73 Reacties

4 jaar geleden

Hai, Ik ben vandaag ook 40+5! Ik had vanmorgen een gesprek in het ziekenhuis en morgen krijg ik een ballon. Bij mijn vorige zwangerschappen ben ik met 38+1 en 40+4 ingeleid vanwege diabetes, dat heb ik dit keer dus niet. Moet morgen om 14:15 in het ziekenhuis zijn, spannend dus 😍.

4 jaar geleden

Jupp vandaag 40+3 1ste kindje. Ik voel me nog fit. Wel voorweeën gehad, vannacht misselijk en vanmorgen buikpijn van de zenuwen maar nog niks.. nu controle bij de vk

4 jaar geleden

Aanstaande woensdag ben ik 40 weken. Ook nog geen enkel spoor van bevalling. Morgen weer controle. Ik mag vanaf morgen wel inleiden verzoeken, maar twijfel ook heel erg. Het is beter om het af te wachten en je lijf zijn eigen beloop te laten. Tot het echt tegen 42 weken aanloopt en je wat hulp moet krijgen. Maar tot die tijd is het beter om het niet te doen tenzij je echt zelf niet meer kunt. Maar ik heb op wat lichamelijke ongemakken eigenlijk geen klachten. Dus denk, hoe nieuwsgierig en ongeduldig ik ook ben, dat ik toch maar nog even afwacht.

4 jaar geleden

Ja ik ben 40+2, vanochtend getoucheerd en nu 1cm ontsluiting. Was nog niet rijp genoeg om te strippen. Inleiden laat ik sowieso pas met 41+6 doen omdat ik er teveel risico's aan vind zitten. Waarom zou je niet eerst voor strippen kiezen ipv inleiden?

4 jaar geleden

Hoi hoi! Momenteel 41 weken zwanger. Vandaag de eerste keer gestript. Had 1 cm ontsluiting. Harde buiken heb ik al een hele tijd en sinds vorige week woensdag af en toe voorweeën. Woensdag word ik eventueel nog een keer gestript en anders nadenken over inleiden. Ik voel me eigenlijk wel goed, maar merk dat ik er nu wel aan toe ben om die kleine te ontmoeten. Verloskundige gaf aan dat inleiden vanaf nu een optie is, maar dat het natuurlijk het beste is dat je lijf ook ‘rijp’ is. Ik twijfel ook hoor! Hoop dat het strippen iets doet.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 41 + 1. Ook nog geen voorweeen of iets gehad. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Er is al 2 keer een poging gedaan tot strippen, maar mijn baarmoedermond is nog steeds heel stug en heb maar 1 centimeter ontsluiting. Morgen een afspraak in het ziekenhuis voor extra controle van de placenta en het vruchtwater. Ik voel me nog steeds goed gelukkig, maar ik ben het wachten wel echt zat. Ik wil heel graag natuurlijk en thuis bevallen, dus wil (als het veilig blijft voor de baby) wachten tot de 42 weken en dan pas inleiden mocht dit nodig zijn.

4 jaar geleden

Hey, ik ben nu 40+ 2 van ons eerste kindje. Ik heb flink veel harde buiken en voorweeën. Maar 't zet maar niet door😭. Morgen controle bij de VK en dan gaan we het hebben over strippen en inleiden en wat de mogelijkheden zijn, aangezien ik graag thuis wil bevallen en dat na 41 weken word afgeraden zou ik het liefst morgen al gestript worden. Maar mijn buik zit nog steeds gigantisch hoog, dus ben bang dat ik toch naar het ziekenhuis zou moeten tzt.🥲 Ik wil gewoon heel graag mijn kleintje vast kunnen houden ipv mijn buik😅🤱🏼👶

4 jaar geleden

41,2! Had het ook wel verwacht nu! 1ste kwam met 40,4 en de 2de met 40,1.. Morgen afspraak in het ziekenhuis voor extra controle en of ik woensdag kan worden ingeleid. Wil graag in sept bevallen 😅 Gister gestript! Maar nog steeds geen klachten! Geen voorweeën! Helemaal niks. Ik word zo weer gestript. En anders moet ik echt accepteren dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. Wou zo graag thuis in bad. Maja dan ma in zh in bad 😅

4 jaar geleden

Reactie op Silly2311

Hey, ik ben nu 40+ 2 van ons eerste kindje. Ik heb flink veel harde buiken ...
Je zou kunnen vragen naar de bishop score als ze voelen of je rijp genoeg bent voor strippen. Strippen is namelijk de eerste keer het meest succesvol en het zou zonde zijn als je het dan laat doen mocht je nog niet rijp genoeg zijn. 90% is succesvol als je pas stript bij een bishop score van 6 of 7. Dan krijg je binnen 2-24 uur weeën. Strip je eerder dan heb je kans op alleen waar gerommel wat niet doorzet.

