13 Reacties

2 jaar geleden

Welke kv geef je? Welke fles gebruik je? Probeer anders een brede fles En anders geitenmelk wat meer op bv lijkt?

2 jaar geleden

Reactie op Tugba 🥰

Welke kv geef je? Welke fles gebruik je? Probeer anders een brede fles E ...
Ik geef geitenmelk! Ze kan niet tegen koeienmelk (zit in de fam). We gebruiken de avent fles en ook de mimic fles. Beide hapt ze gewoon en ze drinkt er aan het begin gulzig van, alleen dan ineens heeft ze toch meer behoefte aan de borst en dan stopt ze en gooit ze de fles letterlijk weg. Ze kan er dan flink driftig van worden, net zo lang tot ze weer borstvoeding geeft. Ik kan lang volhouden, maar zij al helemaal.

2 jaar geleden

Aahh, lieve mama je doet het super goed!!! Het is oprecht een mijlpaal überhaupt al 9 maanden, en zo te zien groeit ze er heel goed door! Dus weg met die gedachte🙈 Ik geef nu ook 9 maanden bv en ben deze week begonnen met afbouwen. Ik snap heel goed hoe je je voelt, mijn dochter is ook erg gehecht aan mij en wijkt niet van mn zijde😅. Doe het rustig aan en ik zou het niet forceren. Het komt wel, misschien is ze er over een weekje of twee wel weer aan toe? Geniet van deze momentjes want ze komen nooit meer terug☺️💕

2 jaar geleden

Oh ik herken je verhaal heel goed. Mijn zoontje is ook boos als hij mij ziet en niet mag drinken. Ik houd hem soms bewust eventjes af en wacht, want ik haat het ook als hij alleen maar bij mij wil drinken overal, zo alleen kan slapen, getroost worden, enz. Maar als ik er niet ben, gaat het prima. Ik kan nu alleen niet meer naar de wc, de was ophangen of hij schiet al in paniek. Op het werk ben ik nu aan het afbouwen en thuis geef ik nog op verzoek of alleen ‘s ochtends en ‘s avonds. Soms nog ‘s nachts, en dat vind ik dan weer ideaal! 😀 Zet hem op en bouw rustig af. Dan komt er vanzelf een momentje dat ze ermee stopt.

2 jaar geleden

Er is een borstvoeding uitwissel topic, ik denk dat ook daar veel moeders mee kunnen denken. Heel veel succes! Klinkt pittig ♥️

2 jaar geleden

En als je borstvoeding uit de fles geeft? Weigert ze dat ook? Misschien kun je als ze dat wel accepteert, gekolfde borstvoeding geven en dat langzamerhand steeds meer met kunstvoeding mengen. Geen idee of dit verstandig is hoor.. wellicht met een lactatiekundige of CB bespreken

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Er is een borstvoeding uitwissel topic, ik denk dat ook daar veel moeders m ...
Dit is echt een zee aan reacties en onoverzichtelijk. 😞 Maar idd heel pittig! Dat was echt mijn ergste scenario, door je kind uitgekleed worden. I feel for you!! Eet ze wel goed? Je kan ook daar meer op gaan aansturen? Niet om het te vervangen hoor maar meer dan de focus iets minder heftig wordt op de borstvoeding? En dan borstvoeding of kunstvoeding door hapjes doen (pap bijv). Ik vind het ook lastig. Ben nu dus bij het laatste staartje van afbouwen en ik weet gewoon dat ze veel beter uit de borst drinkt dan fles. Maar wat mij rust geeft is dat ze goed vast voedsel eet en water drinkt en dan wel verdeeld over de dag zo’n 400ml aan melk en soms minder. Niet perfect maar ook niet niks!

2 jaar geleden

Gaat ze eigenlijk naar de opvang?

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Aahh, lieve mama je doet het super goed!!! Het is oprecht een mijlpaal über ...
Heel erg bedankt voor je lieve berichtje ❤️ We proberen het met de dag en het gaat steeds ietsje beter (gelukkig). Soms wat slechter maar je hebt gelijk, ik moet er nog maar even van genieten

2 jaar geleden

Reactie op Irisje123

En als je borstvoeding uit de fles geeft? Weigert ze dat ook? Misschien kun ...
Nee weigert ze in principe niet, maar daar doet ze eigenlijk hetzelfde mee als kv: paar slokken en dan de fles wegduwen. Maakt haar eigenlijk niet uit wat in de fles zit, ze weet wat er in mijn shirt zit 😂

2 jaar geleden

Reactie op limelilly

Dit is echt een zee aan reacties en onoverzichtelijk. 😞 Maar idd heel pi ...
Ja dat is echt drama! Dan zitten we ergens en public, en dan trekt ze ineens mijn shirt naar beneden! Bijna erger als borstvoeding geven onder de mensen en dat ze dan steeds loslaat 🫣 Ze eet echt onwijs goed, lijkt wel een bodemloze put! Water gaat er ook prima in, dus overdag heeft ze (buiten het slapen om) het gewoon prima met vast voedsel. Maar zodra ze op het punt staat te gaan slapen, wil ze eigenlijk per se borstvoeding. Moet wel zeggen dat, nu ik vakantie heb, het wel ietsje beter gaat met alleen kunstvoeding. Maar het neemt wel veel meer tijd in beslag.

2 jaar geleden

wat ik niet helemaal teruglees is of jij wel eens 'onbeschikbaar' bent ben je wel eens een avond /dag van huis? hoe gaat het dan? vaak is het zo dat als het niet per se móet dat het dan niet lukt. maar als je er niet ben dan moet het wel..

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

wat ik niet helemaal teruglees is of jij wel eens 'onbeschikbaar' bent ben ...
Ik werk thuis! Drie dagen. De ene dag gaat ze naar de opvang, daar drinkt ze amper uit de fles dus geven ze haar maar voldoende eten. Slapen doet ze daar uit overgave. De overige twee dagen wordt er aan huis opgepast. Mijn moeder neemt haar dan onder werk wel eens mee maar daar slaapt ze echt voor geen mogelijkheid en de fles drinkt ze er ook amper.