16 Reacties

9 maanden geleden

Jeetje wat heftig! Knap opgepakt hoor, echt!! Enige tip zou ik hebben om een lieve hond te zoeken om langzaamaan te wennen. Ik heb geen idee waar je woont maar ik weet dat de hond van m’n moeder een lieverdje is (en is gewend aan mijn zoontje). Waar woon je ongeveer (als je dat zou willen via een hond die goed getraind is, want m’n moeder traint de honden (helaas 1 net overleden) heel streng en secuur). Mocht je dat niet willen, kijk alsjeblieft voor zo iemand in je buurt om af en toe samen mee op te trekken of gewoon op bezoek te komen. Sterkte ❤️‍🩹

9 maanden geleden

Jezus wat heftig. Ik denk dat jullie alles al goed doen. Het komt weer even omhoog en dat is prima. Vooral zo doorgaan!

9 maanden geleden

Ah super lief jullie reacties. Het lijkt inderdaad weer even omhoog te komen. Mijn vriend zei net dat het gisteren avond begon met naar bed brengen. Ze ligt onder een deken met tekkels erop. Misschien zie ik het zelf wel allemaal te zwaar. Een hond opzoeken kan inderdaad, ik wilde daar nog even mee wachten tot ze wat ouder is en ik het haar nog beter uit kan leggen. We komen wel op straat honden tegen, maar die lopen gewoon langs. Mijn dochter reageert dan ook niet bijzonder. Wel zorg ik nu altijd dat ik tussen haar en de honden in sta.

9 maanden geleden

Ahh wat een heftige ervaring. Snap je zorgen maar je hebt het heel goed aangepakt hoor. Het zit duidelijk nog in dr hoofd af en toe, gewoon haar gevoelens erkennen. Dan kan ze het verwerken. Situatie nog eens verbaal doornemen en dan uitleggen dat je snapt dat het pijn deed aan haar oren en spannend vond. Uitleggen waarom de hond dat deed, maar er niks kwaads mee bedoelde. En indd langzaam laten wennen op haar tempo aan honden die goed reageren op kinderen. Misschien op tv Woezel en pip kijken? Dat zijn ook hondjes geloof ik. Beetje positieve associaties opbouwen. Komt wel weer goed, gewoon even tijd nodig. Sterkte!

9 maanden geleden

Reactie op Nobeltje

Ah super lief jullie reacties. Het lijkt inderdaad weer even omhoog te kome ...
Godzijdank is ze niet gebeten. Ze is het aan het verwerken en dan komt het af en toe terug. Ik zou het ook niet te veel aandacht geven. Hondjes zijn lief. Poesjes ook.

9 maanden geleden

Och arm kind. Wat een vreselijke ervaring! Denk persoonlijk dat het met positieve tegen ervaringen met hondjes wel op zal lossen. Wij hebben hier thuis dat onze dochter doodsbang is voor de stofzuiger. Dan gaat ze helemaal uit dr plaat. Ook best lastig 😅

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Godzijdank is ze niet gebeten. Ze is het aan het verwerken en dan komt het ...
Maar echt hè… ik speel zelf ook steeds de situatie af in mijn hoofd. Het was echt heel erg beangstigend. Gelukkig is ze niet gebeten inderdaad.

9 maanden geleden

Reactie op Irisje123

Och arm kind. Wat een vreselijke ervaring! Denk persoonlijk dat het met pos ...
Ja maar stofzuigers zijn natuurlijk wel heel onvoorspelbaar, ik snap je dochter wel 😜 haha. Maar dat is ook erg lastig, er moet toch wel eens stof gezogen worden. En het geeft ook echt een hard geluid.

9 maanden geleden

Wat een ontzettend naar verhaal! Knap hoe je ermee omgaat. Ik zou EMDR aanraden. Kortdurende trauma behandeling die erg goed werkt op zo'n enkelvoudig trauma. Kan ook al bij heel jonge kindjes. Is niet ingrijpend maar werkt erg goed. Ik ben zelf psycholoog, heb geen professionele ervaring met zulke jonge kindjes, maar bij mijn neefje van destijds 3 heeft dat binnen 2 sessies geholpen (hij was een keer bijna gestikt en durfde niet meer te eten). Google maar eens en laat weten als je vragen hebt (ook al werk ik zelf niet met kinderen).

9 maanden geleden

Wij hadden in de straat een valse hond met een (hele lieve) oudere dame van 78 die hem regelmatig niet kon houden. Met zn allen meldingen gemaakt bij de wijkagent. Die zijn gaan praten en na verschillende pogingen met trainingen en honden gedragstherapie is het beestje toch ingeslapen. Had al 2 mensen en een kind gebeten hier in de buurt. Vind het verschrikkelijk maar het is echt beter. Het baasje was het hier uiteindelijk gelukkig ook mee eens.

9 maanden geleden

Reactie op DS1610

Wat een ontzettend naar verhaal! Knap hoe je ermee omgaat. Ik zou EMDR aanr ...
Bedankt voor de tip! Deze zal ik onthouden. Mocht ze er echt actief last van krijgen zal ik dit eens gaan doen met haar. Ik heb zelf ook als kind emdr gehad. Hielp erg goed, na 2 sessies kon ik weer een ziekenhuis inlopen zonder flauw te vallen 😅

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Wij hadden in de straat een valse hond met een (hele lieve) oudere dame van ...
Getsie dat lijkt mij niet fijn om zo’n hond in de wijk te hebben. Dood eng. Hier in de straat heeft elk huishouden een hond, allemaal erg waaks. Maar komen hun erf niet af. Maar het nodigd niet uit om te gaan vragen of mijn dochter daar hondje mag komen aaien haha.

9 maanden geleden

Reactie op BabyvdN

Jeetje wat heftig! Knap opgepakt hoor, echt!! Enige tip zou ik hebben om ee ...
Ik woon in Dordrecht ☺️

9 maanden geleden

Vandaag zat mijn dochter in een winkelwagen en we passeerde een hond. Deze begon precies op dat moment te blaffen naar een andere hond. Mijn dochter schrok zo erg. Daarna zei; mama ikke bang. Schrok ervan. 🥺 Ze was er ook gelijk klaar mee, niet voor rede vatbaar en wilde naar huis. Hele terug weg naar huis om alles aan het piepen. Bleh..

9 maanden geleden

Kinderen verwerken ook door te spelen. Je zou met een (knuffel)hondje samen kunnen spelen dat de hond blaft en hoe je daarmee om kan gaan. Dat de hond moet leren om rustig te blijven. En dat je ook leuk met een hond kunt spelen en knuffelen. Je kunt uitspelen hoe het baasje / een persoon kan reageren op een hond. Als je het als rollenspel voordoet zal ze daar dingen uit overnemen, en haar eigen ervaring en verhaal mee maken.

9 maanden geleden

Reactie op Sneeuw

Kinderen verwerken ook door te spelen. Je zou met een (knuffel)hondje samen ...
Dat doen we indd. Ik speel vaak dat ik een hond ben, ze geniet daar echt heel erg van. Wordt helemaal enthousiast. Dat vindt ze een heel leuk spelletje. We hebben ook zo’n hondje waarbij je een knopje kan indrukken en dan begint t die te blaffen, die is ook helemaal het einde. Vandaag gaan steppen in het park en zodra ze levensechte honden in de verte ziet bevriest ze lichamelijk en herhaald ze steeds; hondje hondje blaffen. En uiteindelijk wil ze zich aan mij vastklampen. Ik leg haar dan uit wat de honden aan het doen zijn ect. Ik denk dat we zoals eerder benoemd is eens een “betrouwbare” hond moeten opzoeken.