11 Reacties

één jaar geleden

Ik denk dat ze wel wat hulp nodig heeft met dr darmpjes. Hier hielp probiotica om het wat steviger te krijgen en extra vezels zijn ook altijd goed!

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik denk dat ze wel wat hulp nodig heeft met dr darmpjes. Hier hielp probiot ...
Bedankt voor je antwoord. Heb je nog een tip welke probiotica ik hiervoor gebruiken kan?

één jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/orthica-dino-orthiflor-poeder-70-gram/9200000005143258?referrer=socialshare_pdp_androidapp Wij hadden deze, maar ben er geen expert in

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

https://www.bol.com/nl/p/orthica-dino-orthiflor-poeder-70-gram/920000000514 ...
Bedankt!

één jaar geleden

Hier ook een dochter van september 2021 en hier geldt hetzelfde! Maak me er niet druk om. Ze eet goed, ook qua vezels (fruit, groenten, volkoren producten). Ik ben niet zo van het extra middelen, pillen of poeders gebruiken. Ik heb het zelf ook eigenlijk haha, is niet per se erg toch?

één jaar geleden

Reactie op September2109

Hier ook een dochter van september 2021 en hier geldt hetzelfde! Maak me er ...
Als jij er geen last van hebt is het prima 😋 maar ik denk persoonlijk niet het niet getuigt van een gezonde darmflora. Ook al eten jullie gezond, er zijn bepaalde bacteriën nodig in de darmen.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Als jij er geen last van hebt is het prima 😋 maar ik denk persoonlijk niet ...
Niet per se, het kan ook prima een gezonde darmflora zijn. TS, zou er ook op letten of het voor jezelf of haar afwijkend is dan normaal, en of je er last van hebt.Het is echt per persoon heel verschillend. Probiotica kan een aanvulling zijn, maar is dus niet per se altijd benodigd. Zou bij twijfel even de dokter om advies vragen, dan kan je altijd nog probiotica of wat anders proberen. En nee, hier heeft ze ook totaal nog geen echte vaste drollen 😅

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Lekt ook super vaak door! 😮‍💨

één jaar geleden

Dit is normaal. Omdat nog steeds alles zo in ontwikkeling is. Maud heeft ooit een keutel als ze te veel granen of ontbijtkoek op heeft en dus verstopt aan t raken is. Dan weten wij van dat we geen moeilijk verteerbaar en vocht vretend eten moeten geven ondanks dat Maud een hele goeie drinkster is (gemiddeld 750ml tot 1l per dag!) Dus t is normaal dat de poep van je kleintje nog dun en brei achtig is. Meestal van wat ik gelezen heb en gehoord heb is t vanaf 3 a 3.5 dat ze steeds meer vastere ontlasting krijgen. Dan zijn de darmen meer gewend geraakt aan het vaste voedsel en zijn er grootste ontwikkelingen van de darmen gedaan. Dus nog even volhouden haha

één jaar geleden

Kleintjes met een gezonde darmflora hebben compacte vaste poep. Is het dunner dan heeft je kind iets gegeten wat de darmen nog niet goed konden verteren. Hier een podcast over hoe de ontlasting moet zijn van je kindje. https://open.spotify.com/episode/49Yskp1Pkrpzl1McXgBpYk?si=iASwzyx9TjmJBNfA3fo8OA Ook wij volwassenen moeten gewoon elke dag een “bruine sigaar” in de wc-pot hebben. Is het dunner of anders, dan betekend dat je darmflora niet optimaal is en je eventueel extra ondersteuning nodig hebt.

één jaar geleden

Ik zie dat de link niet goed werkt. Het gaat om; De PoepGoed podcast nummer 53. Mijn kind heeft dunne POEP en ik eigenlijk ook!