12 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is net zo oud en likt alleen aan wat groente maar van echt eten is geen sprake. Hij krijgt dus nog volledig borstvoeding en groeit daar echt als kool op. Ik blijf ben verschillend voedsel aanbieden en heb er vertrouwen in dat het wel gaat komen als hij er klaar voor is.
2 jaar geleden
Lekker je kindje volgen en niet naar andere kijken. Ze is toch blij en klets lekker? Eten komt wel weer. Als ze maar vocht binnen krijgt.
Bij mij krijgt ze nog steeds 5 flessen melk. Niet volgens het boekje, wel een blij kind.
2 jaar geleden
Hier eet ze goed sinds ze in de kinderstoel aan tafel zit. Als wij ook eten gaat dit het beste. Zien eten doet eten.
Soms helpt pureren met bv ook, dan smaakt het wat vertrouwder en kan ze rustig wennen.
Verder zou ik het gewoon blijven aanbieden, zodat ze went aan de smaken en structuren. Niet al te druk om maken, het komt als het komt!
2 jaar geleden
Het duurde bij ons ook even. Zelf aanpakken was lastig en wilde wel afhappen, maar niet zelf beethouden. Zo hebben wij het voedsel een tijdje gegeven. Nu pakt hij het wel zelf beet of bijt het nog steeds af. Kauwt verder prima. De ene dag eet hij veel, de andere dag minder. We maken er gewoon een feestje van en richten er tijd voor in. We leggen geen druk op. En ineens was daar met 7,5 maand die dag dat hij zo een heel ei op at, een dag later een hele boterham (zonder kortsten) enz. Gewoon blijven aanbieden en proberen, dan komt het vanzelf.
2 jaar geleden
Ik lees mee, mijn zoontje eet namelijk alleen gepureerd en geen brood etc. Maar sinds een weekje ongeveer doet hij hier ook heel erg lastig mee, vooral groente.. 😢
2 jaar geleden
Hier het zelfde mijn kleine eet nu ineens ook minder. Replay probeer ik ook soms en sabbelt meer aan dingen :) ik denk dat ik per dag aan 450 melk zit en soms een korstje brood en 100 gram fruit en nu eet hij minder groente van denk 80 gram per dag. Is dat wel genoeg? Maak me druk
2 jaar geleden
Reactie op Maryam1
Hier het zelfde mijn kleine eet nu ineens ook minder. Replay probeer ik ook ...
Herkenbaar, ik weet niet hoeveel melk ze drinkt want geef borstvoeding maar op mijn werkdagen drinkt ze maar 70 ml per keer uit de fles. Daarnaast minimaal groenten en fruit (echt nog proberen). Ik ben haar voor mijn eigen gemoedsrust nog een keer extra gaan wegen en toen ze goed gegroeid bleek kon ik het loslaten.
2 jaar geleden
Reactie op mommyx1509
Ik lees mee, mijn zoontje eet namelijk alleen gepureerd en geen brood etc. ...
Wij hebben die fase met onze dochter(2,5) ook gehad. Ze sliep toen altijd tijdens ons avondeten dus wij gaven haar voor haar slaapje een hapje in de wipstoel. Toen we merkte dat ze minder goed ging eten en lastig ging doen hebben we ons eigen avondeettijd vervroegd en zijn we met zijn allen tegelijk aan tafel gaan eten en toen at ze weer als een bootwerker wat ze voorheen ook deed. Wie weet is dat ook nog iets wat bij jullie werkt als je dat nog niet doet.
2 jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Wij hebben die fase met onze dochter(2,5) ook gehad. Ze sliep toen altijd t ...
Oh wat slim! Nee wij eten inderdaad nog niet samen omdat hij rond 5 uur zijn groente krijgt en wij rond 6 eten, maar ik ga dit zeker proberen!