Hallo!
Zijn er meer dames die pas rond deze tijd afbouwen met borstvoeding? Ik heb echt tips nodig.
Morgen geef ik 9 maanden borstvoeding, de bedoeling was 6 maanden maar onze dochter is er echt onwijs aan gehecht.
Ik wil mezelf terug, meer de zorg kunnen verdelen met mijn man en ook eens ‘s avonds er op uit kunnen of de kleine ergens kunnen laten logeren.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou zoveel van mijn dochtertje en onze momenten samen. Ze is alleen onwijs gehecht aan alleen mij door de borstvoeding. Mijn man probeert zo erg de zorg deels over te nemen maar onze dochter wil per se altijd naar mij vanwege borstvoeding.
Slapen kan alleen door mij, rustig krijgen kan alleen door mij.
Mijn dochter heeft al vanaf het begin de borst nodig om in slaap te vallen. Vaak geprobeerd deze associatie af te leren maar het blijft terug komen.
Ik geef vanaf 4 maanden iedere avond kunstvoeding voor het slapen, als ze echt moe is valt ze er van in slaap maar dan wordt ze na een paar uur wakker en is weer alleen in slaap te krijgen door, jawel, de borst.
Ik wil nu al een maand afbouwen en ben begonnen overdag alleen de fles te geven, maar ook dat pikt ze niet. Mijn man geeft de fles, na een paar slokken stopt en weigert ze. Ik geef de fles, drinkt ze tot de helft en dan kleed ze me bijna uit om verder te kunnen drinken van borstvoeding.
Ik ben echt bang dat ik hier nog een lange tijd aan vast zit maar ik kan niet meer met de hormonen, de avonden, het gebrek aan tijd voor mezelf.
Door de borstvoeding kom ik alleen maar aan, ongesteldheid laat iedere keer op zich wachten met als gevolg dat ik hele dagen buikpijn heb.
Ik heb een gedachte soms waar ik me voor schaam, maar soms heb ik gewoon spijt dat ik begonnen ben met borstvoeding in the first place. Ook al weet ik hoe goed het is voor haar.
Heel verhaal ik weet het, maar ik ben hier soms echt ongelukkig door.
Foto van mijn schatje om het wat minder somber te maken allemaal: