11 Reacties

één jaar geleden

Wiegen, maar steeds minder slaperig in bed leggen? En erbij blijven (in de kamer en sussen als ze huilt) tot ze slaapt en dit zo langzaam afbouwen?

één jaar geleden

Het is gewoon een slaapassociatie geworden voor haar. Zo was dat ook bij onze dochter met een flesje melk voor het slapengaan, terwijl ze die niet meer nodig had. Jouw dochter heeft het wiegen ook niet nodig, want ze kan prima zelf in slaap vallen. Wat bij ons bij het flesje melk hielp was er cold turkey mee stoppen, maar wel een ander (positief) onderdeel van het slaapritueel introduceren. Wij kozen voor een boek, maar het kan ook een liedje zijn, massage etc.

één jaar geleden

Ik heb hetzelfde met mijn dochter (helaas). Ergens vind ik het wel fijn, maar we waren echt goed bezig met minderen. Maar nu met ik denk een slaapregressie, pfff het is echt lastig nu. Het duurt nu nóg veel langer. Net als wat jij zegt, middag en bij de opvang doet ze het gewoon.

één jaar geleden

Doe je iets anders qua slaapritueel? Als hij weent gaan we na 1 minuut dan 2 minuten dan 4 minuten enzovoort. Gewoon aaitje geven en weer weggaan, tegen verlatingsangst.

één jaar geleden

Ik moest het met 9 maanden afbouwen want was zwanger en kon niet meer wiegen. Ik bleef toen naast haar bed zitten en praten net zolang tot ze sliep, duurde in t begin erg lang en t was volhouden. Nu heb ik een ritueel dat ik haar eerst knuffel en ik vertel haar elke keer wat ik ga doen dus dat ik haar zo in bed ga leggen en ik blijf er nog even naast zitten en dat ik zo meteen naar beneden ga en ik geef haar dan nog een kus doe een beetje gek zeg welterusten en loop weg. Dit accepteert ze helemaal en ze gaat gewoon slapen. Is een tijdje geweest dat ze even ging tegen sputteren maar dat liet ik tenzij ze overstuur gaat huilen dan ga ik terug maar dit gaat nu goed gelukkig

één jaar geleden

Hier exact hetzelfde. Op de opvang gaat hij braaf liggen, niets aan de hand. Mijn zoon is nu 1,5 en zet het op een krijsen zodra ik wegloop. Is niet altijd zo geweest, vanaf 10 maanden vooral. Nu zijn we dus aan het trainen, dat hij in zijn eigen bedje ligt en ik ernaast zit. Nu nog tot het moment dat hij in slaap valt, maar probeer met regelmaat al eerder zijn kamer uit te gaan… in de hoop dat hij eraan zal wennen. Ik ben nu ook weer zwanger dus hij moet wel. Zal nog een lange weg zijn ben ik bang 😅 (voor mij in ieder geval)

één jaar geleden

Reactie op Aeterna

Doe je iets anders qua slaapritueel? Als hij weent gaan we na 1 minuut dan ...
Neee ik doe niets anders het is precies hetzelfde als in de middag!

één jaar geleden

Neee ik doe niets anders het is precies hetzelfde als in de middag!
Hoe lang duurt dat ongeveer? Ik heb eens gelezen dat 15-30 min goed is. Bij ons is dat omkleden in de badkamer, verhaaltje lezen in de kamer, slaapliedje. Smiddags kunnen we hem gewoon in bed leggen.

één jaar geleden

Wij doen in de avond ook een langer ritueel dan in de middag. Smiddags is gewoon naar boven schone luier slaapzak aan en slaaplekker... Avond is 18.15 naar boven in bad. Pyjama aan haren kammen Slaapzak aan. Flesje in de stoel (150ml) gewone melk. Tandjes poetsen en in bed. Ja het is even een opgave althans dat lijkt zo.. we doen haar niet in een vol bad en niet eens heel lang. Het is meer dat het erbij hoort. Flesje alvast beneden klaar maken binnen 30min ligt ze er in. Dit werkt gewoon vanaf dat ze klein is heel goed dus we blijven het lekker doen 😂

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wij doen in de avond ook een langer ritueel dan in de middag. Smiddags is g ...
Als ik het zo lees met wiegen heeft ze gewoon na een dag wat meer tijd nodig om in slaap te komen. Hier werkt een boekje lezen alleen dus ook niet altijd even een warm badje wel.

één jaar geleden

Niet echt een tip voor het wiegen, maar wel voor t speentje; vast maken aan haar slaapzak dmv zo een difrax koord (Die is erg kort dus niet gevaarlijk) Op die manier kan ze zichzelf sussen en ook niet meer haar speen op de grond gooien