Wie heeft dit ook als advies van cb gekregen?
Ik mocht een fles vervangen mijn dochter ze is van 24 september bijna 7 maand. Ze eet eigelijk al van alles sochtends fruit tussendoor stukjes brood en aan het eind van de dag 200gram groentehap. En dus 4 flessen van 180ml
Ik mocht dus een fles vervangen door volle yoghurt ongeveer 120ml. Maar ik lees overal dat yoghurt voor 1 jaar nog niet "mag" . Heeft iemand dan misschien een andere suggestie? Ik vertrouw er verder wel op dat ze weten wat ze zeggen. Maar vroeg me af of er meerdere dit advies hebben gekregen
Ik geef mijn kleine rond 15.00 wat yoghurt met fruit er door heen en daarna een lange vinger. Ik heb dit advies niet gekregen maar beetje zelf op gevoel gedaan. En alleen yoghurt vindt hij niet zo heel lekker dus doe er wat gepureerd fruit door heen
Wij geven als tussendoortje ook volle yoghurt ipv de fles! Gewoon cold turkey gestopt met de fles en ging goed. Als er een fles af is mag je daarvoor een ander zuivelproduct aanbieden dus yoghurt is prima😊 hier krijgt hij voor de afwisseling ook maisvingers, een babykoekje of cracotte.
Onze dochter is van 21 september. Wij hebben het advies van wat yoghurt bij het fruit gekregen. Wij zijn al een aantal weken terug naar 3 flessen waarvan ze er 2 niet zo goed drinkt, vandaar wat yoghurt als 'aanvulling'.
Hier 6.5 maand en alleen nog een fles om 7u, 12 en 18.30u. hij krijgt fruit smorgens, na zijn middagdutje een boterham en in de avond na het warme eten krijgt bij yoghurt na. Omdat ik denk dat het belangrijk is dat hij goed gevuld naar bed gaat. We hebben zelf ook wel eens honger later op de avond of in de nacht.
Wij hebben op advies de 2e fles vervangen door 2 boterhammen te geven. Ons schema:
7 uur: 180 cc
10 uur: fruit
11.30 uur: 2 boterhammen met beleg + water
14.30 uur: 180 cc
17.30 uur: groente
18.30 uur: 210 cc + fijne granen