4 jaar geleden

Reactie op Neoflux

Ja ik ben 40+2, vanochtend getoucheerd en nu 1cm ontsluiting. Was nog niet ...
Inleiden kan alleen maar als er iets van ontsluiting is, dus strippen is altijd nodig vooraf. En als je nog 0 ontsluiting hebt in strippen ook niet en zal er eerst een ballonnetje geplaatst moeten worden.

4 jaar geleden

Reactie op Neoflux

Je zou kunnen vragen naar de bishop score als ze voelen of je rijp genoeg b ...
Zal ik zeker doen, bedankt voor de tip🤗 had er nog nooit van gehoord

4 jaar geleden

Vandaag 41+5.. ik wilde ook afwachten tot 42 weken met inleiden. Afgelopen vrijdag ctg gehad die er geweldig uit zag en vandaag ineens een ctg die niet meer goed is (na 3 volle dagen hevige voor(weeen) dipt de hartslag van de baby bij een wee). Helaas heeft het lot dus bepaald; we gaan voor inleiding. Ballonnetje is geplaatst.. nu wachten wanneer het iets gaat doen. Hopelijk start het bij jullie zelf en is en blijft de baby in orde zodat jullie wel die keuze hebben ☺️!

4 jaar geleden

Reactie op Brinkly

Inleiden kan alleen maar als er iets van ontsluiting is, dus strippen is al ...
Dat klopt, om te strippen heb je ontsluiting nodig maar strippen is een keuze dus als iemand voor inleiding kiest zou ik altijd eerst strippen proberen(mits ontsluiting dan) want dat is minder invasief. Maar ik snap dat als je helemaal geen ontsluiting hebt en je zit al op een behoorlijke termijn dat inleiden dan de enige optie is.

4 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Vandaag 41+5.. ik wilde ook afwachten tot 42 weken met inleiden. Afgelopen ...
Succes en lekker genieten straks!

4 jaar geleden

Reactie op Kentry

Succes en lekker genieten straks!
Lief, dankjewel!!

4 jaar geleden

Hier ook 40+1. Nét overtijd maar ben het wachten ook zo beu. Vannacht wel krampen gehad maar zette niet door. Morgen een afspraak staan om te strippen, ben benieuwd of ik al ontsluiting heb. Mocht het uiteindelijk echt komen tot een inleiding met medicatie dan mogen ze me meteen en ruggenprik geven. Die weeën dmv medicatie schijnen echt een hel te zijn..

4 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Vandaag 41+5.. ik wilde ook afwachten tot 42 weken met inleiden. Afgelopen ...
Wat jammer dat je je ideaalbeeld een beetje bij moet stellen. Hopelijk verloopt de rest wel fijn. Zet 'm op eh! Jij kan dit! Denk aan je 😘

4 jaar geleden

Morgen 40+2 🤰🏽. Heb dan een controle bij de verloskundige en dan gaan ze ook even kijken naar de ontsluiting. Wil morgen in ieder geval nog niet gestript worden.. wil de baby zelf nog even een paar dagen extra de kans geven voordat het weekend begint

4 jaar geleden

Kleine toevoeging: ik heb Ascal moeten gebruiken tijdens de zwangerschap, omdat ik in de risico groep val voor zwangerschapsvergiftiging. Nu zorgt Ascal ervoor dat je placenta extra doorbloed wordt, en dus ook groter is dan gemiddeld vaak. Daardoor hebben mensen die Ascal gebruiken ook vaak wat grotere baby's. Onze baby wordt nu op ongeveer 4 kilo geschat (met 40 weken). Dat jaagt me ook wel angst aan moet ik zeggen..ik wil écht niet teveel overtijd gaan want hoe langer ze blijft zitten...hoe groter de wordt ook :(...

4 jaar geleden

*Hoe groter ze wordt.. *