103 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb een zoontje van die 2 wordt in augustus. En uitgerekend op 8 september. Scheelt dan dus 2 jaar. Ben nu 27. Leek mij ideaal😁

4 jaar geleden
Ik was ook 26 toen ik zwanger was van eerste. En nu 27 zwanger van de tweede. Wel 28 als ik beval van de tweede. Er zit straks 1 jaar en 8 maanden tussen mijn zonen. 19 januari 2020 en september 2021.
Als ik naar mijn vriendinnen kijk vind ik mijzelf een jonge moeder. Zij zijn nog helemaal niet bezig met settelen meer met uitgaan. Mijn moeder was 27 toen ze zwanger was van mij en werd toen een late moeder genoemd. De gemiddelde leeftijd lag toen ook veel lager als nu. Nu is gemiddelde leeftijd 30. Maar de tijd is ook heel anders. Nu willen vrouwen vaak doorstuderen en eerst reizen maken bijvoorbeeld. Het was de bedoeling dat ik ook nog even zou wachten. Maarja als je geen anticonceptie gebruikt weet je dat het kan gebeuren 😅

4 jaar geleden
26 is een hele mooie leeftijd toch. Jong vind ik persoonlijk begin 20 en oud of late moeder vind ik eind 30. Ik zelf ben 31 en net wel of net niet 32 wanneer ik ga bevallen. Ik vind het alleen altijd zo naar om de stempel jong of laat/oud te moeten geven/zeggen. We weten nooit wat de reden of keuze is waardoor iemand op een bepaalde leeftijd moeder mag worden. Maar goed, dat was je vraag helemaal niet hihi. Ikzelf zou 2,5 jaar tussen de 1e en 2e laten, maar dat is mijn keuze. Qua vruchtbare leeftijd heb je nog alle tijd hoor, dus doen wanneer jullie toe zijn aan een 2e

4 jaar geleden
Ben zelf 25, word ongeveer 2 maanden na de bevalling 26 en mn partner is 27 bij bevalling. Ik vind niet persee dat we jong zijn maar ook zeker niet oud.
Ik denk dat het heel erg persoonlijk is, de ene is er nou eenmaal eerder aan toe dan de ander! Trek je vooral niet teveel aan van wat een ander ervan vind, jij/jullie weten het beste wat goed is binnen jullie relatie ❤️ enjoy

4 jaar geleden
Ik was net 32 toen ik beviel van onze oudste en ben straks nog net 34 als ik van de tweede beval. Ben ik dan een “late moeder”?
Denk dat het allemaal weinig uit maakt, maar dat het er om gaat waar jij/jullie je goed bij voelt. Een derde is misschien ook nog wel welkom, maar dan zal ik ook richting de 37/38 gaan. Tsja, als dat zo is, dan is dat zo

4 jaar geleden
Ik ben ook 26 en voor het eerst zwanger ☺️ ik denk dat je vooral op je gevoel af moet gaan wanneer je er evt ook zelf klaar voor bent, en dan moet het ook lukken uiteindelijk natuurlijk. Geniet vooral eerst goed van je eerste!

4 jaar geleden
Ik ben 25 en 26 als ik beval. Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van je situatie. Ik heb zelf vriendinnen die nog studeren aan de universiteit. Die vinden dit heel jong. Dat kan ik mij voorstellen dat leven is nog heel anders. Plus dat de meesten eerst nog carrière willen.
Ik zelf zie het niet zo. Meer als een mooie leeftijd waardoor je nog veel kan met je kinderen. En nog wel redelijk jong bent wanneer zij opgroeien.

4 jaar geleden
Ik ben net 27 geworden, 26 toen ik zwanger werd dus... vind het zelf een gemiddelde leeftijd! Je gaat er echt voor als je er samen klaar voor bent vind ik... vind 20 jong en 35 “oud” om moeder te worden maar nogmaals, als je er dan pas klaar voor bent of er dan pas zeker van bent dan is dat ook helemaal prima! En ja, ik zou zelf wel 2,5/3,5 jaar wachten met ons volgende kindje, gewoon om ook intens te genieten van ons eerste kindje en daar de tijd voor te nemen😉 (als het allemaal lukt natuurlijk, want het moet gegeven worden😉)

4 jaar geleden
Maakt niet uit toch? Vind het een hartstikke mooie leeftijd om aan kinderen te beginnen 🤗
Ben zelf 29 en ben blij dat ik ook nog lekker lange vakanties etc heb meegemaakt (vorig jaar op de valreep nog naar Bali geweest 😍) Ook nog lekker genoten van de stap periode, een eigen zaak opgestart wat bovenverwachting loopt dus kom maar op voor de baby / moeder fase nu haha

4 jaar geleden
Ik was 15 toen ik zwanger was en beviel van m’n zoon maar hij is met 38+3 stil geboren.
Ik was 21 toen ik beviel van m’n dochter en bij haar duurde het ongeveer 3 jaar voordat ik zwanger werd. Na m’n dochter gelijk voor de volgende gegaan en na 4 jaar zwanger. Ben nu 26 jaar en 16+3 🥰.
Volgens mij is een Nederlandse dame 30 jaar oud gemiddeld voor een eerste kind. Dus dan ben je zelfs nog aan de vroege kant.
Hoelang wachten voor een tweede? Ik denk een persoonlijke kwestie haha. Sommige willen zo snel mogelijk achter elkaar zodat ze tegelijk uit de luiers zijn etc. En andere zeggen minimaal 4 jaar want dan zit het andere kind op de basisschool en is een stuk zelfstandiger etc.
Nog gefeliciteerd 😘

4 jaar geleden
Reactie op Eknein-
Ik ben van de eerste bevallen op mijn 26ste, van de tweede op mijn 28ste en ...
Klinkt ideaal 😍

4 jaar geleden
Ik werd zwanger op mijn 26, ben bevallen toen ik net 27 was. Opnieuw zwanger nu en sinds gisteren ben ik 28! Kort op elkaar dus. Was niet helemaal de bedoeling. Maar ik ben dolgelukkig ❤️