8 Reacties
5 jaar geleden
Arme schat, het klinkt alsof je voelt dat je hem niet vertrouwt of wilt vertrouwen en de baby zelf alleen met je familie wilt opvoeden? Is dat wat ik lees? Daartoe sta je volledig in je recht. Dat is niet zo ingewikkeld, in Nederland niet allicht. De rechten liggen bij de moeder. Vertrouw je je familie en steunen ze jou? Dan kan je wel met hen open kaart spelen en met hen in overleg ook, of met wijze vriendinnen. Hier ook wat input verkrijgen of bij de huisarts / praktijkondersteuner? En juridisch loket? Even je gedachten, rechten en behoeften op een rijtje zetten.
Als hij agressief kan zijn en je bang bent voor geweld in de toekomst, luister daar dan naar en kies er niet voor om met hem samen te zijn. Dat klinkt niet goed namelijk. 💗 Je verdient veiligheid en rust en kalmte. En als hij je in de steek liet na zes dagen, verdient hij wat je deed.
Het klinkt wel alsof hij verantwoordelijkheid wilt dragen. Misschien kan hij alsnog als vader in the picture zijn, dan kan het kindje van 2 ook een broertje of zusje hebben tijdens die weekenden dat hij bij hem is. Dan heb je toch een momentje voor jezelf weer, en financieel is het ook handig als hij alimentatie betaalt. Anders sta je er maar alleen voor. Dat betekent geenszins dat je een relatie met hem dient te starten!
5 jaar geleden
Wat een heftig verhaal. Het lijkt me verschrikkelijk om in jouw schoenen te staan. Goed dat je het van je af schrijft!
Je lijkt te beschrijven dat de vader uiterst onbetrouwbaar is en je er met momenten zelfs bang voor bent. Een zeer ongezonde situatie voor jou, maar ook voor het kindje straks. Probeer jezelf af te vragen of dat een situatie is waar je de komende 18 jaar (tot volwassenheid kindje) mee wilt dealen? Dat lijkt me namelijk een ontzettend zware weg. Als jullie niet getrouwd zijn krijgt het kindje sowieso jouw naam (en daarmee jij ook de rechten). Hij kan immers alleen het kind erkennen met jouw toestemming. Maar of je verder zomaar het kind bij de biologische vader weg kan houden, weet ik niet...
Persoonlijk zou ik eerst bedenken of je het kind echt wilt houden (wetende in wat voor situatie je dan komt). Als je besluit het te houden neem je het risico de komende 18 jaar in deze stresserende situatie te blijven zitten. Juridisch getouwtrek en angst voor de vader. Als je besluit geen abortus meer te plegen dan is het zaak om eventueel met een advocaat uit te zoeken wat jouw rechten zijn en misschien hulp van een psycholoog?
5 jaar geleden
Wat ontzettend heftig voor jou. Ik denk dat het heel erg belangrijk is om hulp te zoeken. Woon je in Nederland? Dan kan je via je gemeente hulp krijgen bij het sociaal team. Ook voor je kindje lijkt mij dat heel erg belangrijk. En inderdaad: praat met je familie en vrienden. Zorg dat je er niet alleen voor staat. Voor jezelf en voor je kindje om samen een zo goed mogelijke start te kunnen maken. En als je professionele hulp hebt kan je ook uitzoeken hoe je de rol van de vader zelf graag zou zien en met hem in gesprek daarover gaan (eventueel onder begeleiding). Heel veel sterkte in ieder geval. 💜
5 jaar geleden
Reactie op MoederMaffiaBaby2
Arme schat, het klinkt alsof je voelt dat je hem niet vertrouwt of wilt ver ...
Dat klopt allemaal! Ik vertrouw hem niet, ook al is hij al vader.. hij heeft heel veel keren gelogen over het feit dat hij met zijn zoon was terwijl hij lekker zat te chillen met dat meisje.. en wat later dan? Ik zou men baby in zijn handen moeten geven en dan weten dat hij hem waarschijnlijk bij zijn ouders gaat droppen zodat hij wel van zijn weekend kan genieten.. hoeveel pijn hij me ook heeft aangedaan voel ik nog steeds iets voor hem, en ik schaam er oprecht voor. Ik zou juist aan de baby moeten denken en hem volledig uitschakelen van mijn leven, maar de echte reden waarom het niet gaat is juist de feit dat ik zijn zoon draag.. ik zal me eens informeren via de juridische weg maar ik wil u echt bedanken voor de antwoord! Ik voel me hier tenminste begrepen en niet beoordeeld. Alles wat mijn “beste vriendin” te zeggen had was.. Het komt allemaal goed meid🤦🏼♀️
5 jaar geleden
De titel zegt overdreven stress. Maar voel je aub niet alsof je overdrijft. De situatie waarin jij je bevindt is iets waar iedere moeder (to be) stress van zou krijgen. En dat je er zo over nadenkt is by far niet overdreven!!!!
Ik kan je geen tips geven maar hoop dat je de juiste keuze kan maken en beste oplossing voor jou en wellicht ook voor je kleine. Sterkte en succes!
5 jaar geleden
Allemachtig wat een verhaal! Als je wil dat je kindje contact kan hebben met zijn/haar vader moet je waarschijnlijk 'iets' met hem. Maar misschien niet nu. Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland moet de vader als je niet getrouwd bent het kind tijdens de zwangerschap erkennen en later moet je nog het ouderlijk gezag aanvragen. Dit ligt anders alleen bij jou. Dus in die zin heb jij nu controle over de situatie.
Uit wat je vertelt over zijn verleden is hij niet betrouwbaar. Uit je verhaal maak ik op dat je bang voor hem bent, dus zou alleen daarom al afstand nemen. Dat wil niet zeggen dat hij nooit een rol in jullie leven kan of zal hebben, maar misschien is dit niet het moment. Zoek steun bij je ouders, als je ervan overtuigd bent dat zij het beste voor je willen zullen. Zij kunnen je helpen en beschermen. Ik hoop dat je kiest voor wat gezond is voor jou en je kind. Sterkte!
5 jaar geleden
Wat een heftige situatie meid! Als ik het goed begrijp ben jij niet met deze jongen getrouwd toch? In dat geval zou hij erkend moeten worden en gezag moeten krijgen. Maar hier heeft hij jou toestemming voor nodig. Dit ga je dan dus natuurlijk nog niet mee instemmen
Erkenning kan hij via de rechter afdwingen als jij hier geen toestemming geeft. Een kind heeft in Nederland recht op beide ouders. Maar aangezien jij zegt dat je hem niet vertrouwd of zelfs gevaarlijk vind voor de veiligheid van je kindje.. Moet je hier bewijzen van gaan verzamelen.. Echt doen!! Mocht het dan bij een kinderrechter terecht komen, kan jij je zaak hard maken. Een kinderrechter kijkt altijd naar de belangen van het kind. Dus je hebt een kans dat er wel een omgangsregeling plaats zou vinden.
Er is dus veel om overna te denken en het is misschien wel goed om nu alvast contact op te nemen met het juridisch loket en eventueel al een advocaat.
Heel veel kracht en succes gewenst! ❤️❤️