22 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons was het 36,2 - 38,3 - 40,2. Dus iedere maand toevallig 2 cm erbij. Zij is wel qua gewicht en lengte een maand verder dan normaal (62cm langs en 5940 gram). Weet niet hoe de toename van hoofd over de maanden was?

4 jaar geleden

Reactie op Zerol

Bij ons was het 36,2 - 38,3 - 40,2. Dus iedere maand toevallig 2 cm erbij. ...
Ze is heel laag begonnen 32,4 (geboorte)-37,4 (1 maand)-39,3 (2 maand)-41 (3 maand)

4 jaar geleden

Hier is t nu 37 cm en dat vonden ze te klein.. hij is nu 14 weken weegt 6190 kg en is 62,5 cm lang. Gaat nu al naar maatje 68 want 62 past amper nog🥲. Het hoofdje wilde ze in de gaten houden t groeit iets onder gemiddeld maar voor nu geen zorgen. Ik ben benieuwd naar je echo vanmiddag! Veel succes

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 5,5 kilo, 56 cm en hoofdomtrek 41 (zelf gemeten). 1 maand geleden was het ook 39,4 cm. Ben benieuwd 5 jan bij het CB..

4 jaar geleden

Hoofdomtrek van mijn zoontje was bij geboorte 34cm, met 1 mnd 36cm, met 2 mnd 38cm en met 3 mnd 40cm. Hij woog met 3 mnd 5450 gram en was 59 cm.

4 jaar geleden

Mijn dochter had een hoofdomtrek van 40.6 bij 3 maanden, ik heb niets erover gehoord verder 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik zit met een hoop zorgen precies de andere kant op. 13 weken oud 4800 gr 37cm omtrek Veel te klein dus een groeit bijna niet. Succes, sterkte 😘

4 jaar geleden

Mijn dochter is 5630 gram en 60 cm hoofdomtrek 39 cm

4 jaar geleden

Bij 3 maanden: Gewicht 6128 gr. Lengte 60,5 en hoofdomtrek 41,4. Mijn zoontje was met 3 maanden: 6232, lengte 61,2 en hoofdomtrek 41,6.

4 jaar geleden

Zie vorig bericht. Eerste is van mijn dochtertje, was vergeten dat erbij te zetten.

4 jaar geleden

Mijn zoontje had met 8 weken al een hoofdomtrek van 41, woog toen 5,8 en was 61 cm. Was allemaal prima volgens het CB

4 jaar geleden

Het is interessanter om te vragen naar het verschil tussen de 1e meting en die van 3 maanden. Omdat zij een snellere groei zien van het hoofdje. Mijn dochtertje had bij 4 weken een hoofdomtrek van 37,8 en nu 41,4. Ze hadden het wel wat anders mogen brengen idd, maar lijkt mij wel prettig dat het onderzocht wordt.

4 jaar geleden

Hoofdomtrek van mijn dochtertje was 42 met 3 maanden, ook boven de curve maar er werd niets van gezegd

4 jaar geleden

5175 gram, 64 cm, hoofdomtrek 41. N lange smalle dame, dat vonden ze ervan.

4 jaar geleden

Onze zoon 13 weken Gisteren bij kind&gezin geweest 5835kg en 60cm hoofdomtrek van 41cm Ook boven de curve maar niet heel erg, kon gwn iets erfelijk zijn, maar niet om ons zorgen over te maken

4 jaar geleden

Dit vertelde het CB? Bij onze eerste kwam ik er ALTIJD onzeker en met tranen over mn wangen van terug. Die van ons zou een te klein hoofdje hebben, langs de huisarts geweest, bleek niks mis mee te zijn. Sinds dien gaan wij alleen nog maar voor de prikjes. Daar zijn ze het bij het CB blijkbaar ook niet mee eens, aangezien ik met de 3mnd prikjes een grote mond kreeg van de "arts" 😂🖕🏼

4 jaar geleden

@mamasillie hoe was de echo?

4 jaar geleden

Reactie op MarloesTak

Dit vertelde het CB? Bij onze eerste kwam ik er ALTIJD onzeker en met tra ...
wordt er dan geen melding gemaakt? Ik zeg gewoon wat ze willen horen en knik aandachtig 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Zij1989

wordt er dan geen melding gemaakt? Ik zeg gewoon wat ze willen horen en kni ...
Wij ook. Ga nergens meer op in en geef niet teveel “voer” om op te reageren

4 jaar geleden

Ben wel benieuwd wat er uit de scan was. Hoop dat het allemaal meeviel.