Dames,
Vanaf 2 augustus 2022 krijgen ouders 9 weken betaald (70%) ouderschapsverlof. Deze moet wel opgenomen worden voordat onze kleintjes 1 jaar worden. Nu wordt mijn zoontje 26 augustus al 1. Ik mag nog wel vanaf 2 augustus tot en met 26 augustus verlof opnemen met 70% van mijn salaris. Ik ben super blij want dan kan ik daarachter nog mijn vakantie eraan plakken en kan ik nog even heerlijk genieten van de mooie momenten samen met hem!
wie gaat dit nog meer doen?
Hier nemen we 5 weekjes zomervakantie (half augustus-half september) als ouderschapsverlof. Daardoor hebben we de rest van het jaar wat extra vakantieweekjes 😁. Topregeling!
Ja ik ook! Heel fijn, mijn bedrijf laat het toe om de dagen waar ik recht op heb (22/8-3/9) het het hele jaar op te nemen tegen dezelfde voorwaarden 🙏🏻
Ik heb van 2 aug tot en met 3 september. En de eerste 3 weken van september had ik al vakantie gepland. Want dan gaan we weg. Nu heerlijk bijna 2 maanden vrij 🙏🏻
Oh wow, dit wist ik helemaal niet! Mijn dochter wordt half september 1 dus ik kan er ook nog gebruik van maken. Ik begin alleen 1 juli met een nieuwe baan, niet zo fijn om dan al zo snel verlof op te nemen.. 🤔
Oh wow, dit wist ik helemaal niet! Mijn dochter wordt half september 1 dus ...
Ik zit met hetzelfde. 11 mei start ik met een opleiding en nieuwe baan. Maar misschien ga ik dan bv 2 dagen per week opnemen die periode dat ik er recht op heb. Toch wat extra tijd met ons mannetje maar wel gewoon door met werk en opleiding.
Jaaa!! Super fijn! Ons dochter is van 20 september dus wij hebben recht op precies 7 weken. De laatste week neem ik nog verlof op waardoor ik heel aug en september heb.
Ons nieuwbouwhuis wordt eind aug/ begin sept opgeleverd dus komt dubbel zo goed uit 😊
Dit is zo’n fijn vooruitzicht! Ik werk nu op 70% van mijn oude contract dus ik kan gewoon 6 weken vrij nemen met precies hetzelfde salaris! Een feestje.
Ik heb t ook aangevraagd, alleen vraag ik me af of je werk het kan weigeren…? ivm vele vakantie aanvragen in augustus zitten ze rooster technisch krab in personeel. Ik moet het nog officieel te horen krijgen, maar ik heb al vernomen dat het niet makkelijk zal gaan.
Maar je vakantiedagen worden dan toch minder als je ouderschapsverlof opnee ...
Bij betaald ouderschapsverlof niet, las ik op het internet. Maar pin me daar maar niet op vast 🙈. Zal het voor de zekerheid nog even navragen op mijn werk.