32 Reacties

2 jaar geleden

Ja hoor, hier ook! Ik volg..... 🙈

2 jaar geleden

Wow! Ik heb geen tips maar wat goed dat je al zolang borstvoeding geeft. Dat wou ik even tegen je zeggen. Ik hoop dat afbouwen snel lukt. Groetjes!

2 jaar geleden

Hier ook standaard rond 1u, 4u en 6u of 7u. Late voeding doen we niet meer, want dat maakt niks uit 🤷. Was al blij dat het 2x wakker worden is ipv 3 of 4🙈😂 Het was 12u, 3u en 5u en hopelijk straks 2u, 5u en 8u

2 jaar geleden

Ben komt zelfs nog vaker nachts. Voor ons bleek een matrasje klem tussen het bed en de muur een uitkomst. Ik word nu snachts wakker van de warmte om er vervolgens achter te komen dat er een kabouter tegen mij aan ligt. (Met koeler weer werd ik 1x wakker om te plassen). Ik word dus niet meer wakker om hem te voeden, dat regelt mijn onderbewustzijn volledig 😅. Resultaat ik kom uitgerust mijn bed uit ondanks dat Ben gerust 4 keer een slokje warme melk wilde drinken.

2 jaar geleden

Idem hier, dus ook even volgen voor de magisch tip 😄

2 jaar geleden

Zoontje is van 14/9 en eet steeds meer mee. ‘s Ochtends broodje, dan fruit, ‘s middags broodje, snack en dan nog avondeten. Lukt niet elke dag, maar bieden het aan met water en sinds kort ook diksap. Overdag bij mijn ouders en papa krijgt hij geen melk meer en bij de gastouderopvang wel. Maar sinds kort drinkt hij weer ‘s nachts en wil hij steeds bij mij zijn. Daarvoor sliep hij wel van 20-22 uur tot 5-7 uur. Maar het hoort erbij. Mijn ouders hadden het bij mijn broertje ook en die kreeg ‘s nachts heel lang een flesje kv van 80 a 100 ml.

2 jaar geleden

Volgens mij is dit vrij normaal. Accepteren en het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken. Hier staat het ledikantje naast ons bed, ik leg haar aan zodra ze een kik geeft en voed dan liggend. Ik ga veilig liggen, suf ondertussen door en wordt ook wel eens een paar uur later wakker met een slapende baby naast mij. Open bar zoals Cooltjuh doet klinkt ook vrij relaxed.

2 jaar geleden

Ja hier ook hetzelfde verhaal, hij is bijna 10 maanden en komt ook elke nacht een paar keer voor wat slokjes. Ik denk ook over afbouwen van bv, maar ik ben zo bang dat ik hem dan niet goed meer in slaap krijg als hij wakker wordt.. Dus tips welkom idd!

2 jaar geleden

Reactie op Ekeid

Wow! Ik heb geen tips maar wat goed dat je al zolang borstvoeding geeft. Da ...
Dankjewel, erg lief! ☺️ Ik hoop dat de kleine het straks ook toestaat dat ze geen melk meer bij mama krijgt🙈

2 jaar geleden

Zoontje is van 27-9, geef nu nogsteeds (grotendeels) borstvoeding, sinds denk 3 weken komt hij niet meer tussen 19-7u (🥳). Ik ben opeengegeven moment gaan proberen toen hij ‘s nachts nog standaard om 23.30u en 4u kwam, om hem niet gelijk drinken te geven maar proberen met een speen te gaan laten slapen. Mijn man of ik ging. Dat heeft paar dagen geduurd en sindsdien komt hij niet meer… Geen idee of dat heeft gewerkt of dat het komt omdat hij overdag meer mee eet? Ik ga nu de borstvoeding overdag afbouwen zodat ik op werk niet meer hoef te kolven en hem ‘s ochtends en ‘s avonds zelf kan voeden. Als dat niet lukt ook prima, wil na 18 maanden (zwanger + baby) m’n lichaam weer voor mezelf 🙃..

2 jaar geleden

Hier is dat ook 99% van de nachten het geval. Ze drinkt dan wel een flinke teug, dus niet alleen voor de troost. Ze zal het nog wel nodig hebben, denk ik altijd maar. Ik houd mijn verwachtingen laag en als ze dan een keertje minder komt, genieten we er extra van. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Eerstekleintje

Zoontje is van 27-9, geef nu nogsteeds (grotendeels) borstvoeding, sinds de ...
Overigens heeft hij de speen nu niet meer nodig. Spuugt hem zelf uit als hij er klaar mee is.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Ben komt zelfs nog vaker nachts. Voor ons bleek een matrasje klem tussen he ...
Ah fijn! Ja, ik laat mijn dochter ook tussen ons in slapen, veilig natuurlijk. Vaak merk ik ook niks dat ik aan t voeden ben, ze vind ze tegenwoordig zelf wel😅. Maar ik wil juist van de nachtvoedingen af… Daarom begonnen met in bedje leggen (ik dacht als ze me niet ruikt wil ze wellicht minder snel drinken), maar dan kan ik er juist uit om vervolgens toch te voeden. En ook met t oog op dat ze wel moet wennen aan dr eigen bed en niet meer bij mama/papa🙈 alleen lukt niet zo goed haha

2 jaar geleden

Super fijn zeg!! Mijne pakt helaas geen speentje anders was t een goede tip!

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Ah fijn! Ja, ik laat mijn dochter ook tussen ons in slapen, veilig natuurli ...
Wij moesten een tijdje geleden vanwege een kleine val tegen zijn hoofdje en direct erna spugen langs de hap. Die arts zei mij dat het in eigen bedje slapen en zelfs eigen kamer slapen, geheel cultureel is. Sindsdien heb ik dat hele gedoe over boord gegooid en slaapt het hele gezinnetje beter. Ok nu meneer verlatingsangst aan het ontwikkelen is niet zo, want vind het te warm om hem bij me te hebben liggen en Ben vindt het heerlijk 🤣. Ik was gisteren zo leuk om rond, 3 pas mijn koffie te pakken. Ik ben vandaag gebroken, het leek wel een heen en weer show. Ben heeft toch iets meer dan gepland van mijn binnen gekregen via mijn BV. + we zijn er nu achter dat hij in zijn slaap huilt/schreeuwd zonder wakker te worden. Dus vannacht 3x wakker geworden voor niks 🤣🤣🤣. Sliep zelf ook minder door die late koffie 🤣. Moet je nagaan het was al een latte macchiato en dan nog eens met extra melk, maar toch voelde ik hem savonds goed zitten 🤪.

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Ah fijn! Ja, ik laat mijn dochter ook tussen ons in slapen, veilig natuurli ...
Het schijnt ook te helpen als ze naast papa liggen in het ledikant ipv mama. Dan kun je haar nog wel die nabijheid bieden maar gaat ze misschien iets minder snel naar je op zoek. Het is wel zo dat afbouwen van borstvoeding geen garantie geeft op doorslapen en dat nachtvoedingen afbouwen pas geadviseerd wordt vanaf 12 maanden, maar nog liever pas vanaf 18 maanden. Je zou kunnen kijken of je je dochter afgekolfde melk/kunstvoeding kunt geven uit een flesje zodat je man ook een voeding kan doen en je wat meer kan slapen. Daarnaast kan het helpen om eerst tijdens het borstvoeding geven ander slaap associaties in te bouwen zoals wiegen, een liedje zingen, over haar rug aaien enz. En als ze die gewend is, kijken hoe het helpen met in slaap vallen gaat zonder de borstvoeding. Maar ik denk dat de kans groot is dat je er alsnog uit mag s nachts dus dan is het denk ik vooral voor jezelf kijken wat minder energie kost op zo’n moment.

2 jaar geleden

Dit doe ik nu ook ivm eenkennigheid en verlatingsangst laat ik hem ‘s nachts pruttelen. Wordt het erger ga ik erheen om te voeden en anders niet. Meestal slaapt hij na 5-15 minuten gewoon weer verder de afgelopen drie nachten.

2 jaar geleden

Hier geen bv maar wel 1-3 keer per nacht eruit. Ze wil gewoon even mama dus ze slaapt meestal gelijk weer verder maar blijft wel vermoeiend. Gaat wel steeds beter!

2 jaar geleden

Hi! Dat is heel normaal hoor dat je kleintje nog wakker wordt s nachts, zeker bij borstvoeding. Doe vooral wat goed voor jou en je kleintje is. Mijn kleintje wordt gemiddeld nog 4 keer per nacht wakker en dat is op een goede nacht. Een slechte nacht kan dit gerust 6 keer zijn. Nee dat is niet leuk voor mij maar het is wat het is en gaat over voor hij 18 is. En ik geef nu nog steeds borstvoeding

2 jaar geleden

Reactie op Kimberley1986

Hi! Dat is heel normaal hoor dat je kleintje nog wakker wordt s nachts, zek ...
Bedankt voor je reactie! Vind het fijn om te horen dat meerdere moeders dit ook hebben (en het dus normaal is🙈). Mijn vriend wordt er soms echt “moe” van dat het elke nacht raak is met huilen en dat vind ik dan weer lastig om mee om te gaan.. In onze omgeving slapen de babys die we kennen wel door dus voor hem is onze dochter dan eerder uitzondering dan dat het wel normaal is om wakker te worden.