevaarlijk kan zijn voor de kleine. Had dit niet het geval geweest had ik nog gewacht tot 12weken omdat ik niet nog eens slecht nieuws wilde doorvertellen als er iets zou gebeuren met mijn kleintje. Voor ik het verteld heb vroeg ik bij de ‘zware’ bewoners of agressieve gwn aan een collega om me te helpen zonder daar een reden over te geven. Ik zou gwn doen waar jij je goed bij voelt.

4 jaar geleden

Reactie op elaineboulter

Ik werk als verpleegkundige in de geriatrische revalidatie en draai ook vee ...
Ik zit hier dus ook echt mee. Werk in twee ploegen, 3x 4dagen id week en de 4e week 6 dagen (weekenddienst). Ik ga er onder door! De weekenddienst valt altijd tijdens de dagdienst. Aanvang werk 06.30. Als ik dit 4 dagen achter elkaar gedaan heb, vrijdag vrij ben en het weekend nog moet om maandag direct de middagdienst in te gaan tot en met donderdag ben ik echt moe! Avonddienst: na 21:30 val ik bijna in slaap Dagdienst: weekenden erg zwaar (1x per maand) Dit komt door mijn zwangerschap en zou dit erna gewoon zo weer willen hebben als van ouds. Hoe regel je dit met je werk? Ga je gedeeltelijk een soort van ziektewet in oid? ☹️

4 jaar geleden

Reactie op Happymommy2

Shauney sta je helemaal niet meer in de rontgenstraling? Of wel nog en dan ...
Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden. Zolang je die in de directe bundel staat kan het opzich niet veel kwaad, maar ik voel me er gewoon niet goed bij. Zorg er in ieder geval voor dat ik nooit alleen op de afdeling ben. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Rebecca1111

Paraveterinair. Werk met röntgenstraling en narcose. Dit mag ik nu niet mee ...
Zelfde beroep😊! Sta je ook niet meer in de ok ondanks dat een dier geintubeerd is? Ik overigens niet.

3 jaar geleden

Reactie op Sylliej88

Zelfde beroep😊! Sta je ook niet meer in de ok ondanks dat een dier geintub ...
Hier nog een Paraveterinair! 🙋🏽‍♀️ ik maak ook geen foto’s meer, help soms wel mee op de OK maar alle dieren worden geïntubeerd. Verder doe ik het gewoon allemaal wat rustiger aan en kijk ik extra uit met de ‘boze’ katten/honden 😅

3 jaar geleden

Werk in de crisisopvang. Met veel agressie. Bij ons wordt je met 12 weken overgeplaatst naar een algemene afdeling. Want voor de 12 weken zit het kindje nog onder je schaambeen en kan er in principe niks gebeuren(zeggen ze). Ik heb het mijn collega's en leidinggevende meteen verteld bij 4 weken al. Zodat ze op de hoogte waren. Automatisch wordt er dan bij ons al rekening gehouden met interventies en hoefde ik al niet meer integrijpen. Ik zit in een hecht team en weet dat mijn collega's heel flexibel zijn. Daar heb ik gelukt mee.

3 jaar geleden

Reactie op Kim2704

Werk in de crisisopvang. Met veel agressie. Bij ons wordt je met 12 weken o ...
Hier ook werkzaam op crisis. Het gezegd toen ik 6 weken was. Week nadien verplicht gesprek bij arbeidsgeneesheer gehad en onmiddellijk naar huis gestuurd geweest. Wij worden niet op andere diensten ingezet.