Dames, wellicht dat meer kindjes hier last van hebben of iemand tips heeft. Sorry alvast voor het lange verhaal.
6 weken geleden was onze kleine een heel klein beetje aan het snotteren, niks bijzonders. De dag erna bij het opstaan niks aan de hand en vrolijk lachend de dag gestart. Ik bracht hem naar mijn moeder voor haar oppasdagje, want ik moest werken. Na een uur belt ze me, dat hij helemaal overstuur was en echt pijn leek te hebben. Moeite met ademen een beetje en ze wist het niet goed. Nou ik uiteraard daarheen, waardoor die wel wat rustiger werd. We zijn samen gaan wandelen, want slapen wilde die eerder ook niet. Moment dat hij weer wakker wordt, meteen weer echt janken en weer lijkt ie gigapijn te hebben. Huisarts gebeld, mochten langskomen en eenmaal daar werden we doorgestuurd meteen naar de kinderarts in het ziekenhuis. Daar hebben we de nacht moeten doorbrengen. De kleine aan het zuurstof en vernevelen om het uur. De dag erna leek het al stukken beter te gaan en mochten we einde van de dag naar huis (na nog meerdere keren verneveld te hebben en goede resultaten uiteraard.
2 weken later, eigenlijk weer een beetje hetzelfde. Begin van de dag ook niks aan de hand, na een paar uur (toevallig samen bij ons mam) weer dezelfde klachten etc. Ik uiteraard meteen weer de huisarts gebeld en mochten weer langs komen. Bij de huisarts hadden ze een puffer geprobeerd, leek wel wat verlichting te geven, maar naar mijn mening niet voldoende, dus hoppa weer naar het ziekenhuis. Weer hetzelfde, aan het zuurstof en vernevelen. Na de nacht waren zijn waardes weer stukken beter, waarna hij van het zuurstof af mocht en we over mochten op de puffer ipv vernevelen. Einde dag mochten we weer gaan, maar uiteraard wel met een puffer. Daar leek ie goed op te reageren en we moesten een schema aanhouden.
Nu zijn we weer 2 weken verder en vandaag eigenlijk weer een beetje dezelfde klachten. Nu begon het dan vannacht met veel hoesten en in de loop van de dag benauwder. Dus ik naar de opvang met zijn puffer en dat leek hem wel weer verlichting te geven.
Mijn vraag eigenlijk een beetje is, hier moet toch iets meer achterzitten dan toeval dat hij al 3x in de afgelopen 6 weken dezelfde klachten heeft!
Indien hij morgen geen verbetering toont met zijn puffer, bel ik uiteraard huisartsenpost weer.
Sorry voor het lange verhaal.