32 Reacties

2 jaar geleden

kindje van 7/9, dus bijna 10 mnd en hij begint nu beetje de nachtvoeding te droppen.. af en toe he zoals al eerder gezegd je verwachtingen laag houden en t jezelf zo makkelijk mogelijk maken (straks melkpoeder en thermosfles op je nachtkastje)

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

kindje van 7/9, dus bijna 10 mnd en hij begint nu beetje de nachtvoeding te ...
Oh hele fijne tip!! Thanks! 🙌

2 jaar geleden

Ik gaf op een bepaald moment gewoon een beetje lauw water. Dan keek ik wat ze overdag had gehad of dat genoeg was. En dan probeerde ik het eerst met een beetje water.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik gaf op een bepaald moment gewoon een beetje lauw water. Dan keek ik wat ...
Ook een goeie idd, thanks! ☺️

2 jaar geleden

Reactie op babybe2021

Hier geen bv maar wel 1-3 keer per nacht eruit. Ze wil gewoon even mama dus ...
Hier precies tzelfde!

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 10 maanden drinkt ook nog twee keer per nacht. Is inderdaad pittig. Ik heb geen adviezen, maar een cosleepledikant scheelt veel moeite met pakken en wegleggen 🙂 Sterkte met de nachten!

2 jaar geleden

Reactie op Kikkerdansje

Volgens mij is dit vrij normaal. Accepteren en het jezelf zo gemakkelijk mo ...
Precies hetzelfde hier!

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Zoontje is van 14/9 en eet steeds meer mee. ‘s Ochtends broodje, dan fruit, ...
Hoi! Hier een ongevraagd advies 😇 Ik weet niet hoe lang je zoontje naar je ouders en papa gaat en hoe lang hij dus geen melk krijgt, maar ik wilde je meegeven dat melk tot 1 jaar is, de hoofdvoeding is. Misschien een idee om eens te hoeveel hij nodig heeft voor z'n gewicht en of hij daar aan komt op een dag?

2 jaar geleden

Hoi! Hier ook 2-3 keer per nacht. Even drinken en weer verder slapen

2 jaar geleden

Ja je hebt vaak ook wel even een periode verlatingsangst. Ik denk dat dat dan vaak mee speelt even de extra aandacht. Ik deed niet altijd een flesje alleen als het echt niet ophield met huilen. Vaak hielp het ook als ik mijn dochter even uit haar kamertje haal. Even rondje boven lopen en dan weer rustig in bed met een speentje. Dan is het hysterische er af. Als ik weet dat ze overdag goed heeft gegeten en gedronken dan bied ik eerst water aan.Drinkt ze veel dan pak ik een fles. Maar goed je wilt ook geen gewenning.

2 jaar geleden

Hier een meisje van 9,5 maand en ben bijna helemaal afgebouwd met borstvoeding nu. Met de nachtvoedingen was het hier op een gegeven moment duidelijk dat ze het ook af kon met een knuffel/nabijheid. Ik legde had eerst altijd meteen aan maar ze viel dan vaak na 5 min in slaap. Toen ben ik het gaan rekken. Wel naar haar toe en oppakken maar kijken of ze op die manier ook weer in slaap viel. En ja hoor! Op een gegeven moment kwam het speentje ook weer in beeld, en dit maakte ook echt verschil. Ik weet dat je het speentje niet als ‘honger rekker’ moet gebruiken maar het was duidelijk dat als ze zie goed als meteen weer wegdommelde dat het ging om de troost en nabijheid. Overigens ben je dan misschien wel van nachtvoedingen af, maar het willen van je nabijheid is een heel extra onderwerp en gaat niet dan ineens vanzelf over! Dus je kan nog steeds verwachten om er uit te moeten voor een knuffel en mamma of pappa 🥰🙃

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Ben komt zelfs nog vaker nachts. Voor ons bleek een matrasje klem tussen he ...
Idem hier. Ze slaapt bij mij en ik word tegenwoordig niet meer wakker voor voedingen. Doe ik in mijn slaap😅. Wisten we niet tot ik tegen mijn vriend zij: “goed he! Ze slaapt nu al 2 nachten door” en hij me liet weten dat ze nog zeker 2 keer had gedronken elke nacht. Blijkbaar wordt hij er wel wakker van😅