11 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Mijn kindje wordt in september 2 jaar en ik merk dat ze de laatste tijd ook heel slecht slaapt. Ze krijst niet maar blijft heel lang babbelen in bed en draaien. Minstens 1 tot 2 uur. Middagdutjes doet ze ook amper. 9 van de 10 keer slaapt ze smiddags helemaal niet meer. En savonds vaak ook drama. Achja alles is een fase zeggen ze hé. Geen idee trouwens hoelang zoiets duurt. Ik lees daarom eventjes mee 🤭

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Heel herkenbaar. Mijn kindje wordt in september 2 jaar en ik merk dat ze de ...
Deze situatie verkeren wij ook in, onze dochter wordt eind augustus 2. 's Middags wil ze 9 van de 10 keer niet slapen (alleen als ze 's ochtends heel vroeg wakker was, wil het nog wel eens lukken) en 's avonds is het ook drama. Veel kletsen, druk doen, zichzelf wakker houden, als ze net in slaap valt zichzelf wakker schudden en heel actief doen, het is voor alle partijen frustrerend, want ze is wel degelijk moe! Wat ook niet helpt is dat ik nu ruim 38 weken zwanger ben, zelf denk ik dat dit misschien ook een rol speelt.

één jaar geleden

Bij ons ook heel herkenbaar, mijn zoontje wordt 21 september 2 en hij slaapt al sinds juli enorm slecht weer, bij ons is het nu wel al heel lang aan het duren en hij is nog niet eens 2 dus ik hou mijn hart vast en hoop dat de slaapregressie vroeg viel bij hem.. 😥

één jaar geleden

Hier ook eentje die begin september 2 wordt. Momenteel ook krijsen bij het naar bed brengen en lang wakker liggen vooraleer ze in slaap valt. Dus heel herkenbaar. We proberen ook geen andere gewoontes gewoon te maken, dus houden vast aan ons ritme dat we hadden. Hier duurt het al ongeveer een week.

één jaar geleden

Ze krijst nu wel als ze naar bed moet en babbelt veel. Terwijl met het middagdutje ze gewoon gaat en nog steeds 2 tot 4 uur slaapt. snachts slaapt ze van 20 tot 8/9, ik verwacht telkens dat het minder wordt. Vraag me soms af of ze niet teveel slaapt

één jaar geleden

Wij hebben compleet hetzelfde meegemaakt. Mijn zoontje is op 6 juli 2 jaar geworden en echt dag op dag ging het van neerleggen en slapen naar krijsen, roepen, tieren, ... Het heeft gelukkig maar een goeie week geduurd! Hopelijk zijn jullie er ook snel terug vanaf :)

één jaar geleden

Hier ook een peuter die krijst met naar bed gaan. Laten jullie dan krijsen en normale tijd naar bed? Hoelaat is bedtijd bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op Sabjuh92

Hier ook een peuter die krijst met naar bed gaan. Laten jullie dan krijsen ...
Wij behouden onze normale bedtijd wel. Hier een middagdut van 13u tot 15u en nadien rond 19u/19u15 naar bed.

één jaar geleden

Reactie op Sabjuh92

Hier ook een peuter die krijst met naar bed gaan. Laten jullie dan krijsen ...
Tsja, onze bedtijd is 20.30 vaak slaapt ze dan rond 21.15. (Maar nu niet altijd.) Ik ben er de afgelopen dagen achtergekomen dat we er beter bij kunnen blijven als ze gaat slapen. Ze heeft een vloerbed dus ze kan gaan en staan waar ze maar wil (een ledikant weigerde ze vanaf 6 maanden). Ik neem haar dan bij me, met een arm losjes om haar heen en herinner haar er steeds aan dat we nu in bed blijven en gaan liggen en slapen. Dat mondt dan uit in een korte maar hevige huilbui en dan troost ik haar en valt ze vijf minuten later wel in slaap. Ik vind het retepittig, helemaal niet leuk om je kindje zo te zien. Als we haar ‘alleen’ laten, bijv. door met de deuren open in de kamer ernaast te gaan zitten, huilt ze zo verschrikkelijk erg dat ze ervan gaat overgeven 😳

één jaar geleden

Reactie op enigma

Tsja, onze bedtijd is 20.30 vaak slaapt ze dan rond 21.15. (Maar nu niet al ...
Wow, dat is heel heftug dat ze ervan gaat ivergeven! Hopelijk is deze fase snel voorbij🙈

één jaar geleden

Oooh ZO herkenbaar! Wij hebben in de maanden april-mei al superrr veel moeite gehad met slapen van onze dochter, ging het eindelijk weer goed, begint het weer… 😔 om moedeloos van te worden..