5 Reacties
2 jaar geleden
Ik kan je geen advies geven helaas ben zelf gestopt na 6 maanden met bv. Wilt ze ook geen roosvice, thee of misschien een smoothie en die iets dunner maken? Vind mijn meisje heerlijk ☺️
2 jaar geleden
Zoontje heeft ook niet altijd hele volle plasluiers en ook niet altijd zes op een dag. Hij drinkt nog zo’n 3-6 keer aan de borst en drinkt daarnaast kleine beetjes diksap, water of afgekolfde melk. Komt goed aan, is vrolijk, beweegt veel en eet ook goed. Hij haalt ook vocht uit fruit en groentes natuurlijk. Dus deels herkenbaar. Zolang je kindje het verder goed doet.
2 jaar geleden
Het advies van de diëtiste van het ziekenhuis is nog geen ander drinken behalve borstvoeding. Volgens haar is het belangrijk dat ze het eerste jaar alleen melk krijgen en dus niet afbouwen of andere dranken zoals het cb adviseerd. Maar mijn dochter had ook een dip in de groei en kma. Misschien dat dat anders is.
Ze denken nu dat ze door obstipatie steeds te weinig drinkt en door te weinig drinken weer verstopt raakt. Ze krijgt sinds 7 maanden laxeermiddelen. Ze heeft nu een klisma gehad, dus ik hoop eigenlijk dat ze nu meer gaat drinken en de plasluiers ook meer worden
2 jaar geleden
Flint is iets meer als 8 kg en maat 4 is onze nachtluier. Deze vol krijgen is ook wel erg veel hoor.
Alleen bv en geen water of iets er naast is een prima advies voor alle bv kindjes onder een jaar. Ook Stefan Kleintjes (lactatiekundige en kinderdiëtist) adviseert dit inderdaad.
Veel meer dan vaker aanleggen kan je niet doen. Met dit warme weer leg ik regelmatig aan, elk uur wel even een slok of wat. Zelf ook goed drinken, ik drink dan iets van 3 liter vocht op 24 uur.
Het kan inderdaad dat ze moe is of afgeleid en daarom niet (goed) wil drinken. In slaap voeden kan helpen, omdat ze half slapend vaak heel goed drinken